Noe av det flotteste jeg vet om

 

Det har blitt onsdag og kveld og mars og alt det der. 

 

Før da loppemarked var gøyalt, da kunne man virkelig finne skatter. Slike plakater som er gamle og ikke bare ser gamle ut..er topp. Samme med diverse skilt i alle fasonger. Nå finner ikke jeg slike ting i hvert fall..Det er plukket ut lenge før det kommer ut på selve loppiset..Tatt bort, og oppkjøpere er nok på farta før den vanlige kvinnen/mannen i gata har mulighet til å finne en skatt..

 

Men jeg synes sånne ting er kule! Fargerike og flotte, mange av disse har jo hengt rundt på skoler og brukt i undervisningen for noen år tilbake. Før det var var data, mobiltelefoner og nettbrett etc..Det hører i dag med til skolen og materiell. Tidene forandrer seg, sånn vil det være..Men likevel, mimre mimre…gamle ting som er gamle er stas! 🤎

 

Ikke min plakat dessverre, fant det på veggen HER Så får bare glede meg med dette her og nynne….

 

 Onsdag ble dermed dagen tjenestefolk kunne gå på dans, kafé og treffe andre i hyggelig samvær, aktiviteter man gjerne forbinder med lørdagskvelden. Derav navnet lillelørdag. Den samme betegnelsen brukes også i Sverige (svensk: lillördag) og i Finland (finsk: pikkulauantai).

14 kommentarer
    1. I Åsa, min barndoms dal, har de loppefestival. Der blir ikke godbitene plukket vekk, eller oppkjøpere tilgang før andre. I fjor hadde de masse plakater fra gamleskolen. Da jeg kom på dag 2 var det bare de fra kristendomsundervisningen igjen. Mulig et par I biologi.
      Men jeg er enig, slike er kule.

      1. Så herlig historie..Hører med til sjeldenhetene vil jeg tro..
        Biologi hadde vært kult da..Du får følge med, kanskje du finner noen en dag.
        Gitt opp her nede i Fredrikstad. Alle skattene er forsvunnet. Kan sikkert finne til
        blodpris da, men mest gøy å rote rundt på et loppemarked.

    2. Vi har faktisk noen sånne hengende her etter at skolen ble lagt ned og vi overtok.
      Dessverre solgte vi mange av de fine med dyr på for å få inn penger og det angrer jeg dypt og inderlig på.🙈

    3. Flott mimring. Ja de husker jeg fra skoletiden. Loppemarked er det ikke lenger. Gjenbruk butikker er det. Skal innom en på mandag å sjekke om jeg finner de gamle heklebladene. Se hva de har. Kanskje jeg finner en skatt. Klem

      1. Tusen takk, gjenbruk er flott og flere slike butikker her i byen også. Stikker alltid innom.
        Moro. Loppis er på våren som regel så dukker vel opp utover nå..
        Hekleblader er fint. Elsker slike oppskrifter. Klem til deg og fin kveld…:-)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg