øreskylling og sånn snacks

Øreskylling med sus i. Jeg sliter vet dere. Med nedsatt hørsel, høreapparater som ikke virker, støy i hodet. Støy som er på veien som høres ut som alt er inne i mitt hode og mine ører. Eksem og kløe og masse ørevoks. Jeg måtte til legen i dag for ingenting fungerte egentlig. Ikke i vater. Apparater som  ikke virker, må komme meg inn på sykehuset. På hørselavd. Så nå er det i gang. Så får vel time etterhvert. Så det ikke tar så langt tid. Ringer i morgen jeg. Lettere å ringe fra jobben for der har jeg ordentlig utstyr. Mobiltelefoner og dårlig hørsel fungerer ikke!!! 

 

Øreskylling er ikke vondt. Det skyller ut ørevoks og andre partikler. 3 skyllinger i hvert øre ble det gjort. Og det var enormt med dritt inni der. Vannet som ble brukt til skyllingen ble blåst ut i et pappbeger. For å si det sånn. Det var ekstremt! Svære flak svømte i vannet. Så ikke rart det har fungert dårlig i mine ører. ..Blir jo svimmel også av dette!!! Fikk også salve mot eksem og kløe. Så da er man et skritt videre….Denne gangen! 🙂 Så nå må bare apparater oppe og gå igjen. For nedsatt hørsel er jo der, med eller uten ørevoks.

 

Kaffe her i heimen nå og etterpå turgåing..Blir litt om gåskolen senere i dag. Og Utifriluft er også en gåer som meg. Les hennes innlegg i dag, se det HER – det er mange grunner til å gå. Det kan du lese om i hennes innlegg.

10 kommentarer
    1. Du verden 😀 Og jeg satt akkurat og snakket om dette 😀 Pell deg til lege og sykehuset . Jeg fikk godkjenning fra NAV på mine apparater i går. Sliter med ørevoks også. Men har brukt brukt Aloe Vera Spray noen ganger i det siste, og det var faktisk veldig bra. :D, særlig for kløe og eksem.

      1. Da bør du komme deg avgårde, for det hjalp skal jeg si deg. Vært helt tett i øra lenge. Veldig ekkelt..Og det var myyyye der inne altså! Skal sjekke ut denne sprayen. Flott av NAV! 🙂

    2. Så bra at du fikk ut voksen, da! Ja den kommer snikende litt ettet litt, har jeg også fått erfart. Det var en gang jeg hadde så mye voks at jeg fikk hørselsjokk da dritten lå i pappbegeret 😉 Alle lyder var innmari skarpe! Men nå har jeg heldigvis ikke dårlig hørsel ellers, sånn som deg. Men allikevel var det sikkert godt å få det ut, tenker jeg….

    3. Kjempegodt at du fikk ut voksen!

      Huff! Jeg har rett og slett angst for alt som har med behandling av ører å gjøre. Hadde en forferdelig opplevelse da jeg var 4-5 år gammel og måtte stikke opp ørene. Er rett og slett hysterisk og livredd bare f.eks. å skylle ørene.

      Ønsker deg en kjempefin torsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg