Hva med denne glorifiseringen

 

Folk har blitt spurt..

 

Folk har blitt spurt? Hvilken måned er den årets tråeste måned…? Folk svarte november. Og etter der så er det januar og februar som står i kø..Tre kjedelige måneder spør du meg. Men november er den værste måneden. Den er lissom hverken fugl eller fisk.. Bare en grå kald og mørk måned..Og nå også med SNØ!!!

 

Jeg går til jobben..Jeg gikk før 0630 i dag også. Regnet pisket i ansiktet hele veien..9 kilometer med regn i ansiktet – våt som ei katte når jeg kom frem på jobb. Hele veien var glatt, jeg hadde brodder…Jeg hadde lue, jeg hadde digre votter..Jeg hadde refleksvest. Jeg hadde lag på lag med gensere. Jeg hadde lang kåpe.. Jeg hadde pannebånd under lua. Jeg hadde en diger GUL paraply…Folk vinket og smilte..De satt inne i varme biler og lastebiler og busser…JEG GIKK OG GIKK OG GIKK – der i regnet som pisket og vinden som ulte..

 

Broddene lagde gnagsår på hælene, så da jeg endelig kom frem på jobben så merket jeg hvor vondt det var..Så skjønner dere…

 

Ikke min måned…

 

Så kom ikke her i kommentarfeltet mitt og skriv: “Synes det er fint med snø jeg”  “Deilig med innetid” “Smaker med varm kakao” Koselig å tenne lys” Koselig med peis.  Osv osv… 

 

11 kommentarer
      1. Tok først en buss til sentrum fra industriområdet..Tråkket ned i byen i 45 minutter,
        før det gikk en skolebuss til Hvaler, så da hoppa jeg av her på Kråkerøy og var hjemme kl. 1700.
        Orket bare ikke gå hjem i dag, det regnet fortsatt…og gnagsår! Nok er nok for denne sjelen også.
        Kjøpte meg julebrus og noe annet og la i handlebagen. Da jeg kom hjem og skulle tømme ut varene hadde boksen med julebrusen,
        sprukket og innholdet rant utover gulvene og benken…jaja..

    1. Greit! Skal ikke si disse orda jeg 😁
      Skjønner godt at slike lange gåturer til å fra jobb en slik dag er tungt, og at du foretrekker sol og sommer.
      Kan ikke regne med oss som ikke må gå noe sted 😉
      Du er tøff! God klem 😘

      1. En meget slitsom uke altså, med dette været..
        Jeg liker å gå..Men å gå på glatta med brodder så langt er bare utrolig pyton..
        Men sånn ble det været her på østlandet denne uka. Kanskje det var selve vinteren…Det er lov å håpe..
        God kveld og god klem..

    2. Å vennen min! Niks, jeg skal ikke si det (men det har jeg vel strengt tatt allerede gjort…)! Forbaska å måtte gå såå langt i det drittværet på morran! Skjønner at du syns november er pyton når den er på denne måten! God klem <3

      1. Litt av en dag, men kom hjem med to busser i dag..Hjem i øs pøs og gnagsår så kasta jeg inn korta.. hehe.
        November når den er slik, er det kjedelig..Men så klart, det kan være fine dager i denne måneden også..
        Klemmer herfra..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg