pæreslang pæreslang

 

God kveld, hva jeg rekker da. I går da jeg gikk tur til Hvaler. Men kom jo bare til Kråkerøy. På grunn av mengder med biler. Er bare ikke vant med det. Her på Kråkerøy er det så fine gang- og sykkelstier rundt hele. Deilig å gå tur. Men jeg måtte jo snu og gikk under den berømmelige brua. Og da kom jeg plutselig til et felt. Først en haug med seilbåter og så innover mot land kom det et byggefelt. Et eldre felt. Med digre pæretrær. Det var ikke tre pærer på dem lissom. 

 

Det hang hele treet fullt med digre pærer og jeg fikk vann i munnen. Og gikk først forbi og tilbake igjen da. Og da så jeg pærer på et inngangspartiet. De ropte kom hit Solliv og spis meg. Jada…raska med meg et par jeg. Men har ikke smakt de enda. Måtte jo ta bilde! Og det fikk jeg tatt nå i kveld. Så etterpå eller i morgen eller sånn. Skal jeg spise pærer….🍐 Min pappa og jeg var mye på pæreslang vi. Begge to elsket/elsker pærer. Den siste sommeren pappa levde plantet han et pæretre! <3 Og det tok jeg med på diktet/historien som jeg leste  i kirken under begravelsen til pappa. Jeg stod på galleriet foran kista med denne historien om min barndom med pappa, og så alle menneskene. Det var trist, men godt på en gang <3

 

Jeg strikker nå den berømmelige stripa som alle snakker om. Fy fader jeg slet for å komme inn i mønstret. Tenkte at det her greier jeg ikke…Etter mye plunder så tror jeg at jeg er på rett kjøl. Komplisert oppskrift synes jeg da. Men strikker jo ikke så mye mønster til daglig. Skal vise litt senere en gang…Bruker garn fra Kreta. Det som er greia 🙂 blir litt moro! Tror ikke mange har akkurat det garnet 🙂 og den stripa!

 

Kos deg da….:)

4 kommentarer
    1. hi hi,lurte på å gå pæreslang jeg også i dag,men gjorde det ikke,det var greit for på strikkekafe hadde ei med en bøtte full av pærer til dem som ville smake :=) hva slags stripe strikker du?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg