Rutiner rutiner

God kvelden…

 

Rutiner på rutiner..Det er jo sånn å gå på jobb. Klokkeslett, når man må stå opp, legge seg..Såååå lenge med kaffekoppen har jeg tid til i dag….Før veldig kort dusj. Pusse tenner..sjekke huset, lufte soverom..re opp senga..osv… osv….

 

Vaske hår må man gjøre på kvelden..Smøre mat på kvelden. Legge frem klær, håndklær, klut! Stille alarmen på klokka, sjekke en gang til..Bekymre seg, vil jeg våkne av alarmen. Tankene vandrer..Jeg greier meg heldigvis enda uten sånn alarm som ligger under puta og begynner å riste…!

 

Ta opp brød fra fryseren. Planlegge middag på tur og rekke..Rekke ferje, eller gå om byen.Se på klokka, kommer jeg tidsnok..Ja, det gikk i dag også…spurter de siste meteren inn i bygget og opp trappa! 

 

Rutiner rutiner…Sjekke været, blir det regn i morgen..Hva skal jeg ha på meg? Holder det med paraply eller vil det bøtte ned!

 

Innom mamma hente klær..så mat..

 

Så har det plutselig gått 12 timer siden man gikk ut den døra! 🙂

 

Jeg hører rykter om masker og konkurranser…men rekker ikke lese, rekker ikke blogge selv en gang..🥰

 

 

 

24 kommentarer
    1. Sånn er det nesten hver dag for meg. Rekker ikke blogge. Men nå begynner det å “løsne” litt etter 2-3 år med full guff… Litt bedre forhold på jobb nå 🙂

    2. Artig innlegg, utrolig mange rutiner man gjør og mange tanker man tenker i løpet av dagen ja, og mye på autopilot også, som man engang ikke tenker over. Timene går fort, så viktig å ta seg tid til å nyte øyeblikkene innimellom 🙂

      1. Mange takk, greit mened en oppsummering. Men man blir litt skremt hvor presset med tid det er morgen og kveld noen dager altså..
        Men går greit det, men bruke tida sid på bloggen må bare utgå innimellom sånn er det…
        God kveld videre 🙂

    3. Rutiner er det mer enn nok av ja – ingen tvil om det! Nå når jeg jobber så mye, blir det mest jobb, gåing og blogging! En kan ikke rekke mer enn en rekker – sånn er det bare! Og jeg vet at du er der et sted, vennen! Klem <3

      1. Du er jo helt rå på den logistikken..Flink!
        Du blogger og står på, blogginga utgår for meg når det er dårlig med tid..Sånn er det.
        Man kan ikke rekke alt og det er prioritering alltid. Men jeg må ha tid til å besøke min mor 🥰
        Da må noen annet utgå..Sånn er det. Klemmer…kommer…suseende….

    4. Tenk på alt kaoset og bortkastet tid om man ikke hadde hatt rutinene. Men blogge får jeg til, selv om jeg har full jobb, dyr å ta meg av, barnebarn å passe, turer å gå…

      1. Rutiner må til, og noen dager blir dagen bare borte i plikter, jobb og rutiner.
        Da er jeg ikke i bloggmodus….Men ikke ofte det skjer 🥰
        Du er jaggu flink og får unna mye! Herlig…

      1. Ja, må det innimellom. Jeg er den typen som liker å få unna ting før jeg finner roen…
        Og de dagene man er på jobb så forsvinner jo morgen, dag, ettermiddag og kveld i ett.
        Du kjenner til det!

    5. Man rekker det man rekker. Rutiner og prioriteringer…. Det viktigste er å ta vare på seg selv opp i alt – og ha det bra. Du har jobb og mamma og ellers familie å ta vare på. Men du rekker mye, Solveig 🙂 Lag deg en fin fredag 🙂 klems

      1. God ettermiddag, ja virkelig nok å gjøre både her og der. Men sånn er det jo.
        Jeg får mye unna og føler at jeg ikke kan sitte og blogge hvis det er ting jeg skulle gjort.
        Men pauser har man jo lov til..hehe…
        Kos deg med kveld og helg! Klem…

    6. Uffameg. Dette hørtes veldig stressende ut. Sender gode tanker og håper det dropper inn noen gode pustepauser med avveksling fra masete rutiner. 🤗 klem

    7. Man kan ikke rekke alt vennen. Synes du er flink jeg til å holde tempoet opp i det virkelige livet og rekke blogg også. Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg