så kom isbilen

 

Ny dag! 

 

Hei og hå, varmt og godt…Nesten for varmt om dagen. Liker best sånn rundt 20 grader jeg. 2 uker med 30 grader i skyggen er i meste laget. Alt stopper opp. Alt det man skal gjøre hele tida. Har du hus og hage selv og en gammel mor med hus og hage så har du aldri tid til å puste egentlig…Alt henger over deg. Fra morgen til kveld..Jeg prøver å slappe av jeg da..Jobbe jevnt og trutt og dra ut og bade på kvelden når det passer. Men være lat dag etter dag går ikke i mitt liv…Det er for mange arbeidsoppgaver for mye å gjøre rett og slett. Men det stopper seg selv i denne varmen..Bare det å kjøre bil i varmen er jo en slitsom prosess. Klager ikke på varmen jeg altså..Men poenger mitt er – det er litt for varmt om dagen..Har man fri og ferie er jo det en annen sak. Men ikke med jobb i tillegg til alt det andre…Du har bare ikke tid eller krefter…Men folket som har båt og har fri og ferie. Da er dette nok topp….Men alle mennesker her i Norge har ikke båt og hytte og masse penger og et liv i luksus..Selv om det ser slik ut akkurat nå. For aldri har jeg sett så mye mennesker her på Kråkerøy og på sjøen…Det er nesten ikke til å holde ut..Kommer jo knapt frem.. Så da var det kjekt at isbilen kom – så man slapp å kjøre ut på veien i kø og kø…og den isen var god altså…og ikke mange kalorier heller..Kjekt å ha, kjekt å kjøle seg ned..ja, vi trenger det om dagen! Hodet koker, kroppen dirrer og soverommet er varmt…Vel, ja sommer…sommer…!

 

Sommer er deilig…

 

Selv om det er varmt og klamt. Men fordelen er at man får brukt kjoler og topper man har i skapet. Som blir liggende..Fordi det aldri passer. Nå passer det hver dag. Og brunfargen kommer 🙂 trenger ikke dra til Kreta og hente den engang…Den bare kommer av seg selv…herlig herlig.. ja, ja – nå er det plenklipping..Alltid noe å gjøre..Aldri tomt med oppgaver..men håper når ferien kommer at jeg kan være på tur noen dager og ha en lat dag eller to. Det fortjener jeg absolutt…

 

Det blir bra – håper og tror…

 

Nyt dagen – kos deg da…Jeg gjør det jeg å altså 🙂 innimellom…

6 kommentarer
    1. Ja, nå skal det bli deilig med ferie – og bare gjøre nesten ikkenoe….. jeg gleder meg syyyykt! Og det blir turer både hit og dit, både aleine og med prinsessa! God klem <3

    2. ja det er klamt når det er så varmt men jeg nyter det hvet att med vinteren så er vi uten sol i 4 mnd ,en får heller ta korte avkjølende dusjer når kroppen blir for klam .Denne sommeren er det veldig lite folk her jeg bor,vanligvis har vi tyskere og nederlendere her fra mai til september,dei okuperer kaia og står der hver dag fra 6 om morgenen til midnat og fisker,jeg nyter å kunne bruke kaia selv og når eg vil :=)

      1. Herlig….høres deilig ut med lite turister….her er det mer enn nok..Pluss alle som bor her som har hytte i Sverige som må være hjemme…Strendene er overfylte…Men man må tenke annerledes og finne steder for seg selv..Men er klamt nå og meldt regn på søndag…Så får nyte fredag og lørdag med bad og sol….badet i kveld jeg..var deilig.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg