plutselig ble det kveld

 

Lørdagskvelden for ho mor!

 

Tidlig oppe som vanlig jeg. Koset meg med avis og kaffe! Deilig morgenstund, hekler litt om dagen. Skal vise dere i et annet innlegg. Men jeg tenkte, jeg kan ikke sitte slik hele dagen. Det er lørdag og da var det ut til mamma en tur. Dra på hverdagene nå blir bare så hektisk. Jeg sykler jo tur/retur jobb og jeg orker ikke sykle helt ut til mamma etterpå. Det er jo ut på bygda. Sykle hjem og så kjøre ut der på kvelden etterpå blir jo sånn frem og tilbake, da jobben har samme vei som ut til mamma. Bare mamma bor et stykke utover altså.

 

Så blir lørdag eller søndag i denne perioden hvor de jobber på Kråkerøybrua. Søndag går greit hvis det ikke er handling. Neste uke trenger jeg ikke handle for jeg fylte godt opp i kjøleskapet både på kjøkkenet og det skapet hun har i kjelleren. 

 

 

Fryseren til mamma hadde stått på gløtt og det var 3 tonn med is og hakke ut. Brukte 3,5 time på den jobben i dag! Fy flate altså. Tok et tak i sommeren også med å tine fryseren, men kom ikke helt i mål. For man burde være der en hel dag og det rekker jeg jo sjelden 🙂 Men gjør så godt jeg kan! Så ble jo sene kvelden før jeg kom hjem hit igjen!

 

 

Hev meg rundt og fikk gått en kveldstur! Da jeg kjørte hjem fra mamma var veien superglatt, akkurat som regnet hadde lagt en hinne på asfalten. I en rundkjøring gjennom/utenfor byen så mistet bilen helt grepet, det var så sykt ekkelt. Heldigvis var det ikke en eneste bil i nærheten. Rareste jeg har vært borti noengang. 

 

 

Det gikk bra altså, men fikk meg en vekker! Regn er skikkelig skummelt. Det var ikke vannplaning, det var bare glatt! Og det minner meg om vinteren. Noe av det jeg trives aller minst med! Får legge en plan. Kanskje jeg tar bussen på jobben i vinter, eller går og tar ferje. Det er jo det jeg gjør om dagen nå. Sykler, går og tar ferje. Og det er faktisk veldig mye penger å spare på dette! Vi har jo bomring her i Fredrikstad og regninga for meg ellers er på ca. 1600.- Det blir den ikke på nå……

 

God lørdagskveld!

16 kommentarer
    1. Jeg synes du er en dame som rekker å gjøre tusen ting i hverdagene dine. Du er sprekk og det er bra. 🙂
      Heldigvis at det gikk bra med deg. Skummelt altså.

      1. Tusen takk, dette var veldig ekkel følelse. Var så uventet at det var glatt i en rundkjøring på denne tiden av året. Det var sommer i går, men det regnet litt i dag. Må være en kjemisk prosess med knusktørre veier og regn.
        Ønsker deg en fin kveld.

      1. Det var en skremmende opplevelse. Ble veldig satt ut for jeg skjønte ikke hva det var.
        Før jeg leste i avisa at det var veldig glatt i Fredrikstad i dag og flere ulykker.
        Kos deg med kvelden. Klemmer herfra.

      1. Må jo prøve det jeg kan. Det er for det meste brød i den fryseren under kjøleskapet.
        Men ikke alltid døra blir lukket igjen ordentlig. Så da skjer det slikt.
        Bare å brett opp ermene det og finne kjeler med varmt vann! Skikkelig glatt. – det vel veldig
        rart når bare biilen skled inn mot midten. Og jeg hadde jo ikke stor fart! God klem i regnværet.

    2. Der var det mange opplevelser på en og samme dagen. Men du altså,,, du trenger ikke stå å hakke is i fryseren. Tøm den, dra ut stikk kontakten, fyll en bøtte med glovarmt vann og sett i fryseren, og lukk lokket. Det tar ikke lang tid før du kan pelle bort isen. 🤗 God søndag. Klem

      1. God morgen. Jeg brukte kjele på kjele med varmt vann. Dette var helt glasert. Som sagt brukte 3,5 time og da begynte det å løsne litt. Og jeg hakket og hakket. Døra har stått oppe vettu. Det er sånn kombiskap og når døra nede står oppe så kjører det på for å kjøle ned varene i kjøleskapet også! Det er andre gangen dette skjer, hun roter etter noe og går! 🙂 Nå er det bare brød der! Klemmer….

    3. Oi, du er jammen effektiv du, og så er du så flink å hjelpe og ordne for moren din ♥
      Og så skal jeg jammen ta rådet fra Jan om å av-ise fryseren med en bøtte glovarmt vann.
      Vinteren er ikke min favorittid heller. Kaldt, mørkt….jaja….finner noe vakkert med den også når den kommer 🙂
      Nyt resten av helgen ♥ Klem

      1. God morgen! Sånt skjer innimellom og da må man ta et grep. Døra har stått oppe på gløtt og alt ble glasert.
        Jeg brukte kjele med varmt vann. Har jo gjort dette noen 100 ganger i løpet av livet…hehe….
        Ha en strålende dag!

    4. Du rekker mye i løpet av lørdagen.
      Må passe på og slappe av og kose deg litt også.
      Ekkelt det du opplevde med bilen.
      Godt at det gikk bra.

      1. Takk, ble litt mye i går da. Skulle bare handle og ta en kaffe. Men kan ikke gå fra slikt. Hele skapet var glasert.
        God søndag……

    5. Minner meg om å tømme fryseboksen og få tint isen og gjort rent. Aner aldri hva som er nederst i boksen. Men har ikke tid i dag, skal i bursdag. Hele helga har vært et maraton av selskapeligheter. Var helt pumpa da jeg kom hjem i går og slokna på sofa.
      Skummelt at det var glatt i rundkjøringa og at du mistet grepet på bilen. Godt at det gikk bra, det er skummelt altså. Det samme skjedde meg for noen år siden i en rundkjøring og heldigvis var det ingen biler i mot. Ha en fin søndag.Klem

      1. God formiddag! Må gjøre det med min fryser også og titte over hva det er der. Mye rart.
        For jeg har hatt fryseren som korona-fryser i denne perioden. Altså, hvis jeg måtte i karantene så hadde jeg greit meg
        fint uten å bry andre med å handle for meg! 🙂 Fin søndag videre….
        Klem fra meg.

      1. Jeg må gjøre det med min også! Venter litt til, til litt kjøligere dager! 🙂
        Glatte veier er mareritt! Derfor er jeg ikke glad i vinter altså!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg