Skal man lage seg litt luksusfølelse på en fredag?

 

Det er lov å lage seg gode dager…

 

Være på cafe, eller ute og spise er alltid for meg litt luksus i hverdagen eller helgen!

 

Det er min måte å bruke penger på. Penger på nytelse…Jeg liker å kose meg, jeg liker å være blant folk og jeg liker god kaffe! Eller et godt måltid…Jeg bruker ikke penger på dyre reiser, jeg går til JOBB Har et hus fra 1990 tallet..gammel bil..kjøper lite klær..Kjøper kanskje tre skjorter på tre år, og ikke tre skjorter på en måned..Skjønner du, altså ingen storforbruker av klær..Mange av mine klær er tyve år gamle eller mer..Møbler kjøper jeg aldri..Jeg er glad i det jeg har her hjemme..Telefon som er 4-5 år gammel..Og jeg sparer i fond…hver eneste måned..Det har jeg gjort i mange mange år. Det er ikke noe banken har hjulpet meg med, men leser meg opp selv..Jeg har en veldig stor interesse for tall og økonomi..Jeg sparer på en måtte ekstra til min pensjon..Alle vet at når man blir AFP pensjonist (62 år) eller vanlig pensjonist (67/70 år) så går man ned i lønn..Og det er litt kjedelig..Endelig har man enda mer tid til å leve i nuet, reise mer.. Man har mer tid, men mindre penger…

 

Reise er dyrt, det ikke noe man kan ta ut av vanlig lønn..Bare noen få dager på et greit hotell koster en del, og man må kanskje spise ute, flere ganger pr.dag. Man må ikke da, men er det jo hyggelig når man er på tur! Nyte ferien….kose seg og føle litt luksus…

 

Jeg føler ikke at jeg sløser, jeg prøver å leve et veldig enkelt liv..Det er på en måte meg. Jeg blogger, men det blir man ikke rik på…Tror faktisk man tjener mer på gå rundt å lete etter flasker..Tjener kanskje kroner 5.- pr dag på bloggen, hvis jeg gidder å sende faktura til Egmont..Pengene triller ikke inn av seg selv. Så roter jeg rundt utenfor butikken her eller i veikanten så finner jeg fort mellom 5 og 10 flasker/bokser..altså det er mer lønnsomt å bruke tiden sin på finne bokser som andre har slengt fra seg..enn å blogge. Så vi som ikke ligger på toppen av listene her på blogg, blogger ikke for penger! 

 

Men jeg liker å dele litt bilder og tekst..Jeg får til tider meldinger i mitt kommentarfelt at jeg skriver bare om meg og meg og meg…Men bloggen min er jo meg!  Bloggen min er ikke en ren fakta-blogg. Kunne være det ang. hørsel…Og bare kjørt ren fakta hvordan det er å høre dårlig..Men da vil jeg ikke få brukt bildene mine på samme måte. Jeg tar jo bilder og så lager jeg innlegg rundt disse bilene og lager noen historier fra livet mitt. Da blir det jo meg og meg og meg..Jeg er ingen kjendis og kan ikke fortelle fra dette livet..jeg ikke har.. Jeg lever enkelt, jeg er en enkel sjel..Jeg er i jobb, og bretter heller ikke ut om rikets tilstand fra min jobb..Nei, det ville jeg aldri gjort…

 

Men du – nyt dagen!

 

10 kommentarer
    1. Har alltid hatt sans for hverdagsluksus. Som en kopp kaffe-latte eller en god biff-middag hjemme i Drømmehuset.
      Å spinke og spare og aldri unne seg noe tror jeg ikke er sunt. Spare ja, men leve litt og. Å ha en plan for den sparingen. Ikke bare spare for å ha på kistebunnen når man ikke er mer.
      Spare til pensjonstilværelsen er jo sart.
      Nei vi blir ikke rike av å blogge. Og selvsagt skriver vi mye om livene våre. Det pleier å bli kommentert i kommetarfeltet hvis man skriver om andres liv og. Tro meg.
      Lag deg en fin fredag. Det har du fortjent.

      1. Mange takk, jeg koser meg med gode måltider og ønsker ikke et liv der jeg bytter ut sofaen i stua hvert femte år.
        Fordi den ikke passer i stilen lenger. Jeg kjøper heller litt dyrere klær som varer lenge lenge, som er klassiske.
        Kistebunnen sparer jeg ikke til. Men jeg vet det blir knapt med penger når man blir pensjonist.
        Man får kanskje 7 – 8000 tusen mindre pr. måned å rutte med. Derfor er det greit å tenke langsiktig.
        Hadde ikke jeg levd på denne måten jeg gjør, hadde jeg verken hatt råd til bil eller hus. Jeg er alene, det er tøft å være alene.
        Lønnskontoen må man passe på, og disse dyrtider så har utgiftene mine øket betraktelig.

    2. Godt og være livsnyter av og til. Kose seg med kaffekopp ute spise litt også. Her blir det biff til middag og litt rødt i glasset. Siste ferie var like før Norge stengte ned. Men to dager i nabolandet var jo fin, unntatt den lange kjøreturen.
      Selv om vi hører dårlig har vi de andre sansene i behold og gammel telefon. Livet er til for og nytes, og god helg til deg. Varm klem til deg.

      1. Tusen takk, viktig å kose seg med livet..Mange måter å kose seg på. Min er å gå til byen, drikke kaffe og/eller
        kose seg med litt mat. Når man har tid og anledning. Dårlig med reiser her. Vi var i Kiel, det er det eneste..
        Det er vel 4 år siden vi var på Kreta. Denne sommerene hadde vi ikke råd til det.
        Det er trist md dårlig hørsel, men sånn er det det jo..Man kan ikke bruke altfor mye krefter på dette..
        For det hjelper ikke.
        Kos deg med god middag og biff og litt god vin..Takk for klemmen og en i retur her..God fredag!

    3. Klart man skal lage seg litt luksusfølelse på en fredag! Det er jo tipptopp! Du er flink med økonomi – det er viktig å være det! Kos deg masse med alt du foretar deg – jeg følger med og koser meg med alle bilder og turer! God klem <3

      1. Tusen takk, glad du henger med på bloggen med alt mitt…hehe…
        Man må gi seg gode rom, viktig for å få ny energi…
        Økonomi har vært viktig i hele mitt liv fra jeg tjente min første krone.. 🙂
        God klem og nyt kvelden fine deg <3

    4. det er bra du lager deg litt luksus i livet ditt ,en kan ikke bare spare ,må nyte litt også og selvfølgelig skriver du om deg ,det er din blogg ,om noen synes det er for mye så er det jo bare å skrolle seg forbi til en annen blogg :=)

      1. God morgen…Nei, man må kose seg. Samtidig er det viktig å sette av noen kroner hver eneste måned.
        Selv om jeg ikke blir minstepenjonist, så blir det ikke fett. Man går vel ned i lønn 7 -8000 hver måned. Mye penger det.
        Ikke mye å reise for!
        Min blogg er meg og meg og meg og mine bilder og min tekst. Drive en ren faktablogg, kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg tjener jo ikke
        noe på det her.
        Folk får bare hoppe videre, eller begynne å blogge selv..Hvis dem savner en slik blogg som de ser for seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg