Når man er ute og bader …

 

Ikke hver dag man ser en ubåt egentlig..

 

Tenk om ubåten hadde gått under og jeg svømte under vann…Vel, da hadde jeg nok tisset i badebuksa tror jeg..

 

Men det var øvelse og KNM Uthaug..Var oppe og lufta seg litt og en på mannskapet på ubåten hadde familie i Fredrikstad og det ble vinking og sånn..🥰 Mannskapet er lenge ute om gangen og ingen dekning når ubåten er nedykket. En som tjenestegjør på en ubåt er ute mer enn 100 dager i året og borte hjemmefra opptil 200 dager. Så godt å kunne hilse og vinke..

 

Etterhvert snudde ubåten og dro ut Oslofjorden og sikkert ned i dypet..Det er forsvaret som øver..Det er trygt å vite!

 

 

Litt uvanlig gjest på stranda denne dagen…

 

16 kommentarer
    1. For en opplevelse, tenk om du hadde badet å tissa i buksa av skrekk? Godt at det øves og at man føler seg litt tryggere. Kom hjem i går fra vogna, og barnebarnet sover ennå. Vi rangla i går, å spilte monopol. I dag skal det fiskes. Nyt dagen. Klem

      1. Veldig spennende, og ja da hadde jeg blitt redd og skrekkslagen..Ubåt er ganske så skremmende
        egentlig..man tenker fienden og krig. Veldig bra med øving og øving når det gjelder dette.
        Man må være på her altså!
        Koselige dager hos deg, jeg jobber jo så blir litt bading og sånn i fridagene mine.
        Men nå meldt kaldere dager her, og finværet fortsetter hos dere, bra! Så bare til å nyte med begge hender..
        Klemmer på 💚🇳🇴

    2. Hehe, nei en ubåt er det ikke ofte man ser! Leste om noen som hadde vært ute i båt og blitt overrasket over at den plutselig dukket opp! Artig å få den så tett på da! 👍

      1. Hehe, ubåt er litt skummelt og de ser skumle ut også..Og plutselig blir de “usynlige” – ja, det er
        en merkelig sak.
        Men var artig og da skjedde det jo noe ute på stranda den dagen… 🌺

      1. Veldig greit med øvelse, det er viktig. Tror det er 10 siden en ubåt viste seg på denne måten.
        Stod det i avisa i hvert fall. God klem.. 💜

    3. Artig å se det, og det som er litt morsomt, er at vi så den også..Men på tv 😉
      Vi ser innimellom på ørnemor fru Rauer og ungen i reirer, og plutselig så vi ubåten som dukket opp. Artig at du så den i virkeligheten da 😀

      1. Var utrolig gøy, jeg skulle akkurat legge meg ned på fjellet da jeg fikk øye på den..
        Lenge før det stod i avisa. En artig stund.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg