snart jul sier kalenderen

 

Det ble en fin tur i dag! Var ute i 3 timer. Det var deilig. Masse flott å se der ute. Bare man går ut den døra altså. Men det må du jo! Tenk som jeg eide en slik plante! Du kan lese deg opp litt her: Kristtorn utrolig vakker og tenk om jeg bare kunne gå ut den døra og ta noe fra hagen og lage til jul! Men det kan jeg ikke! Dette er ikke hos meg, men kanskje jeg prøver å plante en slik busk en dag! Det er lov å prøve seg. Gror det ikke så gror det ikke. Men det vet man ikke før det er prøvd altså!

 

 

Men jeg tenker, kan andre få det til så kan kanskje jeg også! <3 Nyyyydelig var denne! Fikk du med deg forrige innlegg? Hvis ikke finner du det her: ut på tur med en bar og ja den var god. Lite sukker og god smak og ikke for seig eller hard. Hvor jeg rastet skriver jeg litt om i neste innlegg. 

 

Lørdag og kveld og TV her i heimen!

10 kommentarer
    1. det finnes kristor som er hannplanter og hunnplanter har jeg hørt,bare hunnplanten får dei fine røde bæra ,om det er tilfelle hvet jeg ikke ,men ville forhørt meg om det på plantesenteret om du velger å kjøpe ,jeg har en liten en blåkristorn og den vil etterhvert få blå bær,men ennå er min liten ,den trivdes ikke og etter noen år flyttet jeg den ,det viste seg å være jordmaur under roten ,nå trives den og endelig har den begynt å vokse :=)

      1. Akkurat, det er det jeg mener også. Ikke alle planter får disse røde bærene. Det er jo det jeg vil ha! Den med blå bær er nok mer hardfør! Men du verden så vakker denne busken her var. Stor og flott og for en prakt med disse store røde bærene og de sterke grønne bladene! Noe av det vakreste jeg har sett i en hage på vinterstid!

    2. Klart du kan ha kristorn. Jeg vet om flere som har planten her i nærheten, digre planter. Men den er lett å stikke seg på og bær er det ikke så ofte man ser. Jeg liker den godt, men dessverre er den ikke lett å holde pen lenge i vase!!!! Lykke til om du kjøper deg en. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk, det stikker skikkelig. Men så vakker i en hage på denne årstiden da. Utrolig, bare som en fantastisk “jul” midt i hagen! Klemmer til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg