På Fyret!

 

Ut på tur og denne gangen Fyret! Og Fyret er ikke til havs, men i sentrum av Oslo! 

 

Jeg dro innover med noen klær til en av ungene i går! De har nok klær her altså, hytteklær og festivalklær, vanlige klær – skapene fulle! Men favorittbuksa var glemt igjen på Kråkerøy. Det var litt tidspress sist de var hjemme med begravelse til sin bestefar og tur/retur Oslo samme dag! Da gikk det unna…

 

Så i går ble det tid til en lunsj i arbeidstida..og mens jeg ventet til det var lunsjtid – var jeg på kaffoteket på Deichman og tok meg en kopp svart kaffe der! Ingen bilder derfra i går! Men har vært der tidligere også og drukket mandagskaffekoppen ☕️ Du kan lese litt her: https://www.kaffoteket.no 

 

 

 

Fyrets skagenrøre var nydelig til lunsj! Fyret kan du lese om her: https://www.fyretmatogdrikke.no

 

Anbefales virkelig! Koselig sted, og på scenen på torvet der stod Else Koss Furuseth og øvde til kvelden vil jeg tro! Det er som dere sikkert vet, fadderuka som pågår rundt omkring i landet vårt nå! 

 

 

Jeg har vært på Fyret flere ganger og spist, koselig sted å nyte lunsjen når man er i Oslo! Og dere som ser på det øverste bildet skjønner man beliggenheten! Nye solbriller, kjøpte jeg for 100.- i en outlet! Hadde to svarte par som så nesten like ut..Den ene paret røk på badestranda dagen før og det andre er blitt slarkete..Så går i søpla det også! Har også et par fra Drøm – men de er litt “fine” og sparer litt på dem! 

 

Så da ble det en nydelig lunsj på en onsdag! Aldri feil det…..

 

 

 

18 kommentarer
    1. Jeg var på Youngstorget på mandag. Det så du kanskje i innlegget mitt fra den dagen, hvis du kikket innom. Skikkelig kaos der da Barney og jeg var der. Start på fadderuka og veeeeldig mange ungdommer i kø bortover gatene rundt. De ventet på å komme inn på torget.

    2. Takk for tips om spisested! 😀👍 Det har litt lett for å bli McDonalds e.l. når jeg er i Oslo, men har spist på Isabella på Grünerløkka (som dessverre er nedlagt nå) og på MyMySushi.

      1. Bare hyggelig…Som sagt et trivelig sted og trivelige folk som jobber der. Betyr mye for meg i hvert fall..God mat!
        Blir sett når man går inn et sted!

        Og mye å se på da, sitter litt høyt og ser ned på Youngstorget. Liv og røre..
        Nå var jo utsikten litt sperret da av dette teltet, men det er ikke noe som er der ellers i året.
        Ha en fin kveld 💛

    3. Tror jeg ikke har hørt om det før. Men det er massevis av spisesteder i Oslo jeg ikke har besøkt. Fikk deilige fiskekaker hos min mor i dag – og da er jeg fornøyd. Men man kan snuse på nye steder av og til. Fyret er et godt navn godt at ikke alle velger engelske navn på ting. Sikkert god mat til mange sultne mager der. Ha en fin kveld.

      1. Fyret er et trivelig sted å sitte med noe å drikke og/eller en matbit! Glad det finnes slike steder!
        Fiskekaker er godt! Bra du er frisk og er tilbake med gode besøk hos moren din!
        Ha en fin kveld!

      1. Mye styr med fadderuka rundt hele nå! Men viktig å bli kjent før skolen starter. Så har en god misjon tror jeg.
        Fyret er koselig altså!

      1. Dagstur til Oslo er topp. Tar en time med tog fra Fredrikstad. Liker Oslo jeg, og er mye dere inne.
        Koser meg på tur! Skagenrøre kan du fint lage selv også..Enkelt og meget godt!

    4. Der har vi vært å spist lunsj da vi var i Oslo for noen år siden. Vært på Plaza å spiste middag på toppen. Fantastisk utsikt derfra. Du er flink til å nyte øyeblikkene og livet.
      God helg til deg og Klemsiklem herfra.

      1. Tusen takk, flott sted og man sitter høyt og speider utover..Sånt liker jeg.
        Viktig å kose seg med dagene og livet..Gjøre ting som gir energi…
        ..
        Moro at du/dere kjente til stedet! Artig….
        Ha en riktig så fin kveld – God klem 🩷

    5. Jeg har spist forskjellige steder på Youngstorget, men på Fyret har jeg enda ikke vært så takk for tipset 😉 Maten ser helt fantastisk god ut, så det må testes. Ha en fortsatt fin fredda, klem 🤗

      1. Bare hyggelig. Veldig trivelig der, koselig betjening og god mat..Synes det er fint å sitte litt høyt å se utover!
        Kos deg med kvelden og klemmer herfra 🌸

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg