økonomi og lønn og sånn

 

God morgen…

 

11. november i dag…Det betyr at lønnen skal inn på konto! Vi har lønn den 12. på vår jobb..Og 12. er på lørdag så i dag utover dagen håper jeg det kommer inn noen penger! Hadde håpet de var inne nå når jeg sjekket nettbanken nå, men det var de ikke…

 

Så får bare vente….

 

Forrige måned var det masse regninger blant annet kommunale avgifter og den er på nesten 5000.- begynner å blir mye! Så var jeg hos frisør, det koster penger og så betalte jeg ned alt jeg hadde på mastercard..Så nå har jeg pluss der, hehe…Dette er noe man ikke kan skyve foran seg..Da blir bare gjelden større og større, blir som å feie ting under teppet når du gjør rent! Bruker du MC – så betal den regninga først, IKKE utsett..Jeg bruker MC jeg når jeg betaler på hotell og spiser mat ute..+ når jeg fyller bensin..Er så mye lureri på bensinstasjoner har jeg lest..Så der vil jeg overhodet ikke bruke vanlig visakort..Men når jeg handler klær og mat da bruker jeg vanlig debetkort! Man må tenke litt…Så altså helt skrapet her nå….på den vanlige brukskontoen! 🙂 Så liker at lønna kommer inn – jeg får jo lønn om en uke også fra KLP! De har dato den 20. hver måned! 

 

 

Jeg tenker ofte over rike mennesker, de har nok ikke det problemet der…at ting må utsettes for å vente på lønn til riktig tidspunkt! Så altså selv om reisefoten min rykker …så må den bare rocke videre…Får ikke gjort noe med det i dag – så får heller jobbe her hjemme noen timer og vaske og rydde litt…før jeg senere i dag skal sjekke banken nok en gang! 🙂 Sånn er jo livet…Dessverre er vi alle på en måte avhengig av disse pengene..Selv om vi bor i telt eller hus eller bil…

 

Ønsker deg en flott FREDAG!

 

PENGER PENGER PENGER

8 kommentarer
    1. Vi er veldig avhengige av at pengene kommer på konto til rett tid. Det skal være sikkert.😅
      Pengene flyr sannelig også kjapt ut av kontoen.
      Håper dine kom på konto før det ble helg.🤗
      Nyt fredagskvelden!😄👍🏻

      1. Ikke sant, man er avhengig av det og ting forfaller og kanskje skal man på tur og
        regnet med at lønning var inne…Ikke moro å være på tur med noen hundrelapper på konto akkurat..

        Ønsker deg en fin fin fredagskveld… 🙂

    2. Jaa, vi er avhengige av penger, ja – sånn er det bare! Regninger først, så mat, så kos…..! Noen ganger blir det tomt, kjipt, men sånn er det! Lønningsdag er topp! Klem <3

      1. Ja, slik må det bli…Penger må inn til rett tid…Så må man bruke fornuft for å få de til
        å vare en hel måned…Jeg var flink og nedbetalte all moro fra Oslo og Gjøvik!
        God klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg