Rosa flamingo

 

God lørdag der ute! I dag er oppgaven ROSA med Frodith.blogg.no

 

Rosa flamingoer er flotte, jeg har sett de live i Spania da jeg var på ferie der. Store flokker..Himmelen farges rosa. 

 

🦩

 

Men de har en hemmelig kode! Setter man opp en flamingo i hagen eller i gårdsplassen så betyr det en invitasjon til partnerbytte. Samme koden gjelder for hagenisser! Det er koden på at man ønsker å bytte litt…

 

Tidligere satt man en ananas i vinduskarmen for å vise tegnet. Men siden både flamingoer og hagenisser er enkle å få tak i på hagesenteret så har man visst gått bort fra ananasen og heller går for hagenisser og  ROSA FLAMINGO! 

 

Så jeg tenker det er mye annet man kan pynte hagen med enn en kunstig stor rosa flamingo! 🦩

 

Pynter heller hagen med blomster jeg – rosa blomster er vakkert 🌸

 

16 kommentarer
    1. Den flamingoen din var nydelig.
      Det der med flamingoer og hagenisser har jeg ikke hørt før. Jeg har hagenisser i hagen og flamingoer på do. Mulig jeg bør revurdere det…..

      1. Nydelig, fikk den til jul en gang av min niese. Den er vakker. Jeg hadde en stor kunstig flamingo i hagen for noen år siden, men har kastet den. For jeg hørte av “noen” at slikt skulle man ikke ha i hagen for det var tegnet på noe helt annet….
        Innendørs er vel ikke skummelt, men hadde jeg vært gift og hatt en flamingo i hagen så hadde jeg fjernet den altså..

      1. Takk, alltid noe å lære her på Solliv.blogg vet du 🥰
        Jeg har ingen hagenisser og ingen flamingoer i hagen…
        Men kommer det en ekte flamingo flygende, så får jeg kanske mate den 🦩Men det er vel ingen sjans for det i denne lange kalde vinteren. Flamingoer er vakkert, og det var virkelig flott å se disse vakre fuglene. Med de lange slanke beina…

      1. Den er fin ja, tror den er kjøpt i Spania. Fikk til jul av min niese.
        Jeg pynter med blomster jeg. Trenger verken hagenisser eller Flamingo i hagen. Det er så mye annet å få kjøpt.

    2. Nå har jeg gitt gubben beskjed at han må ikke finne på å sette opp flamingo og hagenisser i hagen😱Forresten har jeg aldri hørt om at det betydde noe helt annet.
      Ønsker deg en fin helg og klem til deg min venn.

      1. Hehe, bra gubben har fått beskjed. Kjedelig hvis det plutselig ringte på døra vettu 🦩
        Ha en riktig så fin lørdagskveld…Kos dere masse og sikkert noe godt i glasset.
        Klemmer herfra 🥰

      1. Flamingoen er nydelig, virkelig vakker..
        Nei, drasse med slikt hjem fra plantesenteret gidder vi ikke, bedre å så tomater og dyrke noe annet vakkert!
        Klemmer herfra min venn..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg