Reklamefinansiert

 

Fredrikstad kommune må snu og vende på alle steiner om dagen! De leter etter penger…

 

Økonomien er ikke helt frisk for tiden har jeg skjønt! Så ting må kuttes og bespares…Årsverk skal bort og det – det er noe som gjøres i flere kommuner tenker jeg…

 

Vi har jo “gratis” ferjer her i byen – jeg skiver det slik for det er sikkert finansiert med parkeringsgebyr vil jeg tro! For at brukerne fortsatt skal ha gratis ferjer, så blir nå ferjene her i byen dekket med reklame! Så de er både blå og hvite og full av farger enn den vanlige røde fargen nå! Sånt blir det jo ramaskrik av…Reklame på stolpene foran kinoen også…

 

Akkurat det med ferjene gjør meg ikke så mye, man er jo så vant med å se reklame her i samfunnet så bryr meg ikke egentlig…For meg er det en trikk – reise fra A til B! Folk får mene hva dem vil og krangle i slike kommentarfelt! Ferjene her i byen er gratis og for oss som tar ferje flere ganger hver dag er det viktig! Jeg får trim med å sykle/gå til jobben og jeg reiser gratis hjemmefra til og fra jobb! For meg er det økonomisk vinning, jeg vil ikke gå tilbake til den tida vi kjøpte klippekort for 300.- og betalte 10.- pr. tur!

 

Vi som blogger er jo på en måte vant til å forholde oss med reklame…Det er reklame i alle innlegg..På forsiden av blogg og innimellom alle innleggene + pluss at vi har måttet lese oss gjennom innlegg med reklame den gangen rosa-bloggerne sto på!

 

Ja, til reklame – vi er i 2024 – det er normalt tenker jeg! Hva tenker du?

 

16 kommentarer
    1. Jeg bryr meg ikke så mye jeg heller. Blåser i det. Og hvis det er noe som må til for å få satt ned noen priser etc, så er jeg helt enig 🙂

      1. Pris er viktig tenker jeg, ikke om ferja er rød eller grønn..
        Men det er nok uvant for mange. Men de som kritiserer er vel de som aldri tar ferje til jobben.

    2. Mange kommuner som er ute med sparekniven – min også – de sparer på småting og hiver ut til store ting, hihi….! Men – reklame er da vel greit? Bedre å ha reklame enn å måtte betale på ferga vel? Folk er rare……….. og det utafor kinoen er da vel heller ikke farlig? Reklame er det overalt – sånn er det bare! Klem <3

      1. Tenker at vi bare må akseptere det og at kommunen er i endring.
        For meg betyr ikke det noe om ferja er blå eller rød eller gul..
        Jeg kommer meg dit jeg ønsker, og det er viktig at den er trygg.
        Det er dyrt å drive kino, så helt ok med sponsing – klemmer..

    3. Det spørs litt hvor reklamen settes opp og hva det reklameres for.
      Her ønsket vi sterkt et offentlig toalett. En måte å finansiere det på var med reklame. Jeg hadde ingen problemer med å støtte et slikt forslag hvis det førte til at man fikk vekk urinering i alt fra portrom til fontene. Eller buksa for den saks skyld.
      Nå fikk vi doen uten reklame, men for meg hadde det vært greit.
      Selvsagt med litt tanke for hva man reklamerer for.

      1. Ikke sant et godt eksempel! I slike forhold er det greit med reklame – for behovet er et toalett og skal
        gjøre nytten sin. Spiller ingen rolle om det er finansiert..I bystyresalen er det kanskje greit med ingen reklame. Der
        skal det være høytidelig og stil!
        Her har ferjene fått reklame fra Sparebank 1 blant annet…Helt greit..

    4. Reklamen bryr jeg meg lite om. Er jo bra at du kommer deg til og fra jobb. I min by skal de innføre turistskatt. Folk har bedt om å få toaletter på de mest utsatte steder hvor turistene drar til.En turist satte seg i busskuret for å gjøre fra seg. Det er ikke sånt vi vil ha det her ute på landet.Klem til deg.

      1. Hallo, uff og uff….Helt ille altså, burde fått med pose på langtur, slik som i utlandet.
        Dette er ikke greit..Da er det bedre med en do som har reklame og skriker ut Ellos eller Rema eller noe.
        Kan ikke ha det slik nei, blir uvel av å lese dette bare jeg..
        Turister må tenke sjæl også…Og er man råtten i magen – får man holde seg på hotellet.
        God klem her fra meg..

      1. Det er jo det, må bare leve med det..
        Hadde det ikke vært skrevet om de ferjene så hadde kanskje ikke folk lagt merke til det en gang..
        Folk liker å kritisere.
        Jeg liker gratis ferje og er fornøyd med det! Klemmer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg