Snikende ullteppe hadde bakedag i heimen…

Hei, og god lørdag. Jeg fryser. Og plantene fryser. Stakkars blomstene mine. Siste jeg gjorde før jeg la meg var å legge pledd over plantene ute for det var kaldt og meldt frost. Agurkene bar jeg inn fra veranda. Står i en krukke. Skal plante i større kar etterhvert. Hvis dem overlever….ikke godt å si….Her inne har jeg tullet meg inn i pledd innimellom baksten. Slet med å få deigen til å heve i dag. Iskaldt her inne. Så tok tid. Men jobber man lenge nok men en ting så blir det litt bedre ihvertfall.

Men ble jo litt kanelboller da. Lager aldri dobbel porsjon. Det er mer enn nok. Blir 12 stykk. Veldig gode. Synes jeg da, men alle har sikkert en favorittoppskrift 🙂 Dette er min…

Takk Jan for linken i dag…http://dedicat.blogg.no

8 kommentarer
    1. Flinke du :D,, ja bortsett fra at du slutter å fyre enda det er så kaldt ute 😛 Her er det ikke noe likere, men har fyra opp etter vi kom hjem fra tur 😀

      1. Ikke lurt å slå av strømmen nå nei… Men alltid 1. mai. Da slår jeg av alt… Kaldt her… 😀 Gulvvarme er av… Vurderte å fyre i ovnen.. Men gadd ikke surre med det.

    2. De så gode ut😊
      Det er kaldt her i dag også, men her fått til skikkelig god brødbakst alikevel.
      I morgen går jeg for boller. Da venter jeg besøk av ei på jobben😊

      1. Tusen takk.. Ble sikkert gode. Ikke smakt.. Putta alle sammen i fryser jeg. Synes de er best når man tar dem opp derfra. Blir mer smak. 😀Så tar opp en til kaffen i morgen. Bra det gikk fint med bakst hos deg.

    3. nei fryse vil jeg ikke,her har vi god varme fra peisen,fyrer med ved hver dag nå :=) det bør du også,for en skal kose seg hjemme og ikke sitte i egen heim og fryse.Deilig bakst,tenker det smaker godt

      1. Tusen takk. Ja det bør fyres her også. For det var ikke noe deilig inne i dag. Så kaldt. Tenkte jeg ble litt varm av å bake… Men ble ikke det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg