Naturen er min aller beste venn

 

Man blir/er en slik sammensatt person! Jeg elsker mennesker og liv og røre, men de gjør meg syke! Aller helst burde man gå i hi! Men ikke så lett, jeg har jo familie og jeg har en jobb. Ikke 100 % jobb da, det vil jeg aldri makte med min sykdom. Men nedsatt hørsel bruker så mye krefter – mange krefter hver eneste dag på å høre! Dette som går helt automatisk til normalt-hørende! Slik er det ikke for meg, konsentrasjon hver gang man snakker med et menneske eller skal høre noe! Det kommer ikke noe inn i nøtta hvis jeg ikke skrur på dette genet! Men så er det også veldig farlig å isolere seg. Være ensom, ikke delta på noe! Da kommer all skremselspropaganda frem. Er du ensom, har du stor sjanse for å bli dement. Dø tidlig etc. Ensomhet og dårlig hørsel er litt sånn hånd i hanske! 

 

Takke nei til alt – takke nei til livet! Er ikke hele fasiten… 

 

 

Så man må prøve å finne gylden middelvei! Det er for meg den beste løsningen. Lørdagens besøk gjorde meg satt ut jeg ble litt sjuk Det er kjedelig. Men dagen etter var søndag og jeg kunne gå lang tur i naturen! Det gjorde meg godt! Da går jeg helst på steder jeg vet det er lite folk! For møter man noen skravlesjuke på veien så er man jo like langt! Man kan alltids ta opp telefonen og late som man er buzy. Late som man ringer og har en veldig viktig samtale! Men jeg er ikke der akkurat.

 

Men det ser folk benytter seg av dette. Jeg tar jo ferje hver dag på jobb og vet med sikkerhet at vil ikke folk prate med deg så tukler dem med mobilen og titter veldig på skjermen. Og da lar jeg dem være i fred! Helt greit….Så jeg avslutter med overskriften. Den beste vennen min er naturen! Den er der, døra står alltid åpen. Den roper ut – kom kom! Du og jeg ❤️

 

#hørselblogg

14 kommentarer
    1. kjedelig når det er sånn ,men du er flink til å meste begge deler :=) skal snart ut jeg også ,sykle til strikkekafe ,det går greit får lufta meg og litt sosialt ,ikke så mange på strikkekafe ennå ,vi blir gjerne litt flere i oktober :=)

      1. Tusen takk, Må bare bare prøve å være på den vippen. Ikke for lite og ikke for mye!
        Da har jeg det greit 🙂 Håper du har kosa deg med strikk i dag!

    2. Kos med naturen. Skulle gjerne ha gått, men elgjakta starter visst og da er det best å holde seg vekke. Veldig mye elg her. I mens har jeg satt deig og skal bake grove rundstykker av speltmel og reven gulrot i. Tenker det blir godt. Bare klaska i sammen og uten oppskrift. Glemte i sted, gratulerer med flott plassering på lista! I morgen får jeg den nye kokeboka til kokken. Gleder meg til Hva skal vi ha til middag. Trenger litt variasjon med middager kjenner jeg. Klem

      1. God ettermiddag! Så bra du fant på å lage i sammen rundstykker. Ikke alltid man trenger oppskrift.
        Ta det man har. Tusen takk – ja gøy! Tenk om en hørselblogg kunne være på topp en dag! <3
        Skal kjøpe den boka jeg også. Blir en gave tenker jeg.
        Du får gå rundt og rundt i stua, blir skritt det også. Farlig å være når det er jakt!
        Klem fra meg.

    3. Slett ikke verste vennen å ha, selv om den kan være lunefull. Føler dårlig samvittighet,, er ingen god bloggvenn for tiden. 😕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg