Ny Gastropub i Gamlebyen i Fredrikstad – Pepos

 

Stedet åpnet 1. mai! Så er nok litt nytt for folk flest enda! Jeg har fulgt med på dette stedet på grunn av at jeg har gått forbi der to ganger pr. dag! Og sett oppussingen dag for dag i flere måneder!

 

 

Tidligere var det Peppes Pizza som holdt til her i årevis! Det var et sted vi alltid likte oss, hele familien. Men plutselig så flyttet Peppes ut av Fredrikstad. Var kanskje nok pizza her i byen?

 

 

Nå er det Pepos – skjønner jo egentlig navnet her da…litt lurt markedsmessig det! Peppes pizza og Pepos! Genialt vil jeg tro..

 

 

Beliggenheten er topp – like ved ferjestedet i Gamlebyen! Og flott pynt på uteserveringen!

 

 

Ny eier har pusset opp for flere millioner kroner og det har blitt veldig fint.

 

Solliv spurte om hun kunne titte litt rundt og eieren pratet og pratet..Jeg spiste ikke der i dag, men det gjør jeg nok straks tenker jeg. De har pizza, burger, Fich and chips etc…og så serverer de lunsjbuffé på hverdagene hvis jeg forstod han riktig!  Så når jeg tar en matbit en dag så vil jeg skrive om det. Det blir en dag jeg kan ta et glass øl til maten tenker jeg. I dag var jeg veldig sliten etter jobben og ville bare hjem! Til og med et møte i pausa, så fikk ikke tatt meg inn der heller! Noen ganger må man da, for jeg jobber i en veldig travel bedrift! Det skal klaffe for mange folk.

 

 

Håper eieren lykkes med denne gastropuben..Nå er det jo kost utendørs og når høsten banker på igjen (leeeeenge til) er det lunt og koselig inne blant tykke murvegger…Akustikken var bra der inne også og har mye å si..

 

Det blir jo gull alt jeg tar i – jeg skrev om Norges beste wienerbrød for en stund siden og når Kjerringtanker dro helt fra Hønefoss for å spise wienerbrød så var det utsolgt a gitt første del Hun og GGG er på tur og så klart de ville til Fredrikstad! Gå inn på den blå linken og les, tror det kan bli litt av et eventyr her! Les selve bloggen her: Kjerringtanker 

 

Gleder meg til å besøk Pepos igjen jeg, et lunt fint sted som hadde mye for seg og veldig hyggelige folk der. Det teller dobbelt! Tar du deg en tur eller?

16 kommentarer

Siste innlegg