Ring – Ring, ikke ring meg…

Hei fine dere,

Jeg driver jo Norges største hørselblogg her på blogg.no

Så da bør det det jo komme litt om hørsel også. Men jeg kan ikke bare skrive om nedsatt hørsel, Det er kjedelig vet dere. Men enda kjedeligere er det å høre dårlig. Tråkige greier, arvelig i min familie. Fra farssiden…

Det jeg mener her. Trenger du kontakt med  meg eller andre som hører dårlig. Skriv heller en melding. Jeg har både messenger og Whatsapp og bloggen her da. Eller gode gamle SMS, funker bra enda den…

Men hvis du skjønner at det blir 100 meldinger ut av det så ringer du så klart. Men sånn enkle korte greie spørsmål, beskjeder eller noe. Greit med melding. Det går mye krefter å høre en samtale på telefon. Mye sus og dårlig forbindelse gjør at det blir enda verre…De gamle gode telefonene hadde nok bedre lyd. Men de finnes vel nesten ikke lenger. Jeg har også sånn dings man kan ha rundt halsen. Den bedrer litt. Men har bare en og den har jeg på jobben og er parret med jobbetelefon. Så her hjemme litt greit med meldinger av alle slag.

Så jeg tenker DU kjenner sikkert noen som sliter litt, tenk litt over det. Det som er lett for deg, kan være vanskelig for et annet menneske..

Nå får du kose deg litt, skal slappe av med en cowboystrekk på sofaen jeg nå. Kommer tilbake senere med oppskrift på noe godt til freddan…snart helg igjen…..yes 🙂 kan like…

#hørselblogg #ringe #lyder #meldinger

14 kommentarer
    1. Jeg ringer aldri, om det ikke er livet om å gjøre. Hater å prate i telefonen. Men slik har jeg vært alltid, ikke noe som er kommet med tinnitusen. Meldinger er veldig greit. Da vi starta med sms synes venninnene mine at det var så kjekt å endelig ha litt kontakt med meg også. De andre ringte jo til hverandre. Liker best sms jeg. Men det er sikkert fordi det er det eneste jeg har lyd på. Så skal noen kontakte meg og forventer svar ganske kjapt er det eneste alternativet.

      1. Jeg liker godt å ringe og sånn jeg, har ikke fobi…men blir himla sliten. For å spare på kruttet så best med meldinger…da svarer jeg, hehe…whatsapp er super så det er sagt.

    2. Viktig med opplysning om dårlig hørsel, at folk vet mer gjør at di kan forstå problemet 🙂 I forhold til den grønne koppen i forrige innlegg..om jeg hadde sittet på en kafe alene hadde jeg IKKE tatt grønn kopp..da vil jeg heller sitte å betrakte folk eller se i et blad.. :)) Håper du fikk deg en god hvil <3

      1. Tusen takk, deilig med en strekk på sofaen. Vekdig viktig med opplysning og info om dette tema…så tar noen runder innimellom. Denne grønne koppen, vet jeg ikke. Noen ganger kanskje. Ikke i Oslo i hvertfall. Men her på Kråkerøy kunne det vært fint. For vi har et herlig bakeri/kaffebar her. Og jeg kjenner jo ikke alle damene her på øya 🙂

      1. Ja.. Bra dem får hjelp. Noen snakker tydelig og klart. Da greier jeg meg… Men mumling er håpløst… Men er et stort problem. Helt klart… Liker å prate jeg… Men når jeg ikke hører svaret er det trist.

    3. Flott at du sprer litt kunnskap . Det er ikke lett å se på mennesker det med hørsel 🙂 Jeg ante jo ikke noe om det når vi møttes i sommer 🙂 Kos deg med strekken og noe godt senere 🙂

    4. Ja, det er viktig å variere. Det med nedsatt hørsel påvirker jo livet veldig og det er viktig å finne ut av hva slags hjelpemidler som fungerer best for hver enkelt. Så er det å finne balansen – altså hvor stort fokus man skal ha på det kontra andre ting. Det virker som om du ar en sunn innstilling til det.

      1. Tusen takk, ja må ha fokus på natur og gleder. Men det hemmer meg veldig. Det skal jeg være ærlig på. Er kjedelig og blir lei….men går på med nytt fokus.

    5. Jeg kan forstå at det kan være vanskelig å prate i telefon, spesielt når linjene er dårlig. Det kan by på problemer også for de som har normal hørsel. Selv så er jeg ikke så glad i å ringe, og foretrekker å sende meldinger. Bruker mest Messenger, men har et par venner som sverger til Whatsap så jeg bruker det også.

      1. Ikke sant best å skrive synes jeg. Vil man prate og slarve så kan man jo treffes. Er hyggeligere. Whatsapp er jeg glad i.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg