Sammenheng

 

God formiddag! Jeg sitter jo her hjemme! Det regner og blåser og jeg er forkjølet! Skal kjøpe meg en test når jeg er utenfor huset. Enn så lenge så er det best å være inne! Jeg blir aldri forkjølet, veldig sjelden i hvertfall. Har skjedd et par ganger etter den vanlige influensa-vaksina. Den tok jeg tidligere, men har kuttet den ut for mange år siden.

 

Jeg prøver å lese litt, forkjølelse kan beskytte mot Covid. Men det jeg egentlig lurer på: “Blir man mindre motstandsdyktig mot forkjølelse når man har vaksine i kroppen”! Bare en tanke som slo meg! Kan ikke finne noe på det! Det er forkjølelse overalt i disse dager! Det er jo høst og regn og vi blir kalde. Det er noe man må passe seg for. Det å fryse….Fort gjort slik som jeg reiser til og fra jobben nå! Med ferje, sykkel og gåing og masse regn! Så kan sikkert takke meg selv 🙂 i disse tider! Men jeg tenker at jeg er herdet og tåler det meste! Men funka ikke!

 

Det er i hvertfall en ting som er sikkert, hadde vi ikke brukt munnbind under pandemien og avstand så hadde mange flere blitt dårlig! Akkurat det er det ikke noe tvil om! Tror jeg! 

 

@solliv

10 kommentarer
    1. jeg mener å ha hørt att flere ville få influensa og forkjølelse i år pga att omtrent ingen hadde det i fjor ,da var man liksom litt mer motakelig i år ,ja ja ønsker det god bedring og håper det forblir med forkjølelse og ikke noe mer

      1. Tusen takk, det var en flott konklusjon. I fjor var ingen syke og i år har vi litt mindre motstand enn ellers på grunn av at vi ikke var utsatt for dette i fjor. For da så vi ikke folk. Den går jeg god for!
        Tusen takk – ja vi får satse på det! Bare vært her inne i dag jeg.

    2. Avstand er jeg enig med deg. Men disse munnbindene som bare fåtallet vet å bruke som de sjal brukes, altså riktig, hadde det hatt noe for seg så hadde vel heller flere blitt syke, all den tuklinga og fiklinga, dra det ned under haka, gjenbruk, spytt, nei fisj og æsj.. i samtlige land steg smitten etter påbud, men fremdeles «tror» folk at munnbind var forebyggende. Rart at de ikke enda kan fremlegge noen rapport og dokumentere det. Men men, håper du holder deg frisk, at det er en kortvarig forkjølelse – god bedring og Happy days til deg Solliv 🥰

      1. Tusen takk satser på at det går fort over…
        Avstand er viktig – som du sier det ikke noe dokumentasjon på det. Men hvis man ikke kan holde avstand sånn som for meg om dagen med ferje og alle barna som skal til skolen! Skole er mye smitte! Tenk om jeg hadde brukt munnbind tenker jeg. Da er det ikke sikkert jeg hadde fått denne dosen av forkjølelse inn i min kropp! Jeg er litt der. Avstand – som nr. 1 og munnbind som nest best. Men det blir bare undring og fundering fra min side.
        Tusen takk igjen og God Kveld 🙂

    3. Uffda,, gode tanker og god bedring. Ble skikkelig forkjølt etter Bodøturen. Tok en koronatest men var negativ. Slapp ganske fort, og håper det holder. 🤗 klem

      1. Tusen takk. Bra det gikk ganske fort over på deg. Kjedelig og veldig tråkig med forkjølelse nå altså. Man blir så usikker.
        Klem og fin kveld.

    4. Det har vært viktig ned avstand og munnbind, og de fleste har holdt seg friske i halvannet år…. uvanlig…. kjedelig med forkjølelse, men fort gjort nå når det er kaldt-varmt-vått-kaldt om hverandre….😥😥gid bedring 😘😘klem

      1. Tusen takk…Ja, tenker slik at det har vært en bra plan!
        Ja, sånn gikk det….øs pøs gir våte og kalde kropper! Ikke bra 🙂
        Men da tenker jeg at jeg har fått min dose for i år og holder meg frisk hele høsten! <3 klemmer.

    5. Du skal se det sånn at både du og jeg har fått vår dose med forkjølelse. Jeg var i byen å shoppet i går. Folk med munnbind så jeg nesten ikke. Generelt var det god avstand. Forkjølelsen min stod bare på i to dager. Men hosten (bronkitt) er mest plagsom når jeg legger meg om kvelden. Skal snart ta influensavaksinen. Den tar jeg hvert år siden mannen har kols og jeg astma. Merker ikke noe ubehag av den. Fortsatt god bedring til deg. Klem

      1. To dager og det var bra. Da er jeg sikkert friskere i morgen! Da er høsten reddet for oss
        og vi er ferdig med den dritten! Du må nesten ta den vaksina du da, som sagt – jeg tar den ikke lenger!
        Ble litt sånn småsjuk hele perioden etter vaksinen. Klem til deg.
        Ha en hyggelig fredag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg