Nok en gang endring her på blogg

Etter det nye systemet med sidevisninger ble jeg midt på dagen i går, kastet rett ut av blogglisten.

Det har vært greit med 2 innlegg om dagen for å bli der. Nå må jeg sikkert produsere 7 til 8 innlegg pr dag… Kanskje.. Det gidder jeg ikke. Jeg greier å produsere 2 innlegg pr. dag med mening. Alle innlegg fra meg inneholder alltid en mening.. Tips.. Matoppskrift. Komme seg ut i skogen. Gjøre mandagen bedre etc… Fjaseinnlegg ser du ikke her hos meg.

Så hva skjer lissom.. Merket at jeg ble irritert… Flere som har falt av lasset…

Tar meg en salat og sier God Jul…

nfd
20 kommentarer
    1. La det koke ned til at plassering på den blogglisten egentlig ikke betyr noe for de fleste bloggere? Så lenge blogginnleggene seiler nedover siden her, ser man i det minste noen av dem og kan klikke innpå. Jeg så jo ditt nå 😁. Jeg er aldri innom de på toppen av listen uansett. Jeg er for gammel, for..ok, kall meg avdanket. Helt greit.
      Salaten ser god ut. Jeg har spist to tørre knekkebrød…..

      1. Tusen takk..Nei jeg gidder ikke henge med på kjøret og produsere masse vås. Ikke min stil….jeg kaller ikke andres innlegg vås asså. Men jeg vet at mine kan bli det.. For så mye spennende skjer det ikke i livet mitt at jeg har nok til å fylle maaaange innlegg hver dag…. Salat var god 🌻🎉

    2. Nå måtte jeg rett og slett innom og kikke, har ikke fulgt med særlig den siste uka. Jeg ser at jeg ligger fortsatt på listen, uten å ha produsert et eneste innlegg på dagesvis. Et par andre jeg følger var også der fortsatt.
      Jeg har ikke ofret det en tanke den siste tiden. Er fornøyd med å ha en blogg jeg. Og glad for at noen leser den 🙂 Jeg leser jo hos deg også, og du har garantert andre faste lesere også 🙂 Det er ikke så mye jeg har kommentert de siste ukene. Jeg er ganske nede for tiden. Men er innom og kikker og leser litt iblant 🙂
      Kos deg med blogging du, samme om du er på lista eller ei ♥ God klem ♥

      1. Tusen takk… Synes bare at er kjedelig at dem tukler til rutinene mine.. Er jo litt rart når du ikke lager innlegg og at du er på lista dag etter dag.. Det synes jeg er merkelig. Men hyggelig asså. Strikkepiken har en gammel blogg som ikke har vært oppdatert på over 1 år. Den skulle jo blitt slettet i april… Skjønner ingen ting jeg… Men det lukter litt av hele systemet nå synes jeg.. Jeg ble litt lei…. 🍏Men takk for koselig kommentar…. Klem ❤️

    3. Ja, jeg skjønte det skulle begynne å telle på annen måte. Synd de endrer så mye, blir bare de som ALLTID har ligget der igjen til slutt. Og hvor gøy er det, med bare Sofie Elise og Sraad osv… Jeg leser nå hos deg uansett, og har min faste gjeng 🙂

      1. Ikke sant… Det er den faste gjengen de passer på og gjør alt for å tekkes… Man blir dritt lei lissom…
        Tusen takk du er snill da… ❤️

    4. Hei, jeg synest også det er litt kjipt. Men kan jeg spørre om kontrollpanelets gooogle analytics og topplista samsvarer? (Sikkert vanskelig å si de dagene du ikke er på lista må da) Jeg har skrevet litt om dette, og mener det har vært litt tull med systemet. Om det er riktig nå vet jeg ikke, jeg har ikke blogget på noen dager. Men sist skulle jeg vært på lista ifølge g.a. Så ikke lett å forstå.. Ja, det ble stor forandring for mange småblogger igjen.

      1. Aner ikke… Bare vet at småbloggere vil slite enda mer. For vi er ikke kjent utenfor blogg på en måte. Får ikke reklame på nettavisen eller VG.. Skal folk finne oss. Må de fysisk på en måte finne oss i feeden eller på lista… Det er tap for oss små. For jeg har en del klikk nå som ikke teller. Det er noe rart nå. Når strikkepiken som har en blogg som har vært ubrukt et år og ligger på lista. Den skulle også vært slettet i april. Alle gamle blogger ble slettet da… Lukter laaaaang vei her nå….

        1. Hei igjen:-) Strikkepikens blogg er overflyttet og derfor er det ikke en blogg som bør slettes. Det er likevel sagt at kun aktive blogger skal ligge på lista. Så ikke aktive blogger kan evt medles inn til blogg.no vet jeg. Men såg fatisk en blogg som ikke engang var blogg.no blogg på lista en dag, det trodde jeg ikke var mulig. Men strikkepiken får antagligvis klikk gjennom google på gamle innkegg fra folk som sømer opp strikkeoppskrifter. Jeg aner ikke om det stemmer at hun har flere hundre klikk daglig uten å blogge.

          Blogg.no sa de gikk over til unike klikk. Men igår endret de lista igjen! To ganger. Og mange raste oppover. Toppbloggerne fikk aller mest hopp, med ca 5000 flere klikk. Og noen små med rundt 200 hoppet over 1000, noen gikk ut av lista. Ja, jeg synest noe skurrer veldig. Og rart å endre lista så mange ganger, og med helt ulike tall.

          1. Skjønner mindre og mindre jeg. 500 klikk daglig på en blogg som ikke har kommet med noe nytt på 1 år. Det finner jeg merkelig. Og at den kom over i ny plattform. Det var jo så strenge regler… Lister som forandrer seg 2 ganger daglig. Er pussig synes jeg…. Her er det ting som ikke er kontroll på helt klart…. Tråkige greier….

    5. Salat er god mat 🙂 Har ikke fått med meg dette jeg..:)Hvor har du lest om det..og hva går det ut på, hva er annerledes nå.. ? Ikke at lista er viktig..men dumt om vi “småbloggere” ikke synes i det heletatt… Ha en fin dag videre <3<3

      1. Hei. Tror tellinga er på sidevisninger. Ikke vet jeg det er. Men én annen måte å telle på. Går utover meg som er liten blogger. For jeg var midt på lista på morgendagen og midt på dagen ble dette endret.. Og jeg datt rett ut. Vi som er små får ikke så mange utenfra. Vi er usynlige. Så hvis jeg tenker rett nå så må jeg ha flere innlegg pr. dag. Og da tenker jeg fyllmasse… Så tror jeg tar en liten pause nå… Hehe… 😀

      1. Det er gøy med blogg. Enig..
        Men systemet som ikke er bra… Det er aldri noen fordeler for de små lissom… De har sine stjerner der i bloggverden…

    6. Uffda – jeg har aldri vært med på lasset jeg – kun et innlegg om dagen, og det er det jeg rekker….. har aldri vært inne på lista, og kommer nok ikke dit heller! Moro å blogge uansett! Jeg elsker det…. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg