Prosjekter til heimen?

 

God ettermiddag/kveld…

 

Etter jobben i dag gikk jeg innom byen for å titte litt! Jeg går alltid innom de to butikkene i byen som selger brukte ting. Synes det er så artig å se hva man kan finne. Masse greier, men ikke noe av det jeg er på jakt etter for øyeblikket..💜 Men tok en titt..Og så dukket disse kleshengerne opp! (Jeg kjøpte Ikke). Hjemme hadde vi slike, mulig vi har et par et sted enda, likte dem så godt husker jeg. Veldig praktiske også, for klær sklir ikke av..Det er jo så populært å bruke opp restegarn i disse tider, rydde lager..Jeg tenker har man litt tråd av forskjellige farger, så her det jo smart måte å bruke litt rester.. Hekle eller strikke, litt koselig småprosjekter i heimen. Blir aldri feil..

 

 

Vi hadde to typer hengere, den andre ble det tvinnet litt tykk gummisnor rundt. De var i mange fine farger! Kjempeflotte..Mimre mimre, beste jeg vet..🥰

 

Dagen i dag kl. 0700 var bare så vakker…Nå er det bare surt og kaldt ute, igjen…

 

Middagen i dag ble salat som man plukker og veier og blander i hop..Smakte så godt! Ordentlig snaddermat, ikke er det så dyrt heller. Man får faktisk masse mat for ca. kr. 60.-. På Mega nede i byen har de et fint utvalg, alt man kan tenke seg..Synes faktisk det er rart ikke flere benytter seg av slike salat-disker. Her finner alle noe vil jeg tro. Og man blir faktisk veldig mett av salat! I hvert fall disse.. 

 

12 kommentarer
    1. Sånne salatdisker likte jeg før, men sluttet å like det i coronaen. Liker ikke tanken på at alle er der og “nafser” med skjeene, føles ikke så hygenisk lenger. Jeg brydde meg KATTA før, men har mistet lysten.. 😮

    2. Mormor, som døde da jeg var 6 år, laget slike kleshengere. Jeg har et par av dem. Flotte minner.
      Salatbar er ok det, når vi ikke er så mange. Her i huset var vi i mange år fem i en periode seks til bords. Da blir det billigere å kjøpe grønnsaker og kutte opp selv. Men nå er vi jo bare 2-3. så nå kan det jo være lurt.

      1. Til 2 – 3 personer er det fint å fylle opp en bolle. Det er jo reker, kylling, skinke, laks + pasta
        masse deilige grønnsaker. Jeg greier ikke lage en så billig salat her hjemme altså.
        Litt godt brød til, og middagen er i boks i Drømmehuset!

        Mange minner i en kleshenger.

    3. Sånne kleshengere har jeg noen av her….! Kommer sikkert fra mamma eller onkel, tipper jeg! Veldig kjekt – og fint! Jeg liker salater fra salatbar – kjekt å kunne ta akkurat så mye en vil av det man liker best! Klem <3

      1. Herlig, tror det er noen hjemme i huset til mamma. Fine deg og artige blikkfang.
        I dag ble salaten ekstra god synes jeg. Masse oliven og reker og snadder..Klem…<3

    4. Slike kleshengere er kjempefine og veldig praktiske også.🤩👌🏻
      Jeg elsker salat og kjøper av og til når jeg er i nærheten av en salatbar.🤗

    5. Jeg husker disse kleshengerne, – er fortsatt noen her og veldig kjekt at klærne ikke sklir av! Jeg pleier også å gå innom bruktbutikker, moro å kikke litt og nå ser jeg mest etter bøker. Sist fant jeg forøvrig noen søte påskekyllinger som ble med hjem. Salat er kjempegodt, og i slike barer har de så bra utvalg!

      1. God morgen..

        Ja, de er så fine..Jeg husker ikke hvordan de lages, men kan ikke være så vanskelig. Bøker er topp å kjøpe, her koster bøker med tykk perm kr. 40.- og det er stort utvalg. Har kjøpt 3 bøker den siste tiden. Jeg så også etter påskepynt blant annet.., men de hadde ikke noe. Denne salaten er utrolig god, i går fylte jeg på med oliven og reker og skinke og pasta + masse grønnsaker…du og du så godt.. Og nydelig dressing.

    6. Jeg elsker salat, pleier av og til kjøpe å ha til lunsj. Sånne kleshengere har jeg noen av. Min mor strikket sånne. Jeg heklet en og tredde på. Fine småting å lage når man har garn i hus.

      Skal på mathandel i dag og i morgen skal jeg lage rekesalat. God pålegg det. Har frosne reker i fryseboksen. Kjekt med en sønn som kommer hit med 5 kg eske med store fine reker.

      God helg til deg og klem.

      1. Tusen takk..Ja, salat er deilig. Og jeg ble forundret over hvor my mat jeg fikk for kr. 60.-. Masse godsaker.
        Så dette er ikke dyrt å plukke med seg, når man tenker en isbergsalat koster 30.-.
        Masse fint man kan lage og jeg glad da jeg så disse. Kos deg masse med reker og alt…nydelig.
        Ønsker deg en fin fin helg – kos deg…Klem fra meg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg