snart er det jul

 

God ettermiddag!

Dagene går! Alltid masse man skulle gjort, men blir med tanken. Går greit det altså, bare at det er fryktelig rart det der. Man synes man har et hav at tid i begynnelsen av oktober. Alt man skulle lage og styre med! Eller det er ikke styr da, men gøy! Vet ikke om folk som er hjemme hele dagen rekker mer, men det gjør de sikkert. Nå man er på jobb, så er det tomt i ballongen når man er hjemme igjen. Så hviler man litt og slapper av og legger seg tidlig. Så kvelden blir jo så kort også, neste dag har man litt energi.. Men det forsvinner jo fort i løpet av dagen og sånn går det egentlig! Sent hjemme neste dag og borte blir den kvelden også! Man skal rekke å gå turer, lage seg middag og se litt nyheter og slappe av med et par tekopper..

 

Jeg tror også det har noe med alderen å gjøre at tiden går fort veldig fort i svingene. Kanskje, men det sier jo alle pensjonister også! “Jeg fatter ikke hvordan jeg rakk å jobbe egentlig!” Jeg savner ikke jobben et sekund sier de videre. De aller fleste pensjonister har dagene fulle og er nesten mer busy enn småbarnsforeldre. Rart det der  – livet! Livet er som et lykkehjul – det går rundt og rundt..og noen vinner og noen taper!

 

Kanskje snurre hjulet andre veien? Er det løsningen?

 

God klem

10 kommentarer
    1. Kanskje det er løsningen ja 😀 Jeg synes også det går fort, og når jeg må til byen som i dag, så har jo dagen bare forsvunnet. ☺ Også fordi jeg står opp senere nå enn før og at jeg ikke orker så mye. Er vel både alder og ME for mitt vedkommende 🙂
      Koselig julepynt 😀

      1. Tusen takk..
        Man blir mer sliten og rekker mindre for man har mindre energi og må hele tiden tenke hvor
        finner man energi til påfyll. For meg er det håpløst mange ganger med min nedsatte hørsel.
        Energien tappes for hver stemme man må lytte til!
        Synd med din sykdom! <3 Gode tanker.

      1. Det blir jul 🙂 men i år fløy tida litt fra meg altså! Men gaver er kjøpt inn og det er deilig. Men kjøper nok litt til til helga! Men hadde planer om veldig mange hjemmelagde gaver! Men det rant litt ut i sanden…
        Klem.

    2. jeg tror vi hadde bedre tid før da vi ikke hadde mobil,nettbrett og data ,ikke såg vi tv hele dagen heller ,men ting forandrer seg og vi med det,sånn er det ,jul blir det uansett så en trenger ikke stresse iallefall :=)

      1. Ikke sant det er litt for mange forstyrrelser rundt oss.
        Men stresser ikke så mye jeg…Som du sier..Jul blir det.
        Annerledes i år også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg