Onsdagspraten

 

Nå er det onsdag, og lillelørdagen

 

Skal ikke feire den noe særlig, gå meg en tur etterhvert. Blir jo mye Gamlebyen på meg om dagen..Når man går gjennom der til og fra jobb..+ at jeg var der i helgen også. Jeg var på markedet og kjøpte også smykke og ørepynt av ei ung jente som lagde smykker hjemme. Solgte flere typer smykker på markedet og sikkert via andre medier slik som IG. Synes hun var flink og dyktig, jeg så kjøpte dette grønne her med sommerfugler. Jeg elsker sommerfugler og elsker grønt..💚

 

 

Litt bilder fra morgenen i dag! Er jo masse å se på, om det er morgen, middag, kveld eller helg. Er jo ikke det det står på..Men blir som regel bare rask gange gjennom Gamlebyen på disse hverdagene..Morgenen er jo hektisk, da skal man på jobb til et greit klokkeslett. 

 

 

 

Dette treet har noen nydelig hvite blomster som dufter deilig. Ikke så veldig sterkt, men behagelig. Trærne blir store. Aner virkelig ikke hva det er. Dere som har vært i Åsgårdstrand på våren har sikkert sett dem nede på gressplenen i sentrum..Har ikke sett dem så ofte her, men i dag fant jeg et her på Kråkerøy. De er ikke ville, de er plantet! 

 

18 kommentarer
      1. Det er ikke hegg. Heggen er ferdig med å blomstre her nå. Jeg plukket inn kvister til 17. mai og blomstene er mer i sånne klaser som syriner.
        Dette er et digert prydte, samme blomster som Rogn, men gror ikke i naturen.
        Jeg har prøvd å google, kan være Rognasal – Asal. Vedlig ukjent for meg dette. Og duften er svak ikke slik som Hegg, den er jo altfor sterk.

      1. Ja skal jeg gå så er det ingen annen mulighet enn gjennom Gamlebyen, så enkelt sånn..Hehe.
        Jg går jo for å spare bilen, bensin og bom..Og får masse fint å se på underveis..
        Tusen takk..

    1. Her har jeg feira lillelørdag med å jobbe mye – nå er det sommerhytta….! Du er heldig som har arbeidsveien din gjennom Gamlebyen – der bugner det av flotte motiver! God klem <3

      1. Veldig heldig, må bare begrense meg. Kan ikke ta 30 bilder hver vei lissom…
        Du jobber og jobber….Håper du snart får korte og fine dager i solen, klem…

    2. det treet likner veldig på rognasal ja og i norge er den viltvoksende leser jeg når jeg googler og den kan bli 3til 7 m høgt.
      Det er så vakkert i gamlebyen men kjekkest når en har fri og det skjer noe der ,skjønner godt det for dere som bor der

      1. Tror nok det er rognasal, lite kjent med dette treet. Men veldig flott.
        De fleste rundt her er nok plantet som prydtrær, flotte trær altså.
        Gamlebyen er deilig og liker godt å kose meg der når jeg har fri..
        Til og fra jobb blir jo å rekke jobb og ferje på en måte. Litt hektisk.

    3. Kan man egentlig få nok av Gamlebyen da? Tror vel ikke det 😉 Flotte smykker du har kjøpt deg, likte dem veldig godt. Ønsker deg en flotters torsdag, klems 🤗

      1. Tusen takk, likte dette smykke godt altså og at det var hjemmelagd av ei ung jente synes jeg var så koselig.
        Gamlebyen er topp året rundt – helt klart… 🙂 klemmer..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg