På jakt! 🍂

 

 

 

Jeg var på tur for å jakte på høsten i dag! Jeg trengte ikke lete så veldig! Det var høst i lufta! Men vi skriver 18. august så kanskje ikke så rart! 

 

Fargene begynner å forsvinne fra grøftekanten! Men rognebær og tyttebær lyser opp! Man får jo mange tanker når høsten kommer! Tankene på sommeren er mer fløffy og lette, og på høsten er takene litt mer dype! Det blir mørkt, det blir kaldere..Det blir mer innetid! Jeg bruker jo mye tid utendørs på hus og hage! Det elsker jeg virkelig! 

 

Tid som jeg nå må bruke på andre ting etter hvert! Jeg skal kjøpe meg en symaskin, men ikke nå – det skal være når jeg blir pensjonist. Det er greia mi med den! Ha et mål, lære meg å sy! Kanskje pusse opp garasjen og gjøre den om til et syrom! Jeg har to rom ute i garasjen i tillegg til vanlig garasje! Det ene rommet er en stue med sofa/seng – ja vanlige møbler! Bøker og bilder! Det andre rommet er et kontor, det er det rommet jeg tenker jeg vil male og style og få til å bli et syrom. Men det er ting jeg skal pusle med etter hvert! 

 

Jeg gikk til stranda, men hadde ikke med meg badetøy. Det var kaldt. Det var vind! Det var høsten som jobber der ute nå! Driver og skyver vekk sommeren litt og litt! Litt sånn som når vi må ha armsleng når vi jobber! Ut med albuene – dytte vekk! 🌾

 

 

Klassisk bilde – modent korn! 

 

12 kommentarer
    1. Høst er jakttid, Solveig – og du fant masse høstlig! Det er kaldere, det er annerledes….! Trist at sommeren er over, men vi venner oss til det! Gøy å ha planer om å lære seg å sy! Klemmer <3

      1. Synes det er trist når sommeren er på hell…Jeg lever godt på sommeren merker jeg. Elsker denne tiden!
        Gleder meg til å lære meg å sy, har ikke sydd siden u-skolen..
        Så går på med stor iver..Men ikke nå, må ha tid og ork..Klemmer…🩷

      1. Litt annen luft nå, høsten kommer rundt hjørnet..Det er litt trist. For jeg er glad i sommeren.
        Men det blir sikkert flere bad på meg før høsten er hel for fullt! 💛

    2. Høstjakta er i gang -skal selv snart jakte etter blåbær. Er bare 15-20 min gange så er jeg i skogen. Deilig syltetøy blir det. Noen timer i tog ble det for min del i helga. Ellers er kroppen full fart igjen så nå blir det sykkel. Tar moped i dag av den grunn av at jeg har noen ærend etter jobb. Dessuten må jeg sjekke om jeg har sykkellykt som virker. Så jeg har nok og bruke tiden på. Ha en fin dag.

      1. God morgen. Her har du mange fine prosjekter. Du får kose deg. Med blåbær og syltetøy. Skogen er fin og den gir oss mye.
        Bra du er frisk og i farta.
        Ha en din mandag!

    3. Tenk på alle de flotte bildene du kan ta utover høsten!!! Klare høstdager i all sin fargeprakt. Tåke over vann. Vanndråper. Røde kinn. Ingen grunn til å bure seg inne på lenge. lenge ennå.
      Rogna er full av bær, hvis den ikke bærer tung bør to ganger bør det bety lite snø. (Hvis mye rogn betyr mye snø har vi et problem men det tenker jeg ikke på nå.) Vi går en laaang, fin høst i møte, og kanskje får vi indian-summer. Bare å glede seg.

      1. Vi får nyte hver dag.. Om det er høst eller sommer. Men jeg er sommer for fullt. Jeg nyter sommeren. Men så får vi nyte høsten også.. Kanskje dra noen turer på fjellet..mye man kan finne på. Leve livet…

    4. Høsten er fin tid, men må innrømme at sommeren liker man best. I dag plasker det ned, og vi tok husvasken. Da er det gjort.
      Siden sommeren her nord var flott, da skrota vi ferietur. Heller kjøpe noe man trenger. Symaskin må du kjøpe når du blir pensjonist. Kjøpte for noen år siden, men syr lite. Men det burde man ha gjort noe med.
      Klemsiklem herfra

      1. Godt å være inne når regnet kommer.. Dere har jo hatt en flott sommer. Det er bra. Denne blir mer høstlig tror jeg. Sånn er det.
        Moro å lære seg noe nytt og ha et mål. Håper jeg får det til. Får gå på kurs og se på nettet.
        Ønsker deg en god kveld 💜💜 klem herfra.

    5. Hei du. Ja, høsten kryper inn på oss nå, men det er en fin tid det også synes jeg. Det blir fint med alle fargene og den klare, friske duften av modent korn og epler for eksempel. Godt å ha noen planer framover. Symaskin er fint å ha. Om ikke annet til å reparer ting på en lett måte. Gøy er det jo også å lage ting selv med søm. Dette blir sikkert fint. Nå har jeg bladd gjennom blogger hos deg og andre og dere har lagt ut så mye fint i sommer at jeg har ikke ord. Nyt dagene framover i den gryende høst. Klemsiklem 🙂

      1. Tusen takk snille deg…Høsten er flott den, må bare vende seg til mer klær og tidligere mørkt..Men klar luft deilig…
        Jeg gleder meg til å sy, sy til meg selv.. Det er så mye fint av stoffer å kjøpe, så gøy å kunne produsere noe ut av det. Men må ha tid, nå har jeg ikke tid. Når jeg jobber. Det krever for mye..Sliten i hodet og man orker ikke så mye etter jobben. Da er det enklere å strikke og hekle… 🌸
        ..
        Ønsker deg en fin dag! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg