Oj – det var fint!

 

God lørdag! 

 

Jeg var på Kulturnatt Fredrikstad 2024 i går kveld! Det var kultur i byen fra morgen til kveld! Forskjellige arrangement som pågikk hele dagen i grunn! Jeg dro bare ned til byen et par timer på kveldstid! Og tittet litt rundt!

 

Det var lysshow på elva! Et visuelt kunstverk som kalles Monad – kunstner Anastasia Isachsen – sjekk linken jeg legger ved https://paragraf112.no/event/monad-spektakulaer-kunst-pa-elva-pa-kulturnatt/

 

 

Dent var fint å se på etter det ble mørkt! Veldig annerledes og nytt for meg! Fin musikk i tillegg og det var en herlig unik opplevelse! 

 

 

Det var sang og musikk og show og dansing og turn over hele byen! Jeg var som sagt bare i byen noen timer! Og tok ikke mange bilder! 

 

Men gøy se folk og liv en kveldsstund på byen! At folk kommer seg ut den døra hjemmefra og koser seg! Og her var nok mange foreldre og besteforeldre som dro for å se sine kjære danse og synge! Og da må man ut vet dere! 

 

Under her var de litt eldre som danset swing! 

 

💃🏻

14 kommentarer
      1. Kulturnatt er en flott opplevelse! Utrolig masse som skjer denne dagen og kvelden! Men i går rakk jeg ikke se så mye!
        Lysshowet var mektig. Blir vist på elver mange steder i verden!

      1. Veldig flott arrangement og alt er jo gratis! Og sikkert moro for de eldre å se sine håpefulle deltar med sang og musikk.
        Showet var veldig spesielt – det går hele kvelden fra det blir mørkt og mange timer utover. Bare med en liten pause!
        Vist rundt flere steder i verden! Spesielt å se, og hvordan får hun det til?

    1. Så vakkert lys show og masse liv i byen 🥰 Var på noe lignende i København en gang for mange år siden, og det var spektakulært. Ha en super fin lørdag, klem 🤗

      1. Det var gøy og veldig spesielt. Ikke sett slikt før jeg.
        Men det har sikkert vært noe ala innen kultur før også! Det er spesielt og ikke skjønner jeg hvordan hun laget et slikt show. Spesielt, vakker og fint! Klems…

    2. Så flott lysshow! 🤩 Mye spennende som foregår i Fredrikstad og omegn i løpet av året! 😀👍 Jeg hadde håpet å få med meg nordlyset i natt, men sovnet fra alt sammen. Ha en fortsatt fin lørdag! 🤗

      1. Ja, det var fint å se. Veldig mange folk som ville ha med seg dette! Folk filmet og ordnet…Nordlyset her har jeg ikke fått med meg…Sjelden jeg er ute og går slik på kvelden! Er for trøtt når kvelden kommer…Men ser folk har delt mange fine bilder! Ha en fin kveld! 🩷

    3. Så fint! Og det er veldig koselig med slike dager og kvelder i byen. Gir litt liv og følelse av å leve litt ekstra synes jeg. Har alltid likt å rusle gjennom byen og høre og se litt på slike kvelder. Nå har jeg jo ikke akkurat bodd slik at det har vært mulig så ofte, men i går gikk jeg nyte det også. 🙂

      1. Ikke sant, det er noe eget med å delta på det som skjer i byen! Både på dagtid og kveld! I Halden er det mye som skjer, særlig nede ved Tista-senteret synes jeg og på Festningen! Har jo vært ofte i Halden på tur! En fin by med sjel!
        Moro at det var Kultnatt i Halden også da! Nyt kvelden – klemmer herfra…

    4. Så spennende med lysshow – og gøy at det skjer mye i byen! I Larvik er Kulturnatta i november – da er det ikke så mye som blir utendørs….. 🙂 klemmer

      1. Kulturnatt er topp i september, da er det mørkt og mørket gir stemning og det må være masse som skjer utendørs! Fint å være ute, liker ikke masse folk inne i klamme rom!
        Så det er flott synes jeg. Lysshowet har jeg aldri sett maken til, det var helt spesielt! Fint å oppleve..
        Dette showet blir vist i flere deler av verden har jeg lest! Artig…
        Klemmer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg