Pleier meg selv i dag

 

God formiddag. Slapper av litt her hjemme i dag. Men må ut en tur for jeg må på butikken 🙂 Må kjøpe noen lyspærer til mamma. Får kjøre ut med dem i morgen. I dag prøver jeg å ikke ha så stort program! Stelle seg selv litt. Lang dusj er luksus. Toppen 2 minutter på en vanlig dag. Bare full fart og ut av den dusjen. Det er flere årsaker egentlig. Tid er en ting. Og en annen ting, det å dusje tapper meg litt for energi. Det suset fra dusjen som mine ører takler som støy….Jeg får ikke silet vekk lyder jeg ikke trenger å høre. Høre vann i naturen gir meg ro, men ikke lyd fra en dusj.

 

Men på lørdag går det greit. Da kan jeg sette meg ned etterpå. Lørdag er vask av håret. Vasket håret bare en gang i uka jeg, holder for meg! 🙂 Håret blir heller fett hvis jeg vasker det ofte! Så først var i gang med litt luksus ble det en runde med orange neglelakk jeg hadde i skapet. (Det er jo snart mars og vår. Og koselig med litt farge på neglene. ) Da begynner jeg å prise fargene igjen. Frem med farger. Bort med mørke klær….

 

Så i dag altså. Lite på programmet. Pleier å være stappa på en lørdag. Med rengjøring her hjemme. Handling for mamma. Ut med varer til mamma. Rydde hos henne. Ta med vask hjem her. Innom butikken for å handle mat for meg selv.

 

Ut å gå lang tur. Så kanskje en liten tur til byen. Så hjem for å lage middag…Så da klokken er 20:00 da først setter jeg meg ned…I dag gjør jeg minst mulig. Men ut på tur skal jeg 🙂 Det er alltid noe jeg gjør 2 – 3 ganger hver dag. Ikke 3 lange turer da. Men liker en liten tur på kvelden også. Bare gå noen tusen skritt i mørket….befriende….<3 <3 <3 

 

 

Synes jeg ser en liten sjel her, gjør du?

 

Livet er utrolig, men sant.

10 kommentarer
    1. Fint med dager en ikke har så mange planer.. Og neglelakk og lysere klær høres vårlig og deilig ut..til tross for snø og grått her i dag.. Vanlig lørdag hos oss..kaffedate og handlet mat ..så tv og noe godt å spise i kveld 🙂 Syns jeg kan skimte flere sjeler/figurer på bildet her jeg.. En nede i mosen..en midt i isen på steinen..og en fugl med langt nebb øverst til høyre..og enda fler..hehe.. :)) Lørdagsklem <3

      1. Deilig å roe ned å tenke på seg selv en dag! Så mye rart du også. Den fuglen nede til høyre ser jeg også. En hodeskalle. Og et stort dyr som ser litt lei seg ut og lener seg fremover…Klem til deg 🙂

    2. Synes jeg ser en hodeskalle jeg … 🙂 Kjenner godt til det der med å bli tappa av energi i dusjen. Men har aldri tenkt på at det er lyden som gjør det. Tenkte bare det var slitet! Hehe. Ellers er jeg som deg, elsker lyden av rennende vann ute, fins nesten ikke noe mer avslappende. Skulle bodd med en bekk rett utenfor soveromsvinduet jeg.

      1. Rart det der med dusjen, men jeg blir veldig sliten av lyder. Som regel må lyden på TV være av. Og dusjlyder er slitsomme…blir utmattet. Hodeskalle ser jeg også. Og et stort dyr som ser litt lei seg ut. Og en fugl nede til høyre…Fin kveld da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg