Sauseskolen del 2 – saus ala pizza – oppskrift på bloggen i går

 

God kveld i heimen…Da har jeg laget denne sausen fra sause-skolen. Se innlegg om oppskrift her på denne linken saus ala pizza Som jeg skrev om i går vil jeg lage en skole for oss som ikke er gode på saus. Så her er enkle sauser som alle kan få til. Og posesaus er jo en trist sak! 🙂

 

 

Jeg fulgte oppskriften og kokte opp sausen. 

 

Over i en beholder og satt i kjøleskap. Denne sausen var god varm. Tenker grillet kylling og ris og denne sausen blir en bra kombinasjon. Eller løvbiff. Men jeg skal teste denne ut på pizza. Er den god til pizza så fryser jeg ned i små pakninger og tar opp til pizzaen. Mange ganger så kjøper man ferdig pizza + saus. Sausen er jo ikke billig akkurat. Så neste gang, bare bestille pizza og ta en pakke fra fryseren. Eller om man har hjemmelaget pizza. Så er det jo perfekt ikke sant! 🙂 Så følg med..Neste innlegg i sause-skolen tester jeg en ny saus! Og dere denne sausen var utrolig enkel å lage! Og ikke er det pose heller. En posesaus tar faktisk lengre tid..

 

Man vet ikke hva man har søkt før man har funnet det

 

 

4 kommentarer
      1. Det er det helt klart salt og sukker og estoffer er det massevis av. Så lage selv, enklere og mye bedre. Så tester ut til pizza en dag også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg