Egmont ringer og ringer

 

God dag i regnet. Sitter her med kaffekoppen og leser blogg og nettbank! Endelig litt kjølig luft og man får puste litt igjen. Det har vært fryktelig klamt de siste dagene og ikke minst nettene. Liker egentlig best temperatur på rundt 20 grader på dagtid jeg. Det er fin sommertemperatur egentlig. Men skal ikke klage på sommeren, men regnet trengte vi sårt! Jeg har jo hage og her trengs det vann! Men så var telefonene da:

 

Jeg blir sliten av alle disse rare ukjente nummer som ringer og ringer. Jeg er jo ikke et ringende menneske selv og takler det dårlig. Egmont ringer fra en haug med forskjellige telefonnummer. Jeg googler og blokkerer og neste dag er det nye nummer som ringer! Tenker at det er callsenter som vil ha meg tilbake som kunde for å abonnere på diverse ukeblader. Jeg har sagt opp alle slike abonnement – det ga meg lissom ikke noe synes jeg. Det ble mer og mer av de samme kakene og halve bladene fullt av kryssord.

 

Jeg løser ikke kryssord og jeg trenger ikke 50 oppskrifter på sjokoladekaker og Pavlova! Jeg baker ikke så mye akkurat, og nå for tiden så tenker jeg som jeg har lyst på litt søtt så kjøper jeg meg heller en kakebit på et konditori. Det er mye hyggeligere enn å spise kake her hjemme! Men du, gi meg gjerne et tips om et bra ukeblad?

 

e g m o n t

20 kommentarer
    1. Ukeblad vet jeg ikke, men Bunny Trash har noe å si stort sett hver dag 😜 men du, har du prøvd å registrere deg i Brønnøysundregisteret? Etter noen uker blir det stille på disse selgerne, de har da ikke lov å ringe deg når du er registrert.. 😜

      1. Takk for det. Gikk inn nå og så jeg hadde gjort dette i 2007 sist og det er jo en stund siden.
        I dag har det ringt fra Kurant, Egmont og Tyskland…jeg blir gal!

    2. Ja nå var det deilig med kjøligere vær, og jeg er som du som liker temperaturer rund 20C og kanskje litt over. Jo takk, jeg har slitt med Egmont og ikke minst Programbladet, som de fortsatt maser på at jeg skal ta enda jeg ikke har abonnert på det på flere år, sukk!

      Kos deg med kaffekoppen og det kjølige været 🥰

      1. I dag var det det deilig å være ute. Høy luftfuktighet, men behagelig temp. Deilig.
        Ja, de ringer og ringer og jeg blir sprø…
        De vil sege meg Hjemmet blant annet.
        Tusen takk og det samme til deg.

    3. Ja det kan være en plage, den ringinga altså. Er egentlig lite plaga (bank i bordet). Madammen holder hjemmet. Ellers har jeg lite peiling på sånne blader. 🤗 Godt dere fikk regn omsider, men det ble voldsomt noen steder. Idag er det sommer her,, og da måtte vi til Bodø. 😝

      1. God ettermiddag! Jeg takler det dårlig og liker ikke at det ringer.
        For jeg sliter med å høre hva som blir sagt. Egmont skal selge meg Hjemme og det har jeg
        hatt og skal ikke ha det på en stund. Bra det er fint vær da, dere får ta det som en tur da!
        Klem til solen…

    4. Men du vet at du blogger på Egmont sin plattform? Da Egmont tok kontakt med meg var det fordi de ville signere meg for samarbeid 🙂 SÅ ja, er jo ikkje sikkert de vil selge deg blader da 👍😘

      Vibbedille

      1. Takk, kanskje jeg har gått glipp av noen kontrakter….hehe.
        Og jeg som fryktelig gjerne ønsker et samarbeid!
        Vet at de skal selge meg Hjemmet eller noe, men jeg tar jo ikke alle
        slike telefoner så aner jo ikke. Får kanskje svare neste gang 🙂
        I dag har telefonen ringt fra alle mulige steder. Men det er også mye svindel nå
        på sommeren og folk skal lures..Det vet jeg fra jobben også for på sommeren dukker alltid
        falske regninger opp…Kjedelig. Ønsker deg en fin dag!

      1. Tusen takk, akkurat slik er det. Har man blokkert et nummer så er de i gang med et annet nummer. Sånn holder de på og jeg holder på å bli gal. Takler det så dårlig på grunn av jeg hater å ringe i telefonen selv på grunn av nedsatt hørsel. Vil folk meg noe så får de sende en melding eller mail. Klem og fin kveld videre.
        Men jeg gjorde som Bunny sa og registrerte meg på Brønnøysundregisteret.

    5. Kjedelig med all den ringinga – men her er det stort sett strøm eller no som skal selges! Aldri Egmont…. jeg har Norsk Ukeblad og liker det godt…. klemmer <3

      1. Jeg har prøvd alle. Norsk ukeblad, Allers og Hjemmet og Familien og KK..Men gir opp egentlig. Lurt å ha et fast blad. Hadde det før og det var Norsk Ukeblad. Hadde det i årevis. Lenge siden altså.
        Nå har jeg byttet litt og da ringer dem vettu…For de kommer med så mange supre tilbud….haha…
        Klemmer…

    6. Jøss, driver Egmont på? Her til meg er det mest utenlandske telefoner, fra Kroatia og Angola og over alt… Blokkerer og kommer nye 😛

      1. De vil ha meg til å kjøpe blader! Ringer og ringer. Blokkerer og blokkerer. Er så lei altså..
        Ringer fra utlandet her også! Orker snart ikke ha den telefonen. Kan jo aldri ha på lyd..For det ringer masse.

    7. KK – kjekt lesestoff og ikke så satt som de andre og
      Ikke så mange oppskrifter på sjokoladekaker eller «billige» romanfølgjetonger😉, det har man forlengst er gått lei av.

      1. Takk for tips. Kanskje jeg skal holde dette bladet.
        Liker egentlig å ha et abonnement, men de andre bladene ble som jeg sier
        kryssord, kaker og som du nevner dårlige romaner og de leser jeg IKKE.
        Da blir det ikke mye igjen i bladet. KK neste, tusen takk…
        Fin dag til deg.

    8. Det verste med denne ringinga, er at jeg ikke tar telefonen om det er en viktig telefon heller. Er det ukjent nr så sjekker jeg alltid 1881, men det er ikke alltid jeg finner ut av det.
      Ukebladet “Altså” er et spennende kvinnemagasin uten reklame og kakeoppskrifter. Det kommer ut bare ca fire ganger pr år. Det er en del dyrere enn de vanlige bladene, men det er et veldig bra magasin. 😊

      1. Akkurat slik blir det for man blir skeptisk til alle telefoner og har heller ikke på lyd. Stressende. Det bladet hørtes så perfekt ut. Skal sjekke ut 😀👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg