snøkaos

 

I dag er det bare et eneste ord som gjelder! Snø og kaos….masse snø og sludd. Begynte i går kveld og fortsatte hele natta gjennom…Det blir kaos på veiene og overalt nå! Det snør fortsatt, men er meldt varmegrader og går vel over til regn snart! Våkne til dette altså og vite at bilen må ordnes og gårdsplassen må måkes kl. 0600 – er ikke akkurat det du lengter etter…Jeg lengter etter solskinn og vår. Det gjør kanskje du også! Høre fuglene synge, se Tjeld og Linerla. Ja, dette gleder jeg meg til! 💚

 

Og på selveste kvinnedagen så var Tjelden observert på en av Hvaler-øyene. Herlig. Ikke sett den her på Kråkerøy enda. Jeg skal gå til sjøen, men ikke akkurat i dag! For i dag er det kaos..Liker ikke snø og i hvertfall ikke i mars! Det er bare pyton!

 

 

SNØ SNØ SNØ = sur kjerring

 

 

18 kommentarer
      1. Takk, ja våren snikker seg innpå for hver dag og vinner til slutt over vinteren. Men mye styr for å komme seg på jobb for å si det sånn!

    1. I dag var det nesten så jeg gikk i kjelleren og fant fram skiene mine, så mye snø og kaotisk var det. Nå drypper det friskt fra taket, og jeg krysser fingrene for at det fortsetter 😉

      1. Ja, jeg gikk nesten i kjelleren jeg også. Men ikke for å hente ski akkurat!
        Det drypper her nå så vi får håpe det går rette veien igjen.
        Snø er ikke min favoritt akkurat…Bare masse styr og ståk!
        Ønsker deg en fin kveld.

      1. Ja, det er bra. Stabilt hos dere. Her var akkurat kaldt nok til at det kom et lass med snø..
        huttetu…..Nå drypper det og yrer…Fin kveld videre da.

    2. Hihi, jeg er heeelt enig med deg! Den snøen som lava ned i natt og i morges…. stønn…. skulle på jobb til halv syv – jeg sparka til snøklumpene i brøytekanten – og kjørte av sted! Så har jeg en tantegutt som måka for meg idag! Heldige meg! Gooood klem 🙂

      1. Ja, dette var kjedelig. Vært ute og måka 3 ganger i dag jeg. Men får håpe det holder seg på pluss gjennom hele natta! Tantegutt er flink – tantebarna mine bor for langt unna…God kveld og klem..

    3. Utrolig mye snø som kom i løpet av natta.
      Og akkurat idag måtte vi ut med bilen, siden min mann hadde legetime.
      Min kjære er litt dårlig til bens, så da måtte jeg ut og ta det verste slik at han kom seg bort til garasjen og fikk opp garasje porten.
      Men så har vi en nabo med snøfres som er snill og hjelpe oss. Så han tok resten av oppkjørselen.
      Glad for den hjelpen altså.

      1. Oj det var litt av en dag og måtte ut på! Men bra dere fikk god hjelp. For slik tung snø er nesten håpløst!
        God naboer betyr mye altså! Og du fikk også svingt skuffa! Tungt for ryggen, men ut måtte dere. Og jeg måtte på jobb!

    4. Mars måned er en lunefull måned med “humørsvingninger”. En dag full vinter og deretter tror vi at våren har kommet før det laver ned. Så flere av mine venner i Osloområdet la ut bilder på sine facebook, instagram og snapchatprofiler om snøfallet.

      Vi fikk en doning med snø her forrige helg, men i dag var det fint vær med lettskyet pent vær.

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Slik er jo mars, men i år synes jeg vinteren har vært lang nok. Vil ha vår!
        Snø blir fort kaos og vanskelig å kjøre – det er ikke greit.
        Ikke alle som kan være hjemme. Noen må jo ute den døra! God klem.

    5. Ja, mars kan være like lunefull, som april er narraktig. Gøy med vårens fugler. Jeg har sett vipe og stær. Så våren er på gang. Klemsiklem:)

      1. Våren er godt i gang, men bremser opp litt innimellom. Vipe er flott!
        Det har vi lite av her på Kråkerøy. Men sett det andre steder, men ikke i år.
        Klemmer og fin kveld til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg