Rudo og jeg

 

Vi er gode venner vi <3

 

Nå om dagen ser vi fotball og sitter i hver vår ende av sofaen og skriker til når ballen treffer tverrliggeren…Eller når det er fire meter offside og linjedommeren har tungt flagg og ikke gjør jobben sin…

 

Rudo ble med meg hjem fra et julemarked på Youngstorget i fjor…I år er det ikke dette markedet…Det er jo fotball og et digert telt hvor det er visning av kamper under hele VM..Oktoberfestivalen gikk rett i VM modus! Jeg likte det markedet, det var annerledes pynt. Masse håndlaget og ting man ikke finner overalt! Det er kult synes jeg da.

 

Rudo er fin i hvertfall, ikke den som slenger med leppa…Jeg har merket det litt på min blogg og andres blogger nå at et litt “in” å skrive en setning som har litt tone som man ikke ville sagt høyt til noen…Det er jo bare en blogg, vi deler biler, tekster og noen ord..Vi tjener ikke penger….Vi liker bare å dele litt med andre folk..Slik som Facebook var før egentlig..Da tok man 5 bilder av baksten sin eller turen sin og la ut…Nå lager man heller litt innlegg og noen ord rundt bildene og legger ut, det er litt mer gøy..Det gir deg noe mer, noe å holde på meg. En hobby…Mange av oss er trygdet, eller sykmeldt eller arbeidsledig..Så da får dagen plutselig litt mer mening når man pusler rundt med bildene og mekker noen ord til..For meg gir det en mening. Det fyller tiden min med innhold! Man skjerper hjernen litt, fingrene holdes myke og man holder skriveferdighetene inntakt!

 

Hadde jeg ikke blogget så hadde jeg kanskje løst litt kryssord/puslespill eller noe..Et eller annet! Man bruker nettet til noe, noe annet enn å lese nettaviser og shoppe her og der..Før i tiden her på bloggen så handlet jo blogg om å selge produkter..mange produkter. Bloggeren fikk daglige pakker i postkassa si som man skrev om og markedsførte og de som ga bort produktene håpet jo på masse salg etter det! Er ikke slik lenger…Vi skriver litt og deler bilder med dere..Bilder som vi kanskje brukte tre timer på å finne ute i skogen..Kommer hjem og deler! Vi trenger ikke ris på baken for det vel!!!

 

Dere som leser blogg, skjerp dere litt…Har du en dårlig dag, ta på deg skoa og gå deg en tur selv og ta noen bilder og pust inn frisk luft! Aggressive mennesker trenger vi ikke her inne på blogg! Liker du ikke bloggen eller bloggeren så bare slutt å lese da vel…

 

Er jeg på en konsert og deler bilder eller forteller om det så kan plutselig kom en setning med litt dobbeltbetydning..Kan du gå på konsert du da? “Du som ikke hører”  – synes det er stygt å skrive slik jeg, jeg hører dårlig – men er ikke døv og koser meg på konserter..Skal jeg ikke få lov til det da? Klart det er problemer hvis jeg hadde vært sammen med noen og stått og pratet før konserten..Det takler jeg jo dårlig..Men det takler jeg jo dårlig hjemme i en sofa også..4 – 5 personer som skravler i munn på hverandre…Bruk hue og sunn fornuft når DU kommenterer bloggen…

 

Mange av oss bruker 2 -3 timer daglig ved å jobbe med bilder, deler ord og tanker – VI TJENER IKKE PENGER PÅ DETTE!!! Det er en hobby! Går DU rundt på et julemarked og sier til dem som har strikket og heklet ting til å selge..SÅ STYGGE TING, GIDDER NOEN Å KJØPE DETTE??? Nei, det ville DU aldri funnet på…

 

Blogg er på en måte kanskje vårt håndarbeid eller håndverk!

20 kommentarer
    1. Veldig koselig han Rudo 😀

      Hvorfor må enkelte si sånne ting? Selvfølgelig skal du også på konsert. Og det bestemmer du vel helt selv? Makan!
      Blir så oppgitt over enkelte som kommenterer at jeg blir helt matt, og mister orda! Eller, jeg får mange ganger lyst til å gi den personen inn, men gjør ikke det heller.
      Du har vel gode, og bedre dager du også tenker jeg, og uansett, så er det noen ganger verdt det selv om det kan bli tøft etterpå. Nei, kos deg på konsert og annet, og del det du ønsker å dele 😀 God klem <3

      1. God kvelden, ja – nå ser vi fotball og og Rudo er snart firkantet i øynene…Ikke jeg 🙂
        Man blir oppgitt, lirer av seg en setning med tagger og går ut..
        Det er jo ikke noe vits i svare en gang, for man vet ikke om de er tilbake og sjekker.. !
        Man bør ikke kommentere bare for kommentere synes jeg..Bare til å gå ut igjen og lese andre blogger eller noe man liker da!
        Ikke ødelegg hobbyen vår! Det er min oppfordring..
        Jeg hører jo dårlig, men det betyr ikke at jeg hører svakt..Jeg problemer med forskjellige lyder og konsonanter..
        Slik at ting kan bli grøt hvis folk er mumlete eller om det mange i rommet!
        God klem herfra meg…

    2. Det er så koselig å stikke innom dere bloggerne, og få litt inspirasjon eller lære om forskjellig, nye steder osv. Det begynte med Frodith og så har det blitt flere etterhvert, – leser vel fire fast nå. Håper dere fortsetter å skrive slik dere gjør nå. 🥰

      1. Det er koselig å lese blogg nå når det er annerledes. Tidligere var det jo bare reklame og
        kjøpe kjøpe …Er det så gøy det! Man kan jo kjøpte ting nå også, turer og opplevelser som folk forteller om.
        Det er hyggelig det! De kommersielle har forlatt plattformen..Blogg er annerledes…Jeg kaller det litt
        Facebook, som det var tidligere når det var nytt! Jeg er veldig glad i mine lesere og tåler en diskusjon jeg,
        men slenge med leppa-kommentarer det synes jeg ikke er noe hyggelig!
        Du er alltid koselig og hyggelig å få besøk av og du forteller om deg gjennom her, så vi kjenner jo deg godt også..
        Synes nå jeg da, God kveld….:-)

    3. Æsj, at folk skal slenge med leppa. Uansett hva det gjelder. Jeg vil ha det bra her på blogg, det er min greie. Det er derfor jeg er her. Ha det bra med folk, kose meg med hobbyen min. Og du, når det gjelder hørsel og konsert, maaange DØVE jeg kjenner går på konsert. Kanskje ikke små akustiske visesang-konserter. Men andre type konserter. Absolutt. Det er rytmer, bass, som alle kan kjenne, lysshow osv. Hvorfor skulle ikke folk med dårlig/ingen hørsel ha glede av det? Folk er ikke nok opplyste, derfor fint du har disse hørselssidene dine innimellom 🙂 God klem og fin lørdag til deg <3

      1. Tusen takk…Folk skjønner ikke og slenger med leppa både det ene og det andre..
        Ser det flere steder her på bloggen nå og det er trist. Vi blogger gratis for folk..
        Det koster ikke noe å gå inn på bloggen vår.
        Flott at døve også kan nyte konserter..Min pappa var døv, han hadde nok ikke hatt glede av
        det..Annen generasjon..Mer ut i skauen og hogge ved type det.
        Ja, får nok skrive litt mer om hørsel innimellom..God klem fra meg…Fotball her så er Busy, hehe…

      2. Din blogg er en av mine favoritter. Ikke ofte jeg kommenterer, men jeg leser hvert innlegg. Er alltid noen som ikke er fan, uansett hvor man er eller hva man gjør. Dem må man bare akseptere, og ikke bruke mer tid på. Du har mange lesere på blogg, og sikkert mange uteom som liker deg og respekterer deg. Hold deg til dem. 😊 Og så ønsker jeg deg en riktig fin uke. Takk for at du blogger. Du er fin. ❤

        1. Tusen tusen takk, det varmet veldig skal jeg si deg…
          Så gode ord, koselig <3 Det er så fint å vite at det er vakre lesere der ute..
          Det er de man må ta vare på! De andre som gir meg et støt, de skal ikke få slått meg i bakken.
          Og jeg takler helt fint kritikk og diskusjoner, men er så vanskelig når jeg ikke vet om vedkommende
          leser svaret mitt..Enklere for oss bloggere i mellom..Vi diskuterer ofte..
          Kos deg med mandagskvelden :-)<3

    4. Koselig fotballkompis Rudo.🥰🤩
      Jeg ser også at det er blitt en litt mer ufin tone i mange kommentarfelt rundt om.
      Klart du skal kose deg på konsert!👏🏻👍🏻
      Det er jo fullt opp til deg å avgjøre om du har utbytte av konserten eller ikke.🤗
      Blogg er absolutt en hobby som vi bruker ganske mye tid på, men ikke tjener penger på.😅
      Men det er koselig å skrive blogg og hyggelig å holde kontakten med andre bloggere og lese hva de holder på med.😀
      Nyt kvelden!🤗🌟

      1. Herlig og takk, ja nå har vi kosa oss med x antall kamper og er litt slitne begge to..
        Men vi holder med samme lag bestandig.. 🙂
        Ja, ikke sant…Jeg koser meg masse med musikk og band og lyd og alt..
        Men selv de som ikke hører som Frodith sier har også glede av det..Og man er en del av noe.
        Ser folk..Jeg er jo den som elsker folk, jo flere samlet på et sted bedre er det! 🙂 Blogg
        tar tid og vi gjør jo dette gratis for folk! Folk betaler jo ikke noe…Hm..
        God kveld…:-)

    5. Pokker altså – at folk slenger med leppa! Som jeg pleier å si – har man ikke noe hyggelig å si, så får man heller holde kjeft! Ja, det går noen timer hver dag til blogg – og jeg elsker det jeg også! Det er en fin hobby som gir mye! Idag har jeg truffet ei annen bloggvenninne – to ganger til og med – på ei julemesse rett utafor byen! Det er alltid koselig å treffes! Godeste klemmer til deg, min venn! <3

      1. Vi bidrar jo med litt underholdning med bilder og tekst her på nett og tjener 0+ – så hvis man får sure gulp
        også så er det jo kjedelig. Går tid til dette… 🙂 Folk leser jo alt gratis.
        Hadde det kostet penger å lese bloggen vår og de ikke var fornøyde så kunne man jo kanskje klaget???
        Hyggelig å møte bloggvenner, stas for deg <3 klem…

    6. En venn fra ungdommen hadde også nedsatt hørsel. Han elsket musikk og var ofte på konserter. Han sa at det han likt best med det var at da var ikke hørselen hans et problem. I sosialew settinger med mange som snakker sammen falt han ofte ut. På konsert fikk han med seg alt. Jeg mener musikken spilles jo ikke direkte lavt på slike konserter.

      1. Ikke sant, det spilles jo så høøøøyt at jeg mange ganger bruker ørepropper.
        Faren min var helt døv og hadde nok ikke utbytte av det..Men jeg elsker det og nyter konserter og
        folkelivet. Men for mange rundt et bord i en kantine, eller restaurant må jeg melde pass.
        Det er slike ting jeg sliter med..Men det er flere med meg som sliter, selv folk med god hørsel..
        Det er noe med akustikken inne et rom og flere som prater sammen eller flere samtaler på gang rundt samme bord!

      1. Nei, ikke sant…
        Men jeg har 0 toleranse for slikt her på blogg! Jeg kommer til å blokkere alle slike og
        rapportere dem til blogg.no.
        At vi som kjenner hverandre her inne kan ta en diskusjon er noe helt annet.
        Det lever man godt med! Det frisker BARE litt opp. Men folk som bare legger igjen et fornavn og
        en mailadresse som er ukjent…De trenger ikke komme med GULP!

    7. Hvorfor skal folk være så stygge med hverandre på nettet? Sier de samme ting når de står ansikt til ansikt med en person tro, nei det ville de neppe tørre. Hvorfor i all verden skulle ikke du gå på konsert, og kose deg med musikken. Håper formen din er på oppadgående og at du snart er oppe å hopper igjen. Klem 🤗

    8. Folk sitter bak et tastatur og tror dem kan skrive ting til oss her på blogg…Jeg kommer til å blokkere alt slikt..
      For dette er ikke greit..Folk trenger ikke skrive noe..Gå bare ut og gjør noe annet tenker jeg..Blir for dumt.
      Men for noen så er det vanskelig..
      Ser det ofte her inne nå rundt på blogg, folk legger igjen et fornavn og lirer av seg noe dritt..
      Her er alt bra og tusen takk 🙂 klem til deg..

    9. Ja faktisk og det er da et veldig trivelig “håndarbeide”. Så gøy å dele med deg og de andre. Blogg på, du gleder meg i hvert fall. Klemsiklem til deg og Rudo!

      1. Tusen takk så hyggelige ord, ja vi mekker og syr videre vi….
        Rudo og jeg har sett Portugal nå, vi jubla like mye som Ronaldo…Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg