Sohogenser

 

God kvelden…sitter her med tekoppen og lager et innlegg om strikking. Lenge siden egentlig, ikke strikket så mye for tiden! Men det kommer og går, men en fin måte og finne roen på kvelden. På dagen rekker jeg aldri å strikke! Og så må man finne noe man har lyst til å lage, det har jeg i grunn ikke gjort på lenge! Men kjøpte denne boka på salget nå og her var det masse fint!…Og har man barnebarn så var det plenty med oppskrifter og mye pent! 

 

 

Jeg strikker i grått, samme farge som til venstre her! Gråmelert, liker denne fargen! 

 

 

Finnes til herre også!

 

 

Masse flotte farger i dette garnet, Alpakka Forte fra Dahle garn. Nå også 40 % hos Garnius, vet ikke når jeg blir ferdig, men litt hver dag så henger man med! Har ikke dårlig tid og bloggen går foran strikking om dagen…Men da har jeg litt å henge fingrene i når jeg sette meg ned! Fargen lyver på bildet, fargen er gråmelert! Og genseren strikkes ovenfra og ned! 

 

Har du forresten tittet innom  BUNNYom han har dratt frem strikketøyet sitt – eller om han bare koser seg på balkongen med røyken og Tassimo Baileys kaffen sin, ikke godt å si for den gutten! Du får sjekke selv! 🥰 eller hur…

 

Og med det samme du titter hos andre så sjekk pleddet til KJERRINGTANKER også, hun strikker pledd, sånn en rad om dagen etter hvordan tempen er ute…Den dama elsker jo pledd, vet ikke hun er hjemme nå jeg for hun farter rundt i Halden og prøver å følge Solliv sine sko…men da må hun nok ha fart på de joggeskoa ja.. 🥰 

 

Kos deg med kvelden!

 

I morgen er det allerede onsdag…

20 kommentarer
    1. så kjekt att du har begynt på genser,nei strikk har vi ikke det travelt med ,så lenge det ikke er en gave,du blir ferdige når du er ferdige ,fin blir den ,jeg har grått hår så jeg kan ikke ha grå genser,det blir for fargeløst,du er mørk så du kan ha grått :=) jeg strikke påskegenser i friske påskefarger

      1. Tusen takk, jeg liker denne gråfargen – passer i grunn til meg og jeg blir ikke så blek.
        Svart kan jeg ikke bruke…Liker farger jeg også, men tenkte det var lirt å lage denne
        i en farge jeg ikke blir lei..For dette tar tid for meg, strikker jo ikke fort og ikke mye..
        Tynne pinner og tynt garn…Får bli ferdig når den blir ferdig! Høres ut som en deilig genser hos deg.

    2. Det var en fin genser, og grått er fint. Liker jo farger, men synes grått gjør seg til mye, og da kan en jo ha andre farger til. 🙂 Koselig at du har tatt fram strikketøyet igjen. Savner det jeg også, så det blir snart håper jeg 😉
      Ha en fin kveld! <3

      1. Tusen takk, kjekt å strikke litt i solen også tenkte jeg.
        Akkurat den gråfargen er jeg så glad i ..passer til alt! Og mønstret var litt artig..
        Du får se om du finner lysten 🙂

    3. Fin genser du har begynt på! Blir gøy å se mer etterhvert….! Her strikkes det jo en vest….. men det går ikke fort (og det trenger det jo ikke heller…)! Klemmer <3

      1. Vi har ikke dårlig tid vettu….Det er et håndarbeid…
        Trenge jeg en genser fort så kjøper jeg en…
        Takk, likte denne 🙂 klem..

      1. Tusen takk, likte mønsteret og fasongen her ja…
        Håper jeg blir ferdig etterhvert..dette tar jo litt tid med tynt garn og sånn…
        Men får jeg den ferdig så viser jeg frem! Klem 🥰

      1. Likte denne genseren, fin stil…men tynt garn..men tar litt hver dag så vokser det vel.
        Ja, boka kom sikkert ut i fjor. Vedlig flink denne strikke-designeren her.
        Flotte oppskrifter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg