Rett og slett elvelangs

 

 

 

Når elva renner gjennom byen! 

 

Da mangler det aldri en båt, et motiv – noe å se på..Tenke over..Samtalen er lett flytende, hvem eier båten..Driver den charter-trafikk..? Bor de i båten, leier de ut? Ikke sant…Et godt tidsfordriv og tusle elvelangs..Leve seg inn i historien til båten og folka som eier den..

 

Når det blir sommer..Da er det full rulle, liv og røre..Musikk og party og plenty med trafikk..

 

Tiden nå er:  “Stille før stormen” – nå er det ro i sjela og vandre elvelangs..Tid for å gå i sine egne tanker…tusle lang elva..Til du ikke gidder lenger og tar en annen vei tilbake…🥰 Eller samme vei tilbake eller kanskje du stikker innen en av restaurantene som ligger langs promenaden..For en matbit og et glass..

 

Bare en båt tenker noen av dere, men for de som bor i innlandet så er det jo litt andre bilder enn de ser på sine daglige turer. 

 

Jeg kobler godt av på sånne turer som dette. Og finner en egen ro….

 

Hva liker du å titte på når du går tur?

 

 

24 kommentarer
    1. Elvelangs er jo helt perfekt! Så mange båter som ligger der – sånn er det når det ligger trygt innaskjærs…! Her er det jo nesten ikke båter på vannet nå….! På sjøen er det for åpent, og i Farris er det is….! Herlige bilder – fine Fredrikstad – har jo gått elvelangs der noen ganger! Jeg liker å se på båter – og på alt annet som er verdt å ta bilder av – småting og store ting <3 klemmer

      1. Her er det båt hele året. Det er flott å gå langs elva og morsomt. Aldri en lik tur.
        Du har gått her og det er så koselig å tenke på. Ja, moro – både med småting og store ting..Gøy – klemmer…

    2. Det er noe eget med vann, om det renner i ei elv, en bekk, eller om det står stille i et tjern. Jeg legger stort sett turene mine til eller langsmed noe vann når det er sommer og høst. Mye fordi det er praktisk når man er på tur med hunder, men like mye fordi det gir meg en ro.

      1. Så enig så enig..Jeg liker å legge opp turene mine til sjøen her eller ved elva.
        Det gir veldig ro altså. Det er noe helt eget <3

    3. Er jeg i byen går jeg langs kaia ser på båter og utsikt. Hos meg er det snøkov og det frister ikke akkurat. Holder meg inne. I morgen blir det kjøpesenter og frisør. Handle litt. Klem

      1. Da er det best innendørs og kjøpesenter er artig sånn en gang i blant.
        Frisør er hyggelig ja, holde seg fin på håret er viktig 🙂
        Kos deg masse med kvelden….Klem her fra meg 🥰 P.S.Her har det regnet masse i dag..Men har vært på jobb
        så da er man jo inne uansett..

      1. Ja det er virkelig givende å gå langs elva 😀 nå er det ganske så stille og etterhvert yrende liv.. Alltid i forandring. Moro..

    4. Mye å se på når man går slik og vandrer.🤗
      Nå er det vel ikke lenge før de første turistene kommer til dere vil jeg tro.🤩
      Da blir det liv og røre.
      Godt å se at dere ikke har så mye snø nå.🤩

      1. Takk takk, ja ikke sant. Det er jo så artig. Aldri en lik dag ved elva her.
        Og til påske så begynner folket å kommet på hyttene sine og etterhvert masse båttrafikk.
        Det blir annerledes og masse liv igjen 🙂

    5. På turer lever tankene ofte sitt eget liv, om det er i skogen eller langs elva, båthavn, midt i byen osv. Årstidene og folket… yrende liv snart der du har ruslet 🙂 Godt å gå slik da, og se på båtene i ro og fred en stund til 🙂 klems

      1. God kveld, ja jeg nyter når det er stille. Glad i stillhet.
        Men bra med turister og det blir penger i kassa for butikker og restauranter <3 Klemmer…

    6. Det er fint å gå langs elva nå på denne tiden av året, og ikke minst som sommeren hvor man også kan sette seg ned langs brygge og se på livet. Klems 🤗

      1. Tusen takk, ja det var på mandag…Nå har det vært jobbing og sånn. Blir ikke så mye tid til så mye da.
        Enn å gå fem og tilbake og besøke mabmaog hente vaska <3 Fin kveld til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg