om å dele bloggen

 

God morgen. Jeg koser meg meg med kaffe og blogg.☔️ Jeg leser de jeg følger her inne på blogg og blar litt opp og ned. Det er min metode. Finner svar fra i går blant annet.

Ute er det grått. Men det er slik sommeren er i år. Sol og gråvær. Småkaldt i skyggen. Lite badeliv. Det nytter ikke bekymre seg for det da. 🍇

Jeg har laget meg en side for å dele bloggen min, siden heter Solliv. 🌧

Jeg liker ikke dele bloggen på den vanlige siden. Jeg har gjort det, men virker ikke som om bloggen blir lest derfra. Men folk som blogger skjønner systemet da. Men de “utenfra” skjønner ikke helt at man må trykke på linken for å lese og sånn. I hvertfall dårlig med likes. Er det mer skummelt å like et innlegg enn et vanlig bilde? Virker sånn. Vi har også en gruppe fra oss i den “gamle blokka” – deler ikke så mye der heller jeg. Liker å dele på Solliv – dårlig med linking til denne siden. Bare søk opp og lik hvis du vil…

Litt ferie fra den vanlige facebooksiden også. Ble litt lei. Møter folk både her og der og samtaler går sin gang. Den ene er alltid. Så mange fine bilder og turer du går? Men har dem likt det? Nei, hvorfor sliter folk med å like. Hva skal til….

Det er nå sånn at vi som blogger liker at folk er innom oss. Og på face er det jo enkelt å legge igjen et spor!

Er det vanskelig å legge igjen et spor

Vil vi være usynlige der ute

Bare litt tanker rundt dette

 

 

Kos deg og jeg skal etterhvert på butikken 🙂 hører med i ferien det. Handle skolebrød eller sånn….hehe 🙂

14 kommentarer
    1. Jeg er nok ikke så flink til å legge igjen spor etter meg, men jeg leser jo blogger jeg ikke kommenterer. Jeg kommenterer bare når det ramler en kommentar inn i hodet mitt når jeg leser, når noe virkelig får meg til å respondere. Du fikk til det i dag.
      Men jeg er nok ikke den som legger igjen mest spor. Jeg hører og når jeg treffer folk at jeg “jo er flink til å gå tur” og vet de må ha sett på sos.med Det er helt greit at de ikke liker alt. Jeg liker også bare når jeg virkelig LIKER det jeg ser. Noen klikker liker på alt. Vet om ei som skrev at hun hadde ødelagt seg, slått seg gul og blå og var på sykehus, 15 likes???? Ei skrev at hun hadde fått kreft tommelen opp fra 4 av sine nærmeste venner…..

      Kommentarer som viser at folk har lest og reflektert teller mer enn all verdens likes

      1. Ja, det gjør sko det. Men jeg undrer litt. Er blogg som Se og Hør. Skal lissom lese bloggen i smug. Nå snakker jeg ikke om oss bloggere da, men de andre vennene på face som leser og hver hva man gjør hele tida. Men aldri et likes på et innlegg. Det er litt rart, får studere litt mer jeg….Ha en flott kveld.

    2. Deilig med en fin start på dagen 😊 Jeg liker ofte, men ikke så mye når vi er på tur og sånt..og ikke om noe ALDRI liker mine innlegg ..Eller om jeg kommenterer inne på innlegg er det ikke alltid jeg trykker liker..kan bli for mye av det gode også..hehe… I starten jeg blogga fikk jeg lite respons av FB venner så skjønner hva du mener.🌸. Nå virker det som flere «tør»å vise at di har vært inne på bloggen..og det er jo litt hyggelig.. Kos deg med dagen og skolebrød høres godt ut 😋

      1. Tusen takk, jeg får bare fortsette og dele og dele. Folk kan like et bilde, men verre å like en blogg. Det er noe jeg må “forske” på videre. Får ta en doktorgrad, hehe…..Ha en flott kveld.

    3. Jeg leser jo, men jeg er ikke på facebook, så noen “likes” via den veien blir det ikke. Og er det egentlig så viktig? Folk som leser bloggen og stadig er innom, liker den jo. 🙂
      Usynlig er du ikke. Bloggen din er koselig, den.

      1. Åååå tusen takk så hyggelig sagt. Vil jo at folk skal lese litt og se på bilder. Det er hyggelig å dele. Likes er ikke så viktig, men jeg “forsker” litt på hva folk gjør på face. Hva kommer det av at folk som er innom face hver dag bare ruller opp og ned. Men ikke legger igjen spor. Er det nysgjerrighet, men vil ikke være ved det. Eller leser folk face på jobben og vil lissom ikke være ved det. Ha en vakker kveld da.

    4. Jeg får ikke så mange lesere via siden på FB som ligger mot bloggen min. Egentlig ikke så mye via FB i det hele tatt for det er jo et snevert tema jeg skriver om. Ikke direkte underholdning som jo folk vil ha. Når jeg leser andre så blir det som oftest via Bloglovin som jeg har gjort veldig lenge. Det har halta litt i det siste. Når vi deler på 3-4 steder som ligger på FB så kan det bli litt mye enkelte ganger. Fremdeles er det slik at jeg blir litt kvalm av FB. Så er det jo at må man så må man. Håper bare at Bloglovin fungerer normalt snart for da må ihvertfall ikke jeg.

      1. Ikke sant, Bloglovin sliter litt. Er ikke der lenger jeg. Søker opp folk på blogg.no og på facebook. Det er sånn jeg driver. Går opp og ned med face for meg. Av og på..:)

    5. Lurte på om du allerede har spist skoleboller? 😋 Hørtes skikkelig godt ut, kos deg masse😊 Og nyt ferien!

    6. Ja du har en koselig blogg👌, må innom hver dag, føler neste jeg kjenner deg😉 PS: Har hverken blogg eller facebook….😏

      1. Å, tusen takk. Så koselig da. Veldig hyggelig sagt. Jeg etterlyser lissom de vennene på facebook som leser og som ikke legger igjen noe. Jeg vet dem har lest. Det er ikke bare bloggen, men vanlige inlegg…Hvorfor er det skummelt å like tenker jeg. Blir som Se og Hør, ingen kjøper det. Men alle leser det hos tannlegen…hehe..Fin kveld til deg.

    7. Jeg er innom stort sett hver dag hos alle jeg “kjenner” 🙂 Det blir mange steder å forholde seg til, når man skal lete opp alle på forskjellige steder, så jeg synes det er fint at vi har blogg-blokk siden. Nå er jeg stort sett to steder og ser etter folk, på blogg.no-feeden, og på Vi fra blogg-blokka. Så da finner jeg de fleste. Selv deler jeg litt her og der, og i noen grupper. Vet ikke hva som er lurest jeg. Har bare EN side på Facebook, en hybrid 😀 he-he

      1. Hehe, den facebooksiden din er en hybrid ja. Det har jeg skjønt 🙂 deler litt i noen grupper jeg å. Mest for å få med
        folk som ikke er på blogg kanskje. Jeg orker ikke dele på den blokka hele tida. Liker best å forholde meg til mine sin. Mer enn nok. Men nå handlet jo dette om de som leste også da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg