sjekk lyset da – 16. januar

 

God mandag…

 

Håper alt er bra med dere..Det hjelper på her også etter alle mine sykdommer siden november og luftveisinfeksjonen jeg hadde…Med utslett som aldri ga seg seg, følte jeg..og så sikkert bronkitt..bihulebetennelse,,masse hoste i 8 uker.., slim – ja det er jo derfor man hoster..hovne kjertler i nakken…store som egg! Jaja, noe skal det være her i livet…Det hjelper på nå, jeg har kjent at jeg har levd kan du si…! Det med nakken var helt forferdelig vondt..Så mye smerte..Men jeg har brukt isposer og tennisballen. Det med tennisballen tror jeg hjalp meg fra å gå til fysio..Sitte å massere nakken i alle ledige stunder man hadde i døgnet! ❤️

 

 

I dag det flotteste lystet…ja det har vært mye mørkt vær ute..mye regn og snø og gråvær…Og kulde i desember.  Men i dag var det deilig ute, nesten vårstemning..

 

Men for å se lyset må man ut altså, hjelper ikke sette på en lampe i stua!!! 🥰

22 kommentarer
    1. nydelige bilder ,ja mange har vært syke lenge i vinter ,det ene følger ofte det andre ,men det vårast og da er det godt du er i bedre form ,selv måtte jeg på legevakten i dag ,infeksjon etter opperasjonen så nå går jeg på pencilin ,håper det bedrer seg mye allerede i morgen :=) ha en fin kveld

      1. Folk har vært syke lenge, det har tatt tid for dem fleste. Kjedelig. Jeg var jo ikke frisk i jula heller. Sånt er kjedelig.
        Måtte du på legevakta? Ja, da får du ha god bedring fra meg.

    2. Det har vært et nydelig januarvær her også, men jeg vil ikke si at det minnet om vår, Snøen ligger tung på granene og det er ikke tegn til bar bakke. Det har vært mellom 5 og 10 minus i hele dag.
      Nå er det spådd at det begynner å snø igjen om et par timer, og da skal det visst snø frem til ut på ettermiddagen onsdag, uten opphold. De spår 30 cm nysnø.

      1. Det er ikke vårlig hos dere, den ser jeg altså..Mye snø og kaldt!
        Skjønner at våren er laaangt frem for deg. Håper dere har masse ved!

    3. Hjelp til selvhjelp er alltid gode greier 🙂 Og en slik tennisball er godt å ha! Jeg har en slik knatrete ball som jeg bruker bak i rygg og skulder… står mot en vegg f.eks. Det masserer godt! Nå klarer jeg ikke hjelpe meg selv og har startet hos fysio igjen, pga skulder arm og nakke… sørens greier… men det er godt når kroppen kommer i siget igjen. Vi kjenner at vi lever, det er helt sikkert! Og det blir lysere og lysere. Godt at formen din er i bedring. Trasig med all den infeksjonen du har hatt i øvre luftveier :-/ Og det i nakken…. trasig….
      Lag deg en fin fin mandag videre gode du 🙂 Det blir lysere for hver dag ja 🙂 Tenk at vi er halvveis i januar! klem

      1. Tusen takk for mange gode ord..Dette tok tid og det ene tok det andre..Så vært til og fra i 2 måneder..
        Men det med nakke var ekkelt altså.
        Håper du får time raskt for du kan ikke gå slik nei. Både skulder, arm og nakke. Ja, du må ha hjelp.
        Håper du får en fin kveld og klem fra meg 🥰

      1. Tusen takk min venn..8. uker med sykdom er ikke morsomt altså…
        Men nå kom lyset så da får vi håpe på at svineriet er borte nå!
        God klem.

      1. Takk, ja i dag var det nydelig ute. Men glatt, hadde brodder og staver.
        Ja, dette var langvarig, ikke greit…men får håpe sykdommen holder seg vekk nå.
        God klem.

    4. Flotte bilder!🤩
      Mine var rimelig mørke i dag, kan man si.😂🙈
      Men dagslyset kommer til oss også etterhvert.🤗
      Godt at nakken begynner å bedre seg.
      Man blir helt hjelpeløs når man har vondt i nakken, altså!😱

      1. Takk takk, ja – det var deilig med dette lyset ute idag.
        Her regner vi jo bort – det er flom her.
        Nakken har vært utrolig vrang, ikke bra..å ha det slik.
        Men nå får vi håpe alt holder seg borte 🙂

    5. Ja, i går var det jammen fint en stund. Sola ga vårfornemmelser. Snart er den nok her igjen. Ha en finfin dag og jeg håper du snart er frisk som en lopp!!! Klemsiklem:)

      1. Det hjelper på, tusen takk…tatt tid dette…Ungene skjønte ingenting, jeg er jo aldri sjuk…
        Helt nydelig lys og vårstemning i går <3 glede. Klem..

    6. Virkelig fint lys. Du har jo hatt luftveisinfeksjoner som sitter lenge i. Nakken plages jeg med og gikk til naprapat og det hjalp for det hadde låst seg. Nå har jeg en Tempur pute, og den har jeg brukt nå i 3 år. Nakken får god støtte. Ingen problem nå.
      Gleder meg til sola dukker opp her, og i dag regner det. Speilglatte veier. Klem til deg fra meg.

      1. Lyset var litt magisk og uvant…Det har jo regnet og snødd så mye her at det er flom!
        Slike puter har jeg lest om, skal sjekke ved neste anledning.
        Har man vondt i nakken så er det ikke greit altså…<3
        Ha en fin kveld og passe deg når veiene er slik, da har man det best inne og hjemme hos seg selv ja.
        God klem fra meg..Tusen takk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg