Når kastanjene blomstrer i Gamlebyen – jeg dåner!

 

Noe av det vakreste jeg vet om – Når kastanjene blomstrer i Bygdøy Allé Men vakkert i Gamlebyen også! Blomstene er så utrolig nydelige..

 

Det er nok mange som ikke tenker over det, og bare ser hvite blomster og tenker at det er noen blomster på treet. Men når man går nærme så faller man nesten i bakken av skjønnheten! 

 

Dette er nok min aller største favoritt når det gjelder blomstring! 

 

Så mange detaljer på disse blomstene og så vakre farger som passer sammen.

 

 

Nærbildene av blomstene er fra biblioteket i går! 

22 kommentarer
    1. Nydelige blomster! Man må helt innpå for virkelig å se de ulike fargene i blomstene. 🤩 Et annet tre som har flott blomstring er japansk kirsebærtre, – finnes bl.a. i Oslo og Bergen vet jeg.

    2. Ååå, så nydelige!🤩🥰🌸
      Jeg tror aldri jeg har sett kastanjer i full blomst.
      Det er kanskje ikke et tre som vokser så godt her i nord.🤔

      1. Takk takk, ja har du sett noe så vakkert.
        Nei, kanskje ikke…Du hadde sikkert plukket kastanjer til pynting om du hadde
        et slikt tre i nærheten. Så det finnes sikkert ikke 🥰

    3. Noe så vakkert. Kunne ha tenkt meg et sånt tre i hagen, men den blir ikke å overleve her nord. Får bare nyte bildene inne hos deg.
      Klem fra ho i nord.

      1. Tusen takk, ja virkelig et vakkert syn. Disse blomstene er helt skjønne…
        Stor hage med noe slike trær, må jo være en drøm..
        Kos deg med kvelden, klem herfra 🥰

    4. Nå må jeg le igjen…..! For den sangen gikk jeg og nynna på da jeg så blomstrende kastanjetrær her…..! Og ja, jeg hadde tenkt å lage et innlegg ganske så likt ditt! Vi to altså…..! Tipper det kommer i morra, jeg…..! Fine bilder her – god klem <3

    5. For et mektig og ikke minst vakkert tre 🥰 Det er ikke mange igjen av disse majestetiske trærne dessverre. Håper du har hatt en fin onsdag, klems 🤗

      1. Tusen takk, ja utrolig vakre altså..
        Brøytebilen tar jo en del trær + salt. Men disse i Gamlebyen står høyt og fint.
        Vært på jobb, da rekker jeg ike så mye annet i grunn…Klem..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg