noen ganger er det slik

 

God morgen der ute. “Ser ikke skogen for bare trær”. Det uttrykket har du sikkert hørt om. Det betyr vel at man ikke helt ser helheten av situasjonen. 

 

Eller tolker du det på en annen måte!?

 

Ny dag igjen da. Dagene går og ukene går. Høsten har kommet og er del å gjøre utover her i hagen. Ting skal settes bort og ryddes vekk. Slik at det blir holdt vedlike. Markisen skal vaskes og skrubbes. Og tørkes skikkelig – og så rulles helt inn for vinteren. Sitter ikke der ute på terrassen under markisen på vinteren jeg. Men greit å ha et par stoler fremme. For det er deilig å sitte ute med sol i ansiktet enda..Blomsterpotter skal tømmes og ryddes og vaskes. Og den siste malinga i spannet må brukes…

 

Rett og slett masse å gjøre 🙂 før vinteren kommer…

 

 

Foto: Solliv

 

14 kommentarer
    1. Du er så flink til å få ting gjort. Her skurer og går det. Men jeg har ryddet bort hagemøblene som ikke står under tak. Så har faktisk fått gjort litt da 🙂
      Ja, jeg har lurt litt på hva det ordtaket betyr. Her bruker jeg det når jeg leter etter noe, og plutselig finner det, og det viser seg at det lå rett foran meg hele tiden 🙂
      Ha en fin dag med alt du skal ha gjort ♥

      1. Tusen takk, moro å høre din tolkning. Ser ikke detaljene på en måte..Synes du har fått gjort mye da. Jeg har gjort en del i sommer jeg. Men det er ting som ikke koster så mye. Klipping av busker og slikt. Rydding av ting og tang ute og få det i hus. Bruker jeg vel hele måneden på tenker jeg. Tar litt og litt. Stort hus og stor tomt jeg…

    2. du er flinke du som steller så fint i hagen før vinteren,jeg har tatt i hus blomster som ikke tåler frost og møbler,skal i hus hagefigurene også,men dei må vente til neste uke,for meg er det trening i dag,fra eg blir henta til eg er hjemme igjen tar det nesten 3 timer,så får eg se da om jeg unner meg en spasertur når jeg er hjemme igjen,jeg må jo det

      1. Tusen takk, bruker nok oktober på denne jobben tenker jeg. Vinteren kommer ikke så fort her hos oss. Oktober kan ha mye fint vær og blomstene er fine enda. Liker å jobbe ute jeg. Kos deg på trening.

    3. Ja det er sant, det er mye å ta tak i før vinteren dundrer ned i hodene våre. 🙂 Jeg har litt igjen, men ligger ganske bra an 😀 Lykke til , jeg er sikker på at du ligger godt an du også 🙂

      1. Takk, masse å gjøre her. Men går fort når man setter i gang med ryddinga! Mer her regner det og markisen må vaskes og tørkes i solen. Kunne gjort det i går. Men var på jobb. Vært på jobb nå også. Nå gidder jeg ikke begynne med rydding heller. Guffent ute altså.

    4. Så flott det bildet..trær i stram “giv akt” 🙂 Kan tolkes slik du gjorde tenker jeg.. Men jeg har alltid tenkt at det betyr at man kanskje har mye fint i livet sitt f. eks men ikke klarer å se det selv fordi det er “alt for mye der”..eller noe sånt… Kos deg med dagen og ting som skal ordnes <3

      1. Tusen takk, litt morsomt å tolke dette sitatet synes jeg. Det er sant som du skriver. Takk – vært på jobb. Nå litt innetid. :)Fy søren det er guffent i dag..

      1. Tusen takk, det er virkelig mye å gjøre med hus og hage ja….Men jeg liker det! Men i dag regn og vært på jobb, så får ta et tak i morgen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg