noe nytt og noe gammelt

 

I går begynte det å bli kaldt altså og det var surt i dag også. Godt jeg hadde ny jakke med hette. Gikk tur i går kveld og pratet med naboen, plutselig spurte han om jeg ville ha noen jakker. Han hadde bestilt til seg selv, men størrelsen passet ikke. Så jeg sa tusen takk jeg og fikk meg 2 nye jakker. Kunne fått en til, men den må jeg tenke på om jeg kommer til å bruke! Denne her var super deilig og varm! 

 

 

Gammelt og falleferdig – et skur! En gang en båt -tror ikke den kan seile noe mer i sitt liv! 

 

 

Og dette fant jeg i skogen. Vet ikke helt hva det er. Ligna på kakefyll. Hver boks inneholdt 1 liter tenker jeg! Hvorfor er dette i skogen? Mye å undre seg over når man går ut den døra altså! Alltid noe å titte på – ta bilder av – fundere over! Deilig å komme seg ut og i dag hadde jeg middag med rester fra i går – bare til å varme opp i en kjele! Det kan jeg like! 

 

 

Mørketiden kan være tøff for mange, men noen gode rutiner og opplevelser gjør den så mye lettere.

24 kommentarer
    1. Jeg fant jeg fant hehe. Ja det var jo litt merkelig funn må jeg si. Men, som du sier, så kan en undre seg litt. Flott jakke da, herlig når en får slikt. Sender deg en god klem jeg.

    2. Men i alle dager hva folk slenger fra seg i skogen. Og så snill nabo du har.
      Her ble det 3900 skritt idag også. Nydelig vintervær, sol, blå himmel og litt snø på bakken.
      Herlig

      1. Herlig tur du fikk deg 🙂 Merkelig hva man finner og et helt lass. Hva skal man med alt dette! Er det fra en båt som har mistet lasten..? Ikke norsk merke! Snille naboer er kjekt å ha! Ønsker deg en fin fin kveld. Nå kan vi kose oss inne i varmen! Klem..

      1. Veldig pent gjort! Han gadd vel ikke bale med det sikkert. Best å handle i butikker man kjenner egentlig . Merkelig – har gått der mange ganger jeg ikke sett dette her før! Mye rart å se…

    3. Pappen er nesten like fin, så disse har nok akkurat havnet der. Kjekt med “arveklær” jeg får mye av slikt som andre har blitt lei. Både billig og nyttig, men så er ikke jeg så veldig nøye på størrelsen heller. Bare det ikke er for lite. Det er så godt å komme seg ut en tur når en har tilbragt dagen inne på jobb. Bare å nyte.

      1. Ja deilig å få klær! Har vært heldig i det siste for har fått av 2 kolleger også! Jeg tar imot og blir glad for det! Pappen var like fine – kan ikke ha stått det lenge. Ikke ute i hvertfall..Rart..
        Deilig å være på tur – kjenne det st8ikker litt i ansiktet når man er ute!

    4. Så koselig nabo du har da! Tipp topp! Jammen mye rart i de skauene dine 😉😉 kan lure på hva folk har tenkt med å etterlate seg det der…..🙃klem 😘

      1. Helt topp – jeg bare gikk innom han for han var ute i gården og da sprang han inn etter disse jakkene! Merkelig med de boksene…så ikke ut som det har stått slik lenge og jeg har heller ikke sett det før! Mye rart her hos meg <3 klem til deg og en God Natt…

      1. Heldige meg! 🙂 veldig rart og som det ble skrevet her! Pappen var i god stand. Merkelig sak..Kanskje det er noe annet oppi tenkte jeg..

    5. Det man kan lure på er om det ER kakefyll i de boksene. Noen smugler ulovlige greier i sånn kamuflasje. Du må nok ut igjen å sjekke.. Neida, ikke gjør det, kan bli overrumplet av smuglerne 😮

    6. God morgen!
      Så fint av naboen din å gi deg jakkene han ikke kunne bruke da ! Og fin var den til deg også 🙂
      Godt med varme klær i denne kulden vinterstid.

      Og hva gjør de boksene ute i naturen??? Skummelt egentlig…. det slår meg at det kanskje ikke er kakefyll som er i de boksene…..

      Lag deg en fin dag!

      1. God morgen. Veldig snill nabo og supre jakker! Ble glad, for jeg manglet en god varm jakke med skikkelig hette når nordavinden suger der ute. Merkelig med de boksene og jeg har ikke sett dem før der. Og de ser ikke gamle ut..Selv om datoen er utløpt. Men det er skrotnisser som kjøper opp paller med med ting som er billig! De finnes overalt. Så mulig de har stått et annet sted, men rart var det….Men tror ikke jeg skal sjekke og rote med det! klem…

    7. Så godt å få slike jakker da 😀

      Og det var da veldig så mye rart som blir kasta i skogen. Blir litt sint over sånt jeg. Men skal prøve å ikke være sint så lenge 😉 Ønsker deg en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg