slutt på ferien

 

God ettermiddag – jeg er hjemme fra jobb! Slutt på ferie og sikkert slutt på både potetgull og sjokolade også! Her er det IKKE tomt verken i kakebokser eller med snop! Mye er handlet inn til jul og mye er fått i gave! Så skal ikke åpne noe av dette! Det får bare ligge der til jeg finner ut hva jeg skal! Mulig jeg kjører innom dagsenteret der mamma er med ting som ikke åpnet! Eller jeg bare lar det ligge til helga eller helger – greit hvis jeg får besøk! Det er fremdeles lov til å ha 1 eller 2 venner på besøk for oss som er alene!  Skal også rydde i litt garn! Det har jeg i hvertfall tenkt å levere fra meg, til dagsenteret. Kommer aldri til å strikke av det! Jeg strikker i grunn veldig lite og da vil jeg ha kvalitet på garnet jeg strikker av! Skal ta januar-rydding tenkte jeg. Både på det ene og andre! 

 

Skal også prøve å ha et skap til juleting! Ikke nisser og sånn da, de er i boden. Men glass og boller og kopper og slikt som er julemotiver på! Begynner å få en del. Kjøper litt hvert år! Og får i gaver! Men for å få til det må frigi plass! Det er mine planer i januar! RYDDE! RYDDE! RYDDE!

 

HAR DU LAGET DEG EN GOD PLAN?

14 kommentarer
    1. Det hørtes ut som en god plan😊
      Jeg har ikke laget meg noen spesiell plan enda, men det ligger noen og lurer i bakhodet da😃
      Ha en fin kveld 😚

    2. Høres ut som du har en god januar plan.
      Er litt det jeg også. Har tenkt å rydde skuffer og skap.
      Og sjokolade og godteri er det mye av.
      Nå har jeg plassert det i ett kjøleskap i kjelleren. Da er det ikke så lett tilgjengelig.
      Kan jo spares til mer normale tider og vi kan få litt besøk igjen.

      1. Ja er lurt å legge det vekk. Må ikke være i kjøkkenskuffen for er fort gjort å ta seg en bit nå og da. Vekk må det! Og etterhvert blir det vel normalt liv også! Får vi håpe! Rydde må til for nå tyter det i skuffer og skap, hehe…Og litt julegreier her og litt der blir egentlig bare rot!

    3. rydde er greit ,godteriet ligger her ,men jeg tåler fint å ha det liggande jeg da :=) og godt å ha om en får besøk ,blir jo ikke nedstengt for evig tid .en tid hadde jeg masse garn jeg hadde arvet ,ante ikke hva alt var ,men tok med alt på strikkekafe og sammen strikket vi lappet som ble til 3 store pledd,pleddene gav vi til forskjellige basarer :=)
      men rydde gjør ikke jeg så mye nå ,julen forblir ut uken ,stuene er ferdige ,dei ble ryddet da vi pusset opp :=) og garnlageret er på loftet,et eget rom til mine hobbygreier,så der ligger det godt hi hi ,du får ha lykke til med jobben din

      1. Deilig å rydde litt – jeg rydder jevnt og trutt egentlig jeg. Men det hoper seg opp! Og skap er fulle…:) Du fikk sikkert tatt et godt tak da dere pusset opp! Nei, jeg liker ikke ha så mye sånt liggende så lett fremme! Så jeg dytter det nok vekk et sted eller som jeg skriver til dagsenteret der mamma går! Fikk masse greier til jul 🙂
        Tusen takk, begynner denne uka tenker jeg med rydding!

    4. Nå er det tilbake med diett igjen, selv om jeg har spist diettmaten min 80% i julen. Har også fått trent i jula, og gått kardioturene mine.

      Kjenner jo at kroppen min og leddene mine har det best av den maten jeg spiser til hverdags, men julemat er jo kjempegodt da. Sikkert fordi man spiser det en gang i året 🙂

      Ønsker deg enn kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Jepp, nå må vi ta hverdagen tilbake! Sånn er det bare! Julemat er godt det, men nå er jeg forsynt på det. Lyst på mer salater og slikt igjen og gode varme supper! Klem til deg.

    5. Hihi, det er “lagt lokk” på godteriet her også 😘😘😘skal ta det som endel av fredags-og lørdagskosen framover 😍😍har leeeeenge! Jeg er veldig flink til å ikke snoke i uka, så det går greit! Rydding blir det mere av her au……. nå står soverommet mitt for tur! Klem 😘

      1. Hehe, jeg kan være flink hele høsten og før jul, men etter jul er jeg i en litt dårlig vane! Da er det fort gjort å rote i skuffene. Og når det er folk i huset her hele jula så blir det kjøpt inn en del kan du si! Men nå skal det bort…Helg kan man kose seg litt, men helga er ikke hele uka! Du er flink! Ja – her må det ryddes….Klem..

    6. Jeg har og tenkt å rydde. Målet er få rydda alle kott og kjellerrom og garasje og loft i løpet av 2021. Jeg sa at detvar et mål. Jeg sa ikke at det kom til å skje. Må ha noe å strekke seg mot.

    7. Så lurt med litt rydding. Jeg har ryddet i juletingene mens jeg har ryddet vekk og det trengtes. Det er ikke alt jeg liker og det blir alltid liggende igjen i eskene. Skap og skuffer kan også få en dag med opprydning, så arbeidsledig i kvelden er jeg ikke. Ha en finfin kveld:)

      1. Så flink du har vært. Jeg har en stor jobb å høre. Skulle gjort det i sommer….Men var ikke så gira da..! Så begynner så smått etterhvert. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg