pasta og kylling

 

Middag bør man jo ha hver dag synes jeg. Noe varmt i hvertfall! I dag ble det pasta og kylling. Stekte en paprika, gulrot, og litt kylling i stekepanna Krydre med litt salt og pepper og kyllingkrydder. Skar opp i biter altså….hehe… Kokte sommerfuglpasta i en kjele. Etter pasta var ferdig kokt og vannet helt ut, rørte jeg inn 2 spiseskjeer rød pesto. Gjør alltid det med pasta jeg. Enten rød eller grønn pesto. Blir mer smak synes jeg. Blandet pasta og kyllingen og grønnsakene i en ildfast form. 

 

 

Veldig godt, mye smak her ja..

 

 

Helte over litt fløte og noen dråper kikkoman. Blir mer smak! Jeg må ha mat med smak jeg altså…<3 Litt revet ost på toppen og inn i ovnen til osten var smeltet. Ca. 12 minutter på 200 grader. Kan sikkert stå inn litt lenger. Du får sjekke din ovn. Og det bør ut av ovnen før fløten skiller seg 🙂

 

 

Ferdig stekt <3 

 

 

Helt grei mandagsmiddag!

 

 

Et rundstykke til så ble det et mettende måltid. Har til en middag til! 

 

 

Det e`ke våren du elska mest, men løfta som han gjer. Om lyset fra ei sommersol som aldri ska gå ner. 

12 kommentarer
    1. Flink du å lage deg middag. Godt ser det også ut til å være 🙂
      Jeg er (har blitt) veldig dårlig til å lage meg middag når jeg er alene. Og jeg er alene 3 uker i slengen. Blir ikke mange varme måltider på meg da. Rett og slett fordi energien ikke strekker til. Jeg orker ikke å bruke masse energi på å lage varm mat kun til meg selv.
      Det hender jeg har rester, og det er jo greit da, men oftest blir det bare brødskive, og gjerne et speilegg eller to 🙂
      Før i tiden klarte jeg alltid å lage middag, men nå strekker jeg meg kun til å lage middag når ungene er hos meg 🙂
      Men verdien av middag, den er stor. Så jeg skulle ønske jeg orket….
      Ha en fin dag fine du ♥

      1. Tusen takk. Jeg må rett og slett ha noe varmt hver dag.
        Er det helt knipe på tid så har jeg alltid en ferdig rett på lur i fryser eller sånn.
        Blir ikke mett av bare brødskiver jeg. Ha en fin kveld fine du….:)Klem…

    2. Se der ja 😀 Det ble matblogg på tirsdag morgen 😀 Og enda et at flott “ordtak”. Her har er det 16 minus, og litt lenger oppe i bygda, ned mot 25. Så våren gir ikke mye løfter her 😀 Nyt dagen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg