skam dere!

 

Jeg vet at bildet ikke passer inn…Det er en mening med det allikevel…

 

Det er ikke blomsterbutikken som skal skamme seg, det er nok noen andre altså! 

 

Jeg har gått en tur nå på ca 1 1/2 time! Nydelig luft og behagelig vær! Mildt og fint, og all snøen som kom i løpet av 3-4 dager forrige uke er snart historie! Men du…Dere hundeeiere som tror og tenker at hundebæsjen er borte vekk når det blir snø…Ut og lufte hunden, og hunden må på do..Det er helt normalt å må det! Men dere hundeeiere som er voksne mennesker – hvor ble moralen av med snøen!

 

Hunden er ferdig med den den skal og dere vipper litt snø over og går videre….Er det greit??? Nei, overhodet ikke greit i det hele tatt..På min tur på 1 1/2 time, så hold dere fast! Jeg lyver ikke hvis jeg sier at jeg så 50 hundebæsjer… Fy fader det er tråkig altså…Etter turen i dag lar jeg skoene mine stå ute på trappa! For jeg er helt usikker på om det er greit å ta dem med inn i gangen i dag altså!!! Er dere like overrasket hver gang at når snøen blir borte så følger ikke lorten med! Skulle jeg tatt bilder av all denne hundebæsjen hadde det blitt et langt innlegg, derfor viser jeg heller noen kunstige roser! De er kunstige, men det er DU også! Det er et stort ansvar å være hundeeier….Gjør din plikt på neste tur, jeg ble nesten helt kvalm i dag!

 

Stolt av dere??? Nei, men kanskje DU er! Som kan TRYLLE!!!

16 kommentarer
    1. En skulle faktisk tro at snødekke på bakken fritok folk for å plukke opp etter hundene sine! Hvor dette kommer fra, aner jeg ikke, for det er jo en latterlig økning av de som bare lar det bli liggende også så fort det legger seg litt hvitt på marken..
      Selv la jeg spesielt godt merke til det da hunden vår levde, -og vil nok atter igjen bli spesielt var når jeg atter igjen får en liten vofs i hus om 1-2 mnd. Som hundeeier føler jeg nemlig skam på vegne av de som fronter slik oppførsel.
      – Jeg mener.. Hvis det er så grasalt ikke å vrenge den posen rundt etterlatenskapen og knyte igjen, så får man i det minste plukke seg en pinne og vippe greia ut i grøften, slik at det i det minste fjernes fra der en går!..

      1. Det er veldig snodig, ser det gang på gang! Er det snø så finnes det lite hundeposer altså..merkelig. Jeg fatter det ikke og det er ikke første gangen jeg ser det og heller ikke siste gang! Kunne brukt en pinne også ja…Men krever nok for mye “slit” av folk! Så spennende med valp i huset da…Håper på bilder 🙂

    2. Trist å skulle oppleve dette når en går tur.
      Men jeg er helt enig med deg. Det er virkelig mye av dette svineriet.
      Vet ikke helt hva noen hundeeiere tenker med.

      1. Veldig tråkig, men etter snø er det enda mer svineri enn før! Rare greier det der. Folk må jo tenke!
        Ønsker deg en fin kveld videre..

    3. Nå fikk jeg meg en god latter – for jeg har nemlig tenkt på akkurat det samme! En kan jo snuble i bikkjedritt overalt nå…. grrrr…… takk for at du tar det opp på en perfekt måte! Klem 🙂

      1. Takker, ja måtte lage et innlegg på det. Var mektig irritert etter turen i dag…
        For det er ikke noe nytt! Det skjer nemlig hver eneste gang det kommer snø..
        Snø tryller 🙂 Klemmer…
        Hehe, vi tenker likt vet du….

    4. Dæsken ta,, måtte bare ta en liten seanse, lukke øynene og tenke meg til det mangfoldet i tanker, ord og gjerninger, i din vandring blant og mellom godt over 50 hundefralagte ekskrementer 🙂 Men så rett så rett… du sa det med fyndighet og smell 🙂

    5. Ja dette florerer over alt nå… og jeg er så enig! Alle hundeeiere burde ha pose festet enten på hundebåndet eller ta med i lomma….. det er så ulekkert som det kan bli dette her…. hundebæsj over alt!

      1. Er så enig. Så enkelt å surre fast noen poser på båndet! Veldig grisete, i dag tråkket jeg i det flere steder.
        Glemte å se ned et øyeblikk eller to…

    6. Uff ja, det som “gjöms i snö, kommer opp i tö”! Her er det også mengder. Jeg fatter ikke at de ikke kan vippe til den møkka, så det havner inne på skogen og ikke midt i stien i hvert fall? Merkelig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg