Rakk du sommeren?

 

God fredag!

 

Hvordan gikk det med deg, rakk du å nyte sommeren? Jeg har prøvd å rekke sommeren og nyte sommeren! Synes faktisk sommeren i år har vært ganske lang. I andre år har den bare kommet innom og dratt igjen! Jeg har vært på noen småturer her og der. Badet masse på mange forskjellige steder. Spist is og vært på små og store spisesteder. Syklet masse og svømt masse og gått masse!

 

Sett en del til familien, både her og der. Plukket blomster og hygget meg i hagen. Grillet og smakt på forskjellige viner.

 

Nå er det plommene her hos meg som begynner å modnes, så nå blir det å prøve å bevare sommeren på noen glass som man kan nyte i høst og i vinter! Jeg ikke plukket blåbær eller tyttebær, bare spist litt blåbær når jeg har vært i skogen. Tyttebær liker jeg ikke så godt! Så det er ikke noe jeg MÅ ordne med!

 

 

Jeg har jobbet i sommer også, men har hatt ferie. Men mange flotte dager forsvinner når man er på jobb – slik er det bare. Vet ikke om jeg hadde rukket noe mer om jeg hadde vært pensjonist. Kanskje hygget meg i den hytta som jeg drømmer om <3 Sitte på trappa og nyte kaffen og et bad!

 

Kaffe nyter jeg hver dag, men morgenbad rekker jeg aldri. Tror det er bare en gang i sommer jeg var på stranda før 10:00. På Kreta er jo det et must! Ingen dag uten dette badet! Men Kreta har det ikke blitt i år heller og ikke Sverige. Har savnet å reise med fly, går det for lang tid nå før man setter seg på et fly igjen, så blir man vel nesten redd. Jeg kunne faktisk reist en tur nå, men tør ikke. Alle disse reglene og slikt, vi venter til året 2022. Nye muligheter! 🙂

 

 

Jeg “rakk” aldri å sitte på verandaen med reker og hvitvin, det håper jeg at jeg får til!

 

Og du kos deg med masse med fredagen da og kanskje er det noe du ikke har rukket i sommer også! Som du ønsker å gjennomføre før det er for “sent”! Det er i hvertfall for sent å plukke blomster når kulda har kommet og nordavinden suser rundt husveggen! 

 

Ta deg tid! 

18 kommentarer
    1. Så koselig innlegg med fine sommerminner og vakre bilder <3 Vi rakk akkurta reker og hvitvin sånn helt på tampen av august..eller tid har det vært nok av, men innimellom tror man at sommeren er såååå lang..også vips så er den over.. Har kost oss i sommer , selv om det ikke har blitt mer enn to små overnattingsturer..:) Hadde tenkt å lage en Pavlova..men det får bli neste sommer.. 🙂 Vi har jo ikke rest med fly siden 2010..har ingen planer om det med det første heller.. og tenker at det nok er ekstra mye styr i "disse tider"ja… Fredagsklem <3

      1. Tusen takk, synes du har fått kosa deg masse jeg. Selv med din sykdom. Fått vært på mange finne turer og bad.
        Min sykdom begrenser seg jo også, grilling med folk og sommerfester kan jeg bare glemme. Det takker jeg alltid nei til.
        For mye ståk og styr. Jeg må ha små ting og lite folk rundt meg. Klemmer og God lørdag.

    2. Herlige sommervibber ♥
      Jeg vet ikke helt hva jeg synes om sommeren i år jeg. Men jeg har i alle fall fått dratt på et par små turer da, to hytteturer og en tur til Bergen. Og det er litt sommer for meg, å reise bort litt.
      Men jeg har fått solt meg, og faktisk også badet. Så jeg føler ikke jeg har noe utestående.
      Jeg er ikke klar for høsten da. Men det er jeg aldri, når sant skal sies. For høsten er forstadiet til vinteren, og vinteren kunne jeg i grunnen klart meg uten. Men den er fin den også. Vi får ta det vi får.
      Ha en nydelig herlig helg fine du ♥ Klem ♥

      1. Hei, Tusen takk. Synes du har fått til mye jeg. Deilig.
        Bergen er en drøm av en by. Høsten er fin, men vinteren er jeg ikke glad i.
        Mye styr når man må på jobb og glatte veier og kjøring og ja det liker jeg dårlig.
        Klemmer…

    3. Sommeren rakk jeg, og den var helt fantastisk! Fikk gjort alt jeg ville! Nå brenner jeg på med høstkos, det er også nyyyyydelig! Nyyyyt kvelden min venn 😘😘

    4. Har jo fulgt deg i sommer. Og har sett at du har fått med deg mange opplevelser og hyggelig ting i sommer.
      Du er flink til å oppleve ting synes jeg.

      1. Tusen takk, prøver så godt jeg kan og prøver også å nyte uten å svi av alle disse kronene.
        Reise med tog og buss er billig og hyggelig.

    5. Vi har visstnok hatt mye dårlig vær og mye mer regn enn vanlig i år. Men jeg er slik at jeg glemmer fort dagene med dårlig vær og husker de med godt vær. Jeg er fornøyd med sommeren og alle dagene vi har fått være på hytta.

    6. Nesten druknet i regn hele sommeren, men hatt det fint likevel selv om jeg ikke badet i kalde havet her nord. Vært i to bryllup og det er sønn og datter som har gifta seg og i går var det middag ute. God mat var det. I dag er det selskap igjen og i morgen. Drømmer om ferie til Kreta neste år, men viruset som vi alle frykter må vi nok leve med. Fått noen fine dager i vogna, og kost meg inne og ute. Ha en fin lørdag. Klem

      1. God morgen, bra du fant masse “sommer”. Selv om været var litt dårlig på dine kanter!
        Neste år kanskje regnet slipper taket! God klem fra meg.

    7. Jeg kom liksom litt seint i gang med sommeren i år. Rullestol gips, rullator satte liksom en del begrensninger. Så jeg synes sommeren ble litt kort.
      Men jeg rakk et bad. Jeg har plukket blomster. Vært på en ørliten ferietur til Vestlandet. Kost meg på trammen og terrassen. Sett flokken min. Jeg har hatt en bra sommer, men litt kort og avstumpet.
      Nå håper jeg på en fin høst.

    8. Jeg har også kost og opplevd mye i sommer til tross for både sykdom og dårlig vær.
      Min mann plukket plommer og epler fra trærne våre som han skal lage til vin. Vi får se om det blir vin av de:)

      1. Herlig, det er så bra du har kosa deg i sommer. Husk alt det du seter med. Men det blir mange gode minner og bilder og ta med seg til vinteren. Klem fra meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg