På blåveissafari

 

God kveld kjære lesere! Håper dere har hatt fine dager 💙

 

Turen min i dag var for å finne blåveis! Og den jobben klarte jeg med glans…Naturen gjorde sitt og jeg bare åpnet døra og gikk over dørstokken og ut på tur!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Etter turen ble det først bilvask og så vaffelsteking! I natt kom blodregnet, det var sand fra Sahara..Bilen var blitt rød og det samme var veranda og ting rundt huset! Så måtte bare brette opp ermene og kjøre på…

 

Nyt kvelden og påske

 

 

14 kommentarer
    1. Heldige du, både blåveis og hjerter! Her er bakken stivfrossen, selv om det ikke er så mye snø igjen. Han prøvde seg med noen snøelinger i går, men maktet ikke fylle på den snøen vi hadde fra før. Vi slapp heldigvis unna Sahara nedbøren! Nå sparkes jo fotballsesongen i gang igjen – og først ut er BG-Fredrikstad. Men det er kanskje ikke det som frister mest på en andre påskedag 🙂 Nyt dagen 🙂

      1. Tusen takk, mye vakkert å se der ute i naturen. Jeg var ikke på kamp, men yngste sønn var der.
        Ble tap her, men vi kommer sterkere tilbake.
        Sahara-sand er vanskelig å vaske bort…Må skrubbe litt, holder ikke med å spyle. Men det rakk jeg ikke i dag.
        Ha en fin fin mandag videre 🙂

    2. Koselig å se blåveis! Det er mye av det her også, men for tidlig foreløpig. De gjør seg best der de står, for plukker man dem så visner de fort. Hvitveisen varer lenger som bukett synes jeg. Jeg leste om sanden fra Sahara, – vi bor for langt nord til at den kom hit, men rart å tenke på at den nådde Norge i det hele tatt!

      1. Blåveis er flott, den er fredet her. Så bør helst ikke plukket den. Men vakker der den er synes jeg. Hvitveis er også meget vakker ja, og
        fin i bukett..
        Nydelig blåfarge på blåveisen.
        ..
        Ja, mye sand enda…Jeg spylet i går, men i grunn like ille i dag. Så må skrubbes vekk..
        Rakk ikke i dag..Ha en flott kveld 💛

    3. Når man finner slike blomster da er det vår. Sommertid og narredagen taklet jeg fint. Ble både skogstur og sykkeltur i dag. Nå er jeg sulten men mat har jeg hjemme. Det er tøffe tider for mange og bedre blir det neppe med det første. Man lærer av alt…. Ha en fin kveld.

      1. God kveld Helge, ja det er tøffe tider og det har vart lenge..
        Alt på en gang har blitt mye dyrere og da blir det lite å leve av.
        Barnefamilier sliter og også andre, trist.
        Bra du takler sommertid og 1. april…Ja, må bare opp om morgenen så blir man trøtt
        om kvelden..Så da går det seg vel til.
        Sykkeltur er fint da, håper du har koset deg i påska! Fin kveld til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg