Sminke for dummies – del 1

Reklame | Blivakker

 

Hei hei, tenkte kanskje litt innlegg om sminke kunne være greit innimellom!

 

Jane Iredale//Catrice//Garnier Hudpleie

 

Hva skal man egentlig begynne med – hvis man er helt grønn! 

 

Begynne alltid med å rense huden – morgen og kveld. Her bruker du pads og tørker over ansiktet, til det er helt rent. Dette bør du gjøre selv om du ikke bruker sminke også! For det forurensning i lufta..Altså vask ansiktet med litt rent vann først, tørk over med et rent håndkle og så ansiktsrens etterpå! Pads kan du strikke selv og bruke igjen og igjen..Husk siste du gjør før du legger deg og dette gjør du også på morgenen etter dusjen!

 

Så ville jeg brukt en ansiktskrem etterpå! Har ikke bilde her, men en helt vanlig en fra Nivea eller noe! Viktigste er fukt tenker jeg..Så ville jeg bruke en kremrouge på kinn, ser litt friskere ut med det samme! Etter der ville brukt litt solpudder på panne, hals, nesebenet og kinn! Bruke en liten kost og vri kosten litt rundt i boksen og mal på ansiktet med lette strøk! Da får du en lett solkysset hud….Man vil ha det ikke sant??? Altså 3 ting (regner med at du har ansiktskrem fra før) i hus, det skulle man klare…Jeg snakker om sminke for dummies jeg nå! Dette er bare eksempler, stikk innom Normal, Sparkjøp, Europris etc…Til og med på Extra har de jo sminke! Løp og kjøp…Dette får du til! Ikke?? Joda………

 

 

 

12 kommentarer
      1. Herlig og du stopper der altså…vil ikke prøve en leppestift en gang???
        Bra du renser huden, for den blir skittent ute i naturen også!
        Huden trenger alltid rens. Klem…

      1. Det greier du, du får kjøpe deg en Blush for å få glød til kinn og hud…
        Denne er dyr, men får billige varianter flere steder..Tror denne også funker til
        lepper slik også.

    1. Jeg bruker vann morgen og kveld… noen våtservietter for ansikt – Loreal dagkrem og øyenkrem og thats it… litt rouge vinterstid og kanskje noe brunkrem om det er noe jeg tåler – har faktisk en foundation jeg liker 🙂
      Nei sminke er ikke så mye for meg 😀

      1. Ikke sant, Nivea var et eksempel for alle har hørt om Nivea..Dette er for Dummies vettu.
        Kan ikke anbefale noe vanskelig da, når går vi for det enkle…
        Selv bruker jeg Garnier. Liker det merket på krem.
        Men skjønner din datter. Det er annen klasse over oss det.

    2. Jeg har en hudsykdom som gjør at jeg ikke kan bruke sminke. Nærmest sminke jeg kommer er maskara på vippene og øyenskygge kun til fest. Kan ikke ha noe i fjeset, for da får jeg stygge utslett.

      Du er jo så nydelig 😊

      Ønsker deg en kjempefin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Tusen takk snille deg.
        Uff da, kjedelig med slik hudsykdom..Men ikke noe vits i å utsette seg for utslett og eksem..
        Det er flere som reagerer på slike stoffer så skjønner deg godt!
        Ønsker deg en fin fin kveld i hvertfall..kle fra meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg