Naturhistorisk museum

 

En kjempeopplevelse!  Masse dyr/fugler/fisker i alle varianter fra hele verden! Så her kan man egentlig gå i mange mange timer og lese seg opp og se og være en del av naturen – både nå og tilbake i historien..For mennesket har dessverre utryddet mange dyr på sin ferd….Et trist bakteppe det! 

 

Usikker hva man kan dele av bilder fra 2. etasje…så der er jeg litt forsiktig! Men dette er jo ikke til kommersielt bruk, bare en liten blogg – uten tanke på å tjene penger! 💙 Men jeg ble overrasket hvor store dyrene er egentlig. Jeg har jo aldri sett en løve i naturen..Aldri vært på en slik ferie hvor man sitter i bilene og ser på ville dyr…For å si det sånn – løven var diger! Elefanten bak der også, men de har jeg skjønt er svære dyr! Altså…Og jeg ble veldig overrasket hvor liten en kolibri er! Og ja, det er ikke levende dyr – dette er et museum!

 

Så også gaupe, voldsom stor. Så ser man den på tur i skogen så skjønner man fort at det ikke er nabokatten! Hehe…En utdødd hakkespett var enorm. 

 

Og uglene var like store som kalkuner! 

 

Jeg ble helt satt ut av isbjørnen, kolibri i alle mulig varianter..Så nydelig farger! Og alle disse enorme sommerfuglene i alle regnbuens farger! Uendelig vakkert…..Jeg gikk som et tent lys, med øyne digre som tinntallerkner med hodet fullt av nye opplevelser – jeg følte meg rik! 

 

Jeg legger ved en link – løp inn Naturhistorisk museum 

 

Jeg bare elsker ordet  Exhibitons ❤️ Det er ord som kan romme så mye! Samme med museumsbutikker…Der kan man finne gaver til liten og stor og seg selv! Jeg gir meg selv en ny gave – et nytt besøk så fort jeg har sjans! 🩷

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Absolutt verdt et besøk når man er i Botanisk hage! 😀 Junior og jeg var der først én gang hvor kun denne zoologiske delen var åpen, så året etter var vi i den geologiske delen også. Klimahuset er også på samme billett, men der var det ikke så mye å se syntes jeg.

      1. Veldig flott dere og det var ganske nyoppusset tror jeg.
        Kan aldri huske jeg har vært der, i tilfelle med skolen. Botanisk hage har jeg vært i mange ganger også denne helgen.
        Blir flere bilder etter hvert…Klimahuset ble ikke besøkt! Rakk lissom ikke..
        Nyt dagen! 🌸

    2. Har aldri vært der men det er sikkert en opplevelse. Mye fine bilder. Har alt gått en tur og det blir jo veldig fint i dag. Blir nok en tur ut siden i dag. Må få orden på balkongen før 17 mai, skaffer kunstgress fra Europris med ruller på 1×3 meter. Snuser på noe annet på sikt men kunstgress får holde. Må få det såpass at man kan sitte der en sen sommernatt. Ha en fin dag.

      1. Så klart det er morsomt å orden litt på balkongen til 17. mai – sitte ute slik er deilig.
        Flott opplevelse og mye å se i Botanisk hage..
        Ha en riktig så fin morgendag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg