og den røde tråden er

God morgen fine folk.

 

Solen skinner her hos Solliv. Været er vakkert. Det er sol og vindstille, skal snart ut på tur. Jeg må benytte slike dager! Nyte stillhet og ro og sjø! Det er slike dager jeg lever for. 

Jeg har drukket litt kaffe, men etterhvert blir det en kopp til. Jeg har lagd litt eplemos, det ble ikke så mye. Hadde noen epler fra hagen til mamma. Plukket med meg litt. Men det ble veldig godt. Så tar meg meg litt epler neste gang også. Slik at jeg har litt. Mamma skal også få litt av den gode smaken!

 

Jeg skal fortsette med min blogg som den er. Med bilder fra turene mine og meg selv og livet mitt. Men i tillegg til det: Vil jeg bruke pennen min til å skrive litt om oss som ikke er A4 her i samfunnet. Vi som faller utenfor. Jeg sier vi. For det gjelder jo absolutt meg selv også. Med min  nedsatte hørsel, er hverdagen et slit fra morgen til kveld. Det å høre dårlig. Det å miste grepet på seg selv og samtaler. Høre 3 ord i en setning, gjette 7. Sånn er det hele dagen. Selv med høreapparater. Det redder ikke min hverdag i sin helhet. Jeg kan følge med i en samtale mellom 2 mennesker. Men alt annet er et slit. Jeg vil fremme mer at dette her inne for oss hørselshemmede. For samfunnet glemmer oss!

 

Men jeg skal ikke være selvopptatt her på bloggen. Jeg vil også skrive mer om andre mennesker som sliter. Det være seg mennesker som ikke klarer å jobbe 100 %. Men må ha hjelp økonomisk etc. Ensomme mennesker. Mennesker med et handikap. Demente mennesker. Det å være alene der hele verden er lagt opp til det å være par. Mennesker som rett og slett ikke er A4. Dette vil jeg etterhvert “sy” litt mer inn i bloggen min. For livet handler mer om operasjoner for å bli perfekt. Det livet handler om for oss som sliter med et eller annet er å prøve å fungere mest mulig bra hver dag. Ikke om rompa er litt flat, eller puppene er for små. Det blir så uvesentlig synes jeg. Tenk dere, hvor mye man ønsker å ha normal hørsel. Ha ører som fungerer. Ikke om jeg har råd til nye øredobber…et økonomisk selvsentrert samfunn er ikke det som er meningen med livet tror jeg! Jeg har jo ikke all mulig tid. Men jeg har tid til å la dette bli en del av bloggen min. Jeg ønsker å skrive mer om det. Jeg brenner for “svake” mennesker. Og usynlige handikap er vanskelig for mange mennesker å se. Vi mennesker vil alltid alltid ha mer enn nok med oss selv! 

Bilde tok jeg i går på vei til Gamlebyen i Fredrikstad. Der vi ser Fredrikstad-brua. Og elva og litt av nye blokker ved elvekanten i Fredrikstad.

 

Ut på tur – aldri sur….

 

dav_vivid

 

24 kommentarer

Siste innlegg