Nordisk Bilgaranti AS

 

I går datt det inn en regning her i postkassa! 

 

Det var fra et firma som heter Bilbeskyttelse, Nordisk Bilgaranti AS. Faktura så helt ekte ut og det var altså en forsikring på bilen, siden bilen min var en eldre type bil. Man kunne betale hver måned 349.- eller halvåret 1.895.- eller årlig 2.995.- Da skulle det dekke skader på alle bevegelig deler av motoren. Og det var ingen egenandel. Girkasse, kjølesystem, bremser, ++ og veihjelp også! Det var det jeg stusset på, det har jeg jo i den vanlig forsikringen. Man trenger ikke to! 

 

Så jeg googlet og fant fort ut av dette må jeg aldri finne på å betale. Når man sjekker på Brønnøysund og finner ut at en person har gått inn med 30.000 kroner og det er det..Herregud altså, et forsikringsselskap er vel ikke drevet av en fyr! Og jeg googlet telefonnummeret og det kom ikke frem i Gule sider…Ugler i mosen hele veien! 

 

Får du denne, så rett i søpla! IKKE BETAL! Er ikke dette “mat” for TV2 hjelper deg? Men det programmet er kanskje ikke noe mer…vet ikke! 😜

 

Når ting er for godt til å være sant så er det det!

28 kommentarer
    1. Jeg jobber selv i forsikringsbransjen, og det er ikke på den måten vi jobber. Det lønner seg å være på vakt, for det er lett å bli lurt. Bra du er våken, og ja kanskje du burde melde fra. Ha en fortsatt fin kveld, klem 🤗

      1. Takk, ja..fort gjort å bare betale og da er man låst og kommer nesten ikke ut av sånt etterpå…
        Tråkige greier..
        Nei, å jobbe på den måten er bra dere holder dere unna 🙃 Klem og fin kveld..

    2. Huff! Ja folk er folk og prøver seg på det meste…. og tenk på de som betaler dette i god tro 🙁 Kast i søppla ja!!!

      Lag deg en fin onsdag 🙂 klem

      1. Dette var helt skremmende og alle de opplysningene som kom frem i brevet om meg og bilen..
        Ja, her ble jeg virkelig satt ut!
        Det så viselig ut som en forlengelse av nybil garantien altså..
        Klem og fin kveld…

    3. jeg tenker att alle rekninger er ugler i mose om en ikke har bestilt varen selv ,så jeg hadde ikke bitt på denne nei ,alt folk får seg til og att noen i det hele tatt biter på er for meg uforståelig

      1. Denne her var veldig smart laget og alle opplysninger om meg og bilen var fylt inn.
        Så det så ut som en garanti som kommer etter nybil garantien var utløpt.
        Jeg er vant til å se mange falske fakturer gjennom jobben, men de har vært annerledes.
        Denne her var spesiell med alle opplysninger om meg og mitt! Meget spesiell…
        Ble skremt nesten! Og har man flere biler, hus og hytter og mange familiemedlemmer så kan det være fort
        gjort å miste litt av oversikten i en travel hverdag!

    4. Herregud! Man skal jammen meg følge godt med. Jeg hadde nok ikke betalt jeg heller uten å undersøke, men kan forstå at det er lett å gå på limpinnen.

      1. Har man mange regninger på flere biler, hus og hytter og mange
        familiemedlemmer så kan det gå i surr vettu! Da har man ikke den samme oversikten.
        Smart laget denne her…ble skremt at ikke slik blir stoppet tidligere.
        Det er jo en stund siden han opprettet et AS.

    5. Dette er forsøk på svindel. Godt at du ikke lar deg lure. Tv2 hjelper deg er lagt ned. Men siden er på Facebook. Du kan jo sende melding der.
      Man får bare være årvåken. Ha en fin dag.

      1. Takk, denne var utrolig smart og helt proff laget. Alle mine data var helt korrekt.
        Så det ser ut som en forlengelse av den vanlige bilgarantien på nye biler.
        Skal sjekke Facebook..Klem..

    6. Greit å vite hva man har bestilt før vi betaler ja. Det er mye lureri, og jeg husker jeg fikk en regning den gang vi drev butikk, på 2500,- kr. Den betalte jeg ikke for å si det sånn, var varer vi aldri hadde bestilt. Så ja, vi må være våkne! 🙂
      Bra du ante ugler i mosen, eller på fakturaen 😀

      1. Takk, denne her var en smarting altså..Flor det så ut som en forlengelse av garantien på
        bilen. Og alt var fylt ut med adresser og reg.nr. årstall – absolutt alt. Jeg ville ikke ta bilde her på blogg
        for det var hele meg som stod i fakturaen på denne! Utrolig smart..
        Jeg er vant med flere falske fakturer gjennom jobben, men denne her var helt annerledes.

    7. Bra du ikke betalte og skjønte at det var svindel.🤗 Det er mange som prøver seg. Vi får stadig fake fakturaer til firmaet vårt. Det er nok dessverre mange som betaler. Særlig i større firmaer.

      1. Ja, fort gjort – hvis man har en haug med regninger og det er sommerferie og vikarer.
        Fått mange falske regninger på jobben vi også!

    8. Hei folkens.
      jeg fikk Svindel fra Nordisk bilgaranti.
      jeg har reperet bil lokale bil verksted Steigen. Nordisk bilgaranti.De har sendt meg fakture jeg fikk samme informasjon.samme pelopp. Denne selskap heter Nordisk bilgaranti As. jeg har sendt 11725 kr
      er du som har hatt samme problemm. kan du hjelpe meg .

    9. Fikk nett samme faktura fra de. Lurer litt på hvordan de kan utvide garantien min med 5 år når den utløp i 2017. Har ikke lest alt med finskrift på baksiden siden det er totalt bortkastet tid.. Det irriterer meg at folk svinder folk på denne måten. Hva må til for å stoppe sånne?

    10. Hvis Nordisk Bilgaranti er en svindler, hvorfor gjør ingen myndigheter noe med det?
      Er det slikt at i dette landet det er helt uproblematisk og uten noen hinder for svindlere å lure folk på penger, og gå ustraffet?

    11. Fikk samme i posten før min garanti på bil gikk ut, ugler i mosen, dette er ikke mye bra…. svindel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg