siden sist

 

Siden sist!

 

Har det ikke skjedd så mye, vært på jobb, sovet før der og nå spiste jeg noe mat! Skal gå meg en tur tenker jeg..Få litt luft, har ikke gått til jobben denne uka – så da må man jo gå etter jobb! Fordeler og ulemper med alt, kroppen min liker ikke sitte så mye i ro og jeg får vondt både her og der. Og det er en fordel med å gå en lang tur før man setter seg ned på jobben! Føler nå at bakenden holder på å gnage i stykker. Sitter jo nå også……Men bare en liten stund!

 

Siden sist har ikke bjørka blitt grønn her, faktisk veldig kaldt og det kom litt snø…ikke sånn mye altså, bare det at man aner litt snø i lufta! Sånn kald snøluft…

 

I morgen er det allerede april – håper den blir varm og god! Slik at man kan legge vekk tykke jakker og støvler og luer og halser og vanter og tykke gensere. Jeg er lei av å kle meg i tykk ull hver eneste dag! Man blir trøtt av det rett og slett, jeg vil gå med tynne bluser og vårklær med farger og snitt! Ikke bare brunt og grått, med lue tredd ned over hodet..Men jeg hater å fryse, så lua er min venn, det samme med å pakke inn halsen! Ser unge jenter i byen med tynne åpne jakker og sko uten sokker (liten kort sokk da) og herregud det ser så himla kaldt ut! Skulle jo tro vi eldre, som sikkert har vært og er i overgangsalderen skulle vært mer hotte, men er man frysepinn så er man det altså! Men jeg er lei ULL…Det må være lov å si! 

 

P.S. Det er noe rart når jeg skriver nå – kontrollpanelet på hver side forsvinner og det er bare et grått felt på hver side..NOEN SOM VET! 

 

Men dere nå må jeg ut og gå altså…

 

Igjen på med ull, lue, hals, votter etc. etc..

17 kommentarer
    1. Det du ikke vet er at de jentene og co blir syke. Det er klassisk. Drevet på sånn selv. Lærdommen er vent til det stiger over 15 grader. God tur 😜👍🏾

    2. så vakkert bilde,den intense vakre blåfargen ,og jeg er helt sikker på att ungjentene fryser,men dei fryser gjerne bar e dei får vise seg frem hi hi ,jeg bruker ull hele året ,har det med på sommerferie for ofte er kvelden kalde og på fjelltur er ulltrøya den beste å ha på :=)

      1. Tusen takk, ble fint med blå himmel og kontrasten med det røde. Viktig å vise seg frem. Glad jeg ikke er der altså..
        Bruker ikke så mye ull på sommeren jeg, men kan jo være kalde kvelder helt klart.

    3. Husker du den perioden alle skulle gå med lav bukse og korte gensere med magen bar?
      Sånn ca år 2000? Fytti katta så kaldt!
      Jeg slang meg heldigvis aldri med på den moten, selv om det var vanskelig å finne bukser som rakk over rumpa.
      Moten gikk heldigvis over. Muligens fordi de fant ut at jentene begynte å lagre magefett fordi de frøs sånn på magen. Moten ble hvertfall over, men er muligens kommet tilbake?
      Håper ikke det. Jeg er definitivt en frossenpinn og hater å fryse, så her er det også lag på lag med klær når jeg skal ut.
      Gleder meg også til å legge vekk ulla.
      Kos deg på tur! 🙂

      1. Ja, og nå er det moderne igjen altså…korte toppe og bare mager!
        Ja, fryser støtt og lite behagelig det altså..pakker meg inn med flere gensere på hver tur.
        Og så ser man disse unge damene da med så lite klær…veldig kontraster – sommer og vitner på
        en gang…hehe…Men får de høre at de får tykke mager så kler de nok på seg! 🙂
        Tusen takk og turen ble fin og kald..

    4. Det bildet er skikkelig fint, Solveig! Kaldt er det ja, men godt å være ute….og godt å komme inn etterpå! Håper dataen blir frisk av seg selv, jeg skjønner lite av sånt… Klem 😘

      1. Tusen takk, kaldt altså..
        Tror det ordnet seg hadde kommet nær en knapp som heter skrivemodus
        og når jeg begynte å skrive så forsvant det meste inne på kontrollpanelet..
        Fryktelig irriterende og jeg orket nesten ikke blogge altså..Klem.

    5. Jeg har alltid kledd meg godt og varmt. Liker ikke å fryse. 😉 Gleder meg til sol og varme, for nå er det nok med snø og kulde. Men vakkert er det jo ☺️❤

    6. Så fint bilde, da 😍
      Hmm..er jo stor sjanse for at de ungjentene sprader lettkledd rundt for å vise seg frem.. men veit du, da jeg var ungdom frøs jeg aldri.. jeg kunne glatt gå ut i mange minus i bare t-skjorta.. og sjuk blei jeg aldri.. så man er forskjellige, ja 😊

      1. Du er nok født tøffing….jeg har aldri kledd meg lett – fryser! På våren må jeg herde meg og
        kle av meg litt og litt…Tusen takk.. God morgen..

    7. Nytter ikke å gå rundt å fryse. Jeg blåser i hva andre har på seg, selv om jeg stadig får bemerkninger for at jeg kler meg som en ball. De får leve med sin kropp og helse, og jeg min. Jeg har hatt nok forkjølelse og nyrebekkenbetennelse bare fordi jeg kledde meg som de andre. Ull er ikke tull!!!! Klemsiklem:)

      1. Tusen takk, jeg kler på meg masse og ser ganske bomsete ut, det går helt fint.
        Og lue bruker jeg helt til 1. mai..sliter nok med øra mine fra før og har kroniske betennelse
        i ørene…Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg