På musejakt – liker du ikke mus så hopp over

 

God ettermiddag, bare et bilde jeg tok i den uka jeg jobbet! Etterpå kommer bilder av musa som løp og løp. Egentlig sjelden å se mus midt på dagen synes jeg. 

 

 

Jeg aner ikke hva sort dette er for noe. Kanskje det er en skogsmus? Litt om skogsmus her: NATURFAKTA 

 

 

Litt søt da 🐀

 

 

 

 

Måtte zoome litt og musa var raskere enn meg. Så bildet ble uklart der jeg småløper etter.

 

Jeg gikk tur i stad og før det ringte det fra Egmont Egmont ringer og ringer Men jeg gikk altså tur og gikk innom kirkegården her på Kråkerøy. Plutselig så jeg jeg noe som lea seg på gangstien, tenkte kanskje det var et blad som blåste litt bortover, men det stoppet ikke og det var da jeg tenkte jeg får ta en titt litt nærmere… Så da ble fotojakt på mus 🙂

 

 

Gjennom skogen igjen etterpå da, oj oj og plutselig bittelitt høst. Men er bare regnet som dro over her i natt og tok med alt av vissent løv etter langvarig tørke. Jeg er så utrolig glad for det regnet altså, så har nesten ikke ord. Naturen trengte det så sårt, kanskje derfor musa var så glad også! 

 

God tirsdag…

 

 

20 kommentarer
      1. Tusen takk, stor forskjell å se de i skogen og i nærheten av huset også synes jeg.
        De er gnagere og gjør masse ugang.. Klem og fineste kvelden…

    1. Hihi, syns jeg ser deg på fotojakten i løpende tempo! Såååå søt lita mus – skogmus, ja! Og regnet kan vi være glad for både vi og fru skogmus! Klemmer <3

      1. Tusen takk, var jo kjempesøt denne! Og litt spesiell og glad mus…Den virket så glad for regnet…hehe…
        Deilig med regn, føler at jeg får puste altså! 🙂 Klemmer…

    2. Du verden, rapport fra dyreriket i dine nærområder. Ikke akkurat favorittdyret. Men kan ikke huske (knock wood) å ha sett mus her omkring. 🙂 Tenker regnet gjorde underverker. 🙂 I dag har vi hatt nærmere 30+, men måtte på Bodøtur, men fikk litt igjen av dagen . Litt torden på ettermiddagen, og minikur 😀 Er vi heldige så får vi to sånne dager i strekk 😀 Nyt og kos deg 🙂

      1. Ikke mitt favorittdyr heller nei, men var ganske søt der nede i skogen. Men slike dyr vil man jo ikke ha i nærheten av huset sitt. Håper været blir fint i morgen også da. Så dere får hele dagen til hygge og kos med sol og varme.
        Ha en flott sommerdag der i nord i morgen også! 🙂

    3. Det var ei søt lita mus ♥
      Jeg skjønner ikke at de er noe å være redd for, men det er jo ikke alt jeg skal skjønne heller. Men jeg vil ikke ha mus i huset mitt. Da blir jeg redd, redd for at de skal ødelegge noe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg