postlevering

 

God morgen i regnet! Håper det går greit allikevel…Får bare prøve å finne på noe inne dag…Det er slik sommeren er i år. Ustabil er vel bare fornavnet!

 

Dere har sikkert fått med dere endringer med postlevereringen om dagen. Hvis ikke så kan du finne ut hvilke dager posten kommer hos deg! Se linken her: Hvilke dager er det levering av post hos deg! Du går rett og slett inn på denne linken og skriver inn postnummeret ditt. Så blir du litt klokere…For det er endring..Det har vi jo hørt om lenge og nå er det fakta!

 

Synes det er litt trist jeg. Men samfunnet har endret seg..Det er ikke like mye brev og regninger på denne måten lenger. Men det er noe med å gå ut i postkassa. Særlig når jeg har fri – så venter jeg alltid på posten. Titter i postkassa flere ganger om dagen! Tenker også på eldre mennesker..Det er høydare med dagens post – kanskje. Men mange eldre er jo også flinke på data i dag. Og kan betale regninger og slikt i nettbanken. Men etter det det jeg forstod så blir avisa utlevert hver eneste dag. Det er da enda noe! Nå har ikke jeg papiravis her hjemme, men har det litt til og fra. Aftenposten synes jeg er grei å abonnere på innimellom. Men så blir jeg lei. Men vi har aviser på jobben og da kan jeg jo bla litt gjennom de der! Vel noen tanker om post her jeg sitter! 🙂 Ønsker min gode venn Terje som bor i Trondheim og jobber innen posten en God Fin feriedag…Håper du har finere vær enn hos oss her i Fredrikstad! #post #posten #postlevering 

 

Sommer og regn… Det er ferien sin det!

22 kommentarer
    1. Ja været er opp og ned kan man trygt si………… Her har det vært så kaldt at jeg nesten har pådratt meg noe rusk i nese og hals……… en bitteliten påbegynnende forkjølelse jeg håper jeg tar ved starten. Skal jo snart ut i ferie og vil ikke bli syk!

      Ønsker deg en fin fin dag i dag 🙂

      klem

      1. Tusen takk, ja – kjedelig med regn og dårlig vær. Håper du får kurert deg selv…Nå som det snart er ferie og greier…Fin dag videre…Klem…

    2. Tusen takk! Ja kjedelig om man skulle bli syk nå…. men satser på at det er forbigående. har to nattevakter igjen denne uka – så er det ferie! Håper du får flotte soldager fremover også! klem

    3. Denne postleveringen er litt merkelig, aviser skal de kjøre ut hver dag, hvorfor kan de ikke ta med annen post i samme slengen? Det er ikke ofte jeg får noe i posten, det meste kommer på nettet. Men når man venter på noe som skal sendes i posten, ja da vil det ta dobbelt så lang tid.

      1. Ja, litt merkelig. Rutiner er kanskje ikke på plass enda..Men det blir ekstra å vente på et brev eller pakke nå! Her var det post i dag 🙂

    4. Jeg har ikke fått med meg noe av dette, så jammen godt at jeg er en trofast bloggleser. Alle nyheter kommer til meg via blogg…hehehe 😀
      Jeg har ikke vært en ivrig postkassegjenger de siste 12 årene. Det har faktisk hendt at jeg kun har kikket i postkassen en gang i uken i perioder. Så for meg er det ikke noe savn. Ikke får jeg mye post heller. Og jeg er himmla glad for at de fleste regninger kommer direkte inn i bank/vipps systemet, så får jeg betalt det på den måten, uten å måtte gå ut i postkassen, for deretter å sitte å punche inn en masse tall som går i surr og ball hos meg likevel 😀
      Været ja…sukk! Tradisjonelt sommervær for min del. Ikke så mye endringer her enn det som vi til vanlig har om sommeren her på Vestlandet. Er vel derfor man savner en ordentlig Sydentur 🙂 Men vi hadde heldigvis to fine uker i juni. Så de skal jeg leve en stund på 🙂
      Ha en fin dag videre ♥ Klem ♥

      1. Kjekt å lese på blogg hva som skjer…hehe. Jeg er opptatt av post. Kan være hyggelig ting i min kasse. Blader og sånn og det er herlig….
        Været er elendig..så skjønner hvorfor jeg elsker å reise til Kreta. Med bad og sol og sommer – det er livet egentlig…Svømme og kose seg på stranda…Frister ikke i dag nei…Ha en topp dag videre..

    5. Skikkelig grått her i dag også.. 🙂 Før syns jeg det var spennende å gå i postkassa.. Nå er det mannen som sjekker når han kommer fra jobb.. Bruker så si aldri postkontoret lenger.. sender jo aldri noe..har ikke noe familie langt unna..men likte at det var postkontor som det var før..kunne veksle penger der og sånt også.. Klem til fine deg <3

      1. Ikke sant…Flyr fortsatt og titter i postkassa jeg da..Liker blader og magasiner også reklame! Titter og leser på alt jeg..Men savner det gode gammeldagse postkontoret..:)Klem…

    6. Jeg så det var litt undring i forhold til aviser og ikke annen post, i kommentarfeltet her oppe. Ganske sikker på at det ikke er Posten som går med aviser, men egne avisbud, som leverer for akkurat den spesielle avisen. De har ikke noe med Posten å gjøre derfor ikke berev etc samtidig 🙂 Sånn var det før i alle fall, to forskjellige. Nå kommer sola 🙂 Garantert! 😀

      1. Her har vi eget avisbud. Men langt ute på bygda vet jeg ikke hvem som har med avisen. Om det er postmannen eller et avisbud..Men uansett rart med den uka som man bare får post 2 dager! 🙂 Sol kom ikke i dag heller…

    7. Hei! Tusen takk for hilsningen, jeg leste den nå, kom nettopp hjem fra noen herlige dager i Romsdalen og på Nordmøre, flott vær, og fine turer som du så på Facebook 🙂
      Her i hjemme i Trondheim regner det nå, og det skal bli ustabilt vær fremover, slik som det har vært her de siste to ukene, men jeg skal nyte de to siste ukene av ferien min allikevel 🙂
      Fine og interessante blogginnlegg du har skrevet mens jeg har vært borte, håper ikke migrenen har vært for plagsom flere dager.
      Ha en flott helg! Klem 🙂

      1. Tusen takk for hyggelig kommentar. Du har virkelig hatt kjekke dager på ferie. Kjempebra. Grått og trist her også..
        Vi må bare kose oss selv om været er kjipt. Ble tur til Oslo på meg i dag…Men ikke helt 100 % merket jeg…Prøvde å tusle litt der det ikke var for mye folk. Orket ikke kjøpesenter, bare innom Gant i Oslo 🙂 Klem til deg. Skriver vel et par innlegg tenker jeg..:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg