på vei mot helga + kinesisk ordspråk

 

God Fredag og God Helg!

 

Jeg liker å ha fri – det vet dere! Det er da jeg lever…Det. er slik jeg er skrudd sammen! En av mine mål her i livet er å bli økonomisk uavhengig. Hva betyr det? Enkelt svar, nok penger til å leve det gode liv…Hvordan kommer jeg dit – det er å spare! En dag har jeg kanskje nok penger på konto til denne friheten!

 

Jeg vet ikke når det blir, men jeg regner på det hver eneste dag! Jeg blir økonomisk uavhengig når jeg er 67 år. Det vet jeg, da har jeg tid og penger og trygden inn på konto den 20. hver måned…Men jeg har et mål å komme dit før jeg er 67! Jeg jobber med det hver eneste dag! Og jeg skulle gjerne vært i Nyhavn og spist et stjerneskudd akkurat nå, men det er umulig. Det ble en kjeks fra denne boksen og en kopp med TE…

 

God fredag…sier Solliv som skal ta fredags-vasken før turen i dag!

 

 

Alltid viktig med planer og drømmer…Uten dem er vi ingenting!

 

Kinesisk ordspråk: “Hvis du har to mynter, så skal du kjøpe et brød for den ene, og en blomst for den andre. Brødet for å kunne leve og blomsten for at livet skal være verdt å leve.”

10 kommentarer
    1. Det var en nydelig kjeksboks.
      Jeg likte ditt kinesiske ordspråk.
      Idag har jeg startet på ny giv. Var ute og gikk før frokost. Håper jeg greier og fortsette.

      1. Ikke sant – det var fint!
        Så flott tiltak da. Det er lurt for utover dagen så kan man bli opptatt med noe og så
        har dagen gått og middag på gang og ingen tur! Fortsett slik…Fin kveld!

      1. Tenk. så koselig det hadde vært da. Ut på tur til Nyhavn og spise deilig rødspette ala stjerneskudd..
        Men nå åpner det opp igjen her også…så kanskje jeg finner et fint sted å spise i morgen eller en annen dag.
        Viktig å spare – kan ikke si det ofte nok!

    2. Vært i København i noen dager. Det ble fly til Oslo, derfra til København. Tok inn på hotell. Spiste deilig middag i Nyhavn og ditto rødvin. Fikk sett zoo, og være der en hel formiddag. Shoppe litt også. Vi tok båten tilbake til Oslo og fly hjem, det var en opplevelse! Men nå er det bare og spare og være forsiktig å ikke sløse vekk pengene. I kveld blir det litt kos med reker, blåskjell, og litt hvitvin. Litt livsnyter må man være. God helg og klem til deg.

      1. Herlig i København. Det er en flott by synes jeg! Koser meg skikkelig de gangene jeg har
        vært der. Og i Nyhavn er det spesielt fint. Bra og ha noe å mimre om, for vi vet ikke
        når vi kan reise utenlands igjen…Enn så lenge hygger vi oss her hjemme..
        Med vin og reker og alt som er deilig…Klem fra meg.

    3. Du er bare såå flink til å spare! Jeg er det sjøl også…. men det går endel penger til bobil-livet! Uansett – jeg nyter det jo! Fredagsvasken min blei avlyst (igjen) fordi jeg bare fyker rundt ….. så er jeg ikke så mye hjemme og skitner til heller akkurat for tida! Lover å ta tak allerede på søndag – da er det meldt regn, og jeg kommer tiiiiiidlig hjem! kos deg med fredagskvelden – jeg nyter! Klemmer 🙂

      1. Prøver å dra i de prosjektene mine da. Tenk å være økonomisk uavhengig…lykke!!!! 🙂
        Blir det vel når jeg blir 62 også. Hvis dem ikke tukler med AFP..regelverket…Men får jeg det til før det også…? Det jobber jeg jo med…..hehe…
        Ja, pengene går på tur – skal på turer etterhvert jeg også. Men fremdeles ikke lovlig å reise! Bare nødvendige turer…er lov her..Søndag er det meldt dårlig vær. Fin dag til husarbeidet! Klem, kos deg nå masse i kveld da 🙂 <3

      1. Tusen takk, ja må tenke litt fremover. Men kan kose seg masse for det.
        Bare tenker litt annerledes på en måte.
        Elsker Danmark og maten der og folka og godt øl også…Og de fine strendene ikke minst.
        Klemmer og fin kveld..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg